דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
21.0°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 21.0°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 30.9°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 17.9°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת נתניהו השישית

"נטפל באיראן, ביוקר המחיה ובביטחון האישי": ממשלת נתניהו הושבעה, והתכנסה לישיבה ראשונה

בפתח כהונתו השישית כראש ממשלה אמר נתניהו: ״שנתי ה-16 כראש ממשלה ואני עדיין מתרגש״ | אמיר אוחנה נבחר ליו"ר הכנסת והכריז: "הכנסת הזאת לא תפגע ובאף ילד ואף משפחה" | בירושלים ובתל אביב נערכו הפגנות מחאה של התנועה לאיכות השלטון וקהילת הלהט"ב

הישיבה הראשונה של הממשלה ה-37 בראשות בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
הישיבה הראשונה של הממשלה ה-37 בראשות בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ממשלת ישראל ה-37 התכנסה לישיבתה הראשונה, לאחר שזכתה לאמון הכנסת וראש הממשלה והשרים נשבעו אמונים במליאה. לאחר ישיבת הממשלה נערך טקס סמלי בבית הנשיא והשרים הצטלמו לתמונה המסורתית. הפגנות מחאה של קהילת הלהט"ב ושל התנועה לאיכות השלטון התקיימו מול מליאת הכנסת בה הושבעה הממשלה, ומפגינים מקהילת הלהט"ב חסמו את היציאה לאיילון דרום בתל אביב.

הישיבה הראשונה של הממשלה ה-37 בראשות בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
הישיבה הראשונה של הממשלה ה-37 בראשות בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

נתניהו אמר בתחילת ישיבת הממשלה הראשונה: "זהו באמת יום חג. בדרך הנה מהכנסת, הספקתי לפגוש הרבה מאוד אזרחים – הם מחייכים, שמחים ומאושרים. הם מאושרים שהקמנו ממשלה, שהחזרנו את היציבות, והם מאושרים כי הם בטוחים שנעבוד יחד למען כל אזרחי ישראל.

"זו הפעם השישית שאני מקים ממשלה בישראל. אני יכול לבשר לכם שאני מתחיל את שנת ה-16 שלי כראש ממשלת ישראל. חבריי כאן יכולים להניח שכבר רגילים. אבל אני לא מורגל, אני מתרגש גם הפעם. אני מתרגש קודם כל בגלל האמון העצום שעם ישראל נתן לנו. אני מתרגש בגלל האחריות שעומדת לפנינו. אני נרגש כי אני יודע שיש לנו נבחרת מצוינת, עם אנשים מעולים חדורי שליחות שיעשו את העבודה למען כל אזרחי ישראל.

"יש לנו ארבע מטרות עיקריות, שהגדרתי אותן היום בנאומי, אחזור עליהן כי הן חשובות: קודם כל, לבלום את איראן. זו שאלה קיומית. אנחנו קודם כל דואגים לקיום ולביטחון. דבר שני, להחזיר את הביטחון והמשילות בתוך מדינת ישראל. דבר שלישי, לטפל ביוקר המחיה ומצוקת הדיור. הדבר הרביעי ואני מאמין שגם הוא בהישג יד, להרחיב באופן דרמטי את מעגל השלום״.

בממשלה הקרובה יכהנו 28 שרים, חלקם במשרד ראש הממשלה וחלקים בשני משרדים במקביל. מי שלא קיבלו תיקים ויכולים לחוש מאוכזבים מחלוקת התיקים בליכוד הם חברי הכנסת דוד אמסלם, שנבחר למקום הרביעי ברשימת הליכוד וחבר הכנסת דני דנון.

ממשלת ישראל ה-37 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
ממשלת ישראל ה-37 (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

לאורך היום התקיימו נאומיהם של חברי הממשלה הנכנסת, של יו"ר הכנסת הנכנס ושל חברי הממשלה היוצאת. טקסי חילופים נקבעו למהלך השבוע הבא, לצד שורה של התפטרויות של מנכ"ליות וממונות אחרות של הממשלה היוצאת.

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת ברוב של 63 תומכים, 5 מתנגדים ונמנע אחד. את נאומו פתח בתודה מפתיעה ""לפני שבע שנים ויום בדיוק, נרגש, נכנסתי לראשונה לאולם מליאת הכנסת כדי לשאת את נאום הבכורה שלי כחבר כנסת כאן מעל הדוכן שלצידי. גם אז שמואל, סדרן הכנסת ליווה אותי. תודה שמואל".

"השנים האחרונות התאפיינו בחוסר יציבות פוליטית, דבר שלמרבה הצער השפיע מאוד על האווירה – כאן בבית הזה ומחוצה לו", אמר אוחנה. "מי ייתן והשם יאיר את דרכנו ונצליח להשיב עטרה לישנה, לחזק את מעמדו של הבית הזה ולהביאו לימי הזוהר שלו, קואליציה ואופוזיציה כאחד".

אוחנה הודה לנתניהו "על האמון הרב שנתן בי כשהציע את מועמדותי לתפקיד ולכם חברי הכנסת שבחרתם בי", אמר והודה להוריו. "תודה על כל שהענקתם לי כל חיי, מטען ערכי ומוסרי שילווה אותי לעד. תודה שגידלתם אותי ואפשרתם לי להגיע לאן שהגעתי ולהיות כפי שאני. פשוט ככה". אוחננה המשיך והודה לבן זוגו אלון חדד, ולילדיהם אלה ודוד והוסיף "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה".

מפגינים מקהילת הלהט"ב בהפגנת מחאה נגד ממשלת נתניהו (צילום: דפנה איזברוך)
מפגינים מקהילת הלהט"ב בהפגנת מחאה נגד ממשלת נתניהו (צילום: דפנה איזברוך)

בעת הדיונים להשבעת הממשלה נערכת מחוץ לכנסת הפגנה של קואליציית "צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה" נגד הממשלה הנכנסת. המפגינים מהתנועה לאיכות השלטון, צעירי מפלגת יש עתיד, ארגוני להט"ב וארגונים נוספים מוחים נגד הקמת הממשלה שהם מכנים "המסוכנת והחשוכה בתולדות ישראל". עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "זוהי הממשלה ה -1 למניין הממשלות הפשיסטיות בישראל, למניין הממשלות התאוקראטיות בישראל, למניין מממלכת בית דוד השנייה".

נאום נתניהו במליאה: איראן, הביטחון האישי ויוקר המחיה

"הממשלה החדשה יוצאת היום לדרך בעיצומה של שנת ה-75 לעצמאות ישראל. בארבע השנים הבאות נפעל כדי שבשנת המאה לעצמאותנו ישראל תהיה מעצמה עולמית. לשם כך עלינו לבצע שלוש משימות גדולות", פתח נתניהו.

"הראשונה לסכל את מאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני", לאחר שנשמעו קריאות מספסלי האופוזיציה העתידית הגיב לעברם נתניהו: "אתם שתמכתם בהסכם הגרעין, מי אתם שתחנכו אותנו?" נתניהו המשיך: "המשימה השנייה היא לפתח את תשתיות המדינה כולל לפתח רכבת בזק. המשימה השלישית היא להמשיך להרחיב את מעגל השלום עם מדינות ערב במטרה לסיים את הסכסוך הישראלי ערבי."

"במקביל הממשלה החדשה נחושה לטפל בהחזרת השקט, הביטחון האישי והחזרת המשילות", הוסיף נתניהו ואמר "אנחנו נחושים לטפל ביוקר המחייה ובשדרוג מערכת החינוך לטובת כל ילדי ישראל בלי יוצא מן הכלל".

"יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אם כי בפירוש לא על כולם", אמר נתניהו בנאומו. "אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על ״סוף המדינה״, ״קץ הדמוקרטיה״, חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה", אמר נתניהו וזכה למחיאות כפיים. "משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק".

בתגובה להפרעות מצד האופוזיציה הנכנסת אמר נתניהו "אני יודע שלא תמחאו כפיים אבל אני כן מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!