דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חקלאים בפניה דחופה לשר הנכנס: "עצור את הורדת המכסים בדחיפות, לפני תחילת השנה"

הצווים עליהם חתם שר האוצר היוצא אמורים להיכנס לתוקף ב-1 בינואר | מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "את צווי הורדת המכס לשנת 2023 יש להקפיא מידית. אני קורא לשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ׳ לגלות מנהיגות ולעצור את המהלך ביום ראשון בבוקר"

הפגנת חקלאים בכביש הערבה (צילום: תם אלדר)
הפגנת חקלאים בכביש הערבה (צילום ארכיון: תם אלדר)
מאיה רונן

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) הושבע לתפקיד שר החקלאות אתמול בערב וכבר נדרש לסוגיית ההקפאה של הרפורמה בחקלאות עליה התחייבו מפלגות הקואליציה בהסכמים שנחתמו עם הקמת הממשלה.

חקלאים מרחבי הארץ פנו היום (שישי) לשר הנכנס, בבקשה לדחות את צווי הפחתת המכס על יבוא תוצרת חקלאית שעליהם חתם שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו). ההפעימה השנייה של הפחתת המכסים אמורה להיכנס לתוקף ביום ראשון, 1.1.2023.

החקלאים קראו לשר דיכטר לפעול בדחיפות מול שר האוצר הנכנס סמוטריץ', במטרה להביא להקפאת הצווים. "זהו מבחן חשוב לקואליציה עם הקמתה", אומר ל'דבר' ראובן בירגר, חקלאי ממושב כפר קיש שהיה בין הפונים לשר החקלאות. "יש לממשלה הזדמנות טובה להוכיח שהיא שונה מקודמתה. האם הממשלה הזאת באמת רוצה להיות חתומה על הטעויות של ליברמן ופורר? יש להם חלון הזדמנויות לעשות מעשה שימנע פגיעה נוספת בציבור ובחקלאות הישראלית".

נוסף על כך מציינים החקלאים שבהסכמים עליהם חתמו מפלגות הקואליציה עם הקמת הממשלה: "הממשלה תקדם רפורמה חדשה בתחום החקלאות, תוך שיימצא האיזון הנכון בין הפחתת המחירים וחיזוק החקלאים הישראליים. עד לגיבוש מתווה חדש כאמור, יוקפאו הרפורמות בחקלאות שגובשו ע"י הממשלה ה-36".

ראשי הנהגת הארגונים החקלאיים הצטרפו גם הם לקריאה. אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "את צווי הורדת המכס לשנת 2023 יש להקפיא מידית. אני קורא לשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ׳ לגלות מנהיגות ולעצור את המהלך ביום ראשון בבוקר. במידה ולא יעשה זאת יהיה מאד מורכב ומסובך לבנות תוכנית מסודרת להצלת החקלאות הישראלית ולהורדת יוקר המחיה. זהו מבחן מנהיגות לא פשוט ואני תקווה כי יהיה לו את אומץ הלב לצאת לדרך חדשה והוגנת לכל החקלאות הישראלית."

יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳ : "נפגשנו בתקופת הבחירות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ, והגענו גם להבנות עם כל מפלגות הקואליציה בנושא השמירה על החקלאות וביטחון המזון, כפי שבאו לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים. לפני עשרה חודשים המכסים ירדו ולא ניתן שקל של פיצוי לאף חקלאי. אנו קוראים לשר החקלאות ושר האוצר לעצור את הפעימה השנייה, להיכנס למו״מ וביחד לחזק את החקלאות הישראלית."

נשיא התאחדות האיכרים ויו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "ביום ראשון הקרוב צפויה להיכנס לתוקף הפעימה השנייה של צו הפחתת המכס על הפירות והירקות עליו חתם שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן. כפי שסוכם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הרפורמה בחקלאות אותה הובילה הממשלה הקודמת תוקפא עד לגיבוש מתווה חדש. אני קורא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ולשר החקלאות אבי דיכטר לפעול בהקדם על מנת למצות הסכם זה. בתחום אותו אני מוביל מזה שנים ארוכות, המגזר העסקי, נהוג לכבד הסכמים״.

מלשכת יו"ר ש"ס ושר הבריאות ח"כ אריה דרעי טרם נתקבלה תגובה.

מלשכת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני טרם תקבלה תגובה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!