דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לקראת חילופי השרים: מנכ"ליות משרד החינוך ומשרד התחבורה מתפטרות מתפקידיהן

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר מונתה בדצמבר 2021 על ידי השרה יפעת שאשא-ביטון, אחרי שכיהנה כמנכ"לית המשרד ב-2013-2011 תחת גדעון סער ושי פירון | מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק מונתה על ידי השרה מרב מיכאלי ביולי 2021

דלית שטאובר (מימין) ומיכל פרנק (צילומים: ויקיפדיה, משרד התחבורה)
דלית שטאובר (מימין) ומיכל פרנק (צילומים: ויקיפדיה, משרד התחבורה)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

השרות עוזבות, ואיתן המנכ"ליות: שתי מנכ"ליות משרדי ממשלה שמונו על ידי השרות היוצאות הודיעו על התפטרותן הבוקר (חמישי).

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הודיעה על סיום כהונתה. שטאובר מונתה על ידי יפעת שאשא-ביטון בדצמבר 2021. לפני כן שימשה בתפקיד תחת גדעון סער ושי פירון מ-2011 עד 2013.

שטאובר: "קידמנו משימות גדולות ורבות ופעלנו לשיקום האמון באמצעות יצירת שותפויות רחבות. האתגרים רבים והמשימות גדולות למכביר. המערכת תידרש להמשיך את המלאכה החינוכית העצומה שהחלה. להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק בין כל יחידות המשרד ושל המשרד עם כל השותפים החשובים לדרך – השלטון המקומי, מנהלי מחלקות החינוך, מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך, מנהיגות ההורים ומועצת התלמידים, ארגוני המורים וכל מי ששותף בהשגת המטרות, ולפעול יחד לחיזוק מעמד צוותי החינוך ותנאי עבודתם".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "הצטערתי מאוד לשמוע על הודעת ההתפטרות. דלית היתה מנכ"לית מצוינת, אחת הטובות בהיסטוריה של משרד החינוך. היא הייתה שותפה אמיתית לעובדות ועובדי ההוראה והייתה ציר מרכזי בהצלת מערכת החינוך מקריסה.

"לאורך כל המשא ומתן על הסכמי השכר היא התייצבה עם כל המטען המקצועי הרב שלה לצדם של עובדות ועובדי ההוראה, מתוך הבנה שהם השלד שעליו נשענת המערכת ועתידם של ילדי ישראל. אני מודה לה על החזון המשותף, על התמיכה ועל שיתוף הפעולה.

"אין ספק שדלית היתה שותפה מלאה להישגים היסטוריים שעוד ידובר בהם רבות. אני מקווה שהמנכ"ל או המנכ"לית הבאה יילכו בדרכה כדי שנוכל להמשיך להצעיד את מערכת החינוך קדימה".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, הודיעה על כוונתה לסיים את תפקידה עם חילופי השרות ולאחר העברת מקל מסודרת.

פרנק: "זכות הייתה לי לשרת את החברה הישראלית באחד התפקידים הכלכליים המשפיעים והמורכבים בשירות הציבורי. במהלך הקדנציה הובלנו סדרי עדיפות חדשים, המתורגמים להשקעות חסרות תקדים בתחבורה ציבורית ובמערכות הסעת המונים. שמנו דגש על תכניות אסטרטגיות ארוכות טווח ועל רפורמות מבניות והובלנו תכניות למימוש חזון התחבורה הציבורית, ולהבטחת קישוריות וחיבוריות בין אמצעי התחבורה השונים".

הודעותיהן של שטאובר ופרנק מגיעות יום לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע על מינוייהם של יואב קיש לשר החינוך ושל מירי רגב לשרת התחבורה.

פרנק ושטאובר מצטרפות לאמיר אשל, מנכ"ל משרד הביטחון מאז מאי 2020, שהודיע בנובמבר על התפטרותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!