דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סמוטריץ': "ליברמן עשה עבודה טובה מאד כשר אוצר, אני מקווה להמשיך אותו"

בטקס החלפת השרים הודיע סמוטריץ' שלא יחליף את מנכ"ל המשרד רם בלינקוב, ונמנע מלהתחייב על הקפאת מחירים | ח"כ יעקב אשר ביקר את סמוטריץ': "אי אפשר להכתיר כ'שר אוצר טוב' את מי שניסה להרעיב ילדים בגלל שהם חרדים"

בצלאל סמוטריץ' ואביגדור ליברמן בטקס החלפת תפקידים במשרד האוצר  (צילום: גל רקובר)
בצלאל סמוטריץ' ואביגדור ליברמן בטקס החלפת תפקידים במשרד האוצר (צילום: גל רקובר)
גל רקובר
גל רקובר
כתב כלכלי
צרו קשר עם המערכת:

השר בצלאל סמוטריץ' נכנס היום (ראשון) לתפקיד, והביע מחויבות מלאה לדרכה של קודמו בתפקיד אביגדור ליברמן.  סמוטריץ' אמר שבניגוד להתנהלות במשרדים אחרים, מנכ"ל המשרד רם בלינקוב לא יוחלף לאחר כניסתו לתפקיד..

"השר ליברמן עשה פה עבודה טובה מאוד והוביל צעדים אמיצים ותקדימיים, ואני מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי, ולהשאיר כאן משרד אוצר חזק יותר גם לשר שיגיע אחריי" אמר סמוטריץ באירוע חילופי השרים.

סמוטריץ' לא פירט על צעד כלכלי קונקרטי והסתפק בהתחייבות כללית לעקרונות השוק החופשי: "אני איש של שוק חופשי, שמאמין שתפקידה המרכזי של הממשלה הוא לא להפריע, ולהיכנס רק בנקודות בהן נחוץ על מנת לשמור על השוק החופשי". גם כשנשאל על הקפאת מחירי המים והחשמל, כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים, או על עלויות נוספות בהסכמים אלו, הוא השיב שיבחן את כל הנושאים לעומק בשבועות הקרובים.

השר היוצא ליברמן שיבח והודה לצוותי המשרד ועקץ את הממשלה הנכנסת על חשבון ההוצאות הגדול הצפוי מן ההסכמים הקואליציוניים: "תפקיד שר האוצר הוא לא רק לשמור על הקופה אלא גם לייצר הכנסות. אם אין קמח, אין תורה. בשביל הדרישות של השותפים הקואליציוניים שלך, צריך לייצר הרבה קמח".

מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב, הודה לשר היוצא אביגדור ליברמן, והפציר בסמוטריץ' להימנע משימוש בעודפים ולא להירתע מהטלת מסים: "אני מזכיר את פרשת ויגש מהשבת האחרונה, לפיה אנחנו צריכים לשמור את העודפים שצברנו לזמנים קשים, ולא להוציא מיד ולחלק את הכספים. אני מאחל לך שתמצא את הדרך הנכונה, גם להטיל מסים ולא רק להקל במסים".

הבחירה של סמוטריץ' להשאירו בתפקידו לעת עתה, בשונה מהמתרחש במשרדים רבים, מצביעה על ההמשכיות במדיניות על אף החלפת הממשלות והשרים, ועל רצונו של סמוטריץ' לעבוד בשותפות עם פקידי האוצר.

ח"כ יעקב אשר ביקר את סמוטריץ':  "גם בתקופה של חילופים, כשיש רצון טבעי לשדר נחמדות ומחווה של מנצחים, אי אפשר להכתיר כ'שר אוצר טוב' את מי שניסה להרעיב ילדים ולפגוע בהוריהם רק בגלל שהם חרדים. אפשר להגיד הרבה דברים על האכזריות של ליברמן, 'טוב' בוודאי שזה לא."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!