דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דורשים הסכם שכר חדש: ארגוני הסגל האקדמי הבכיר הודיעו על סכסוך עבודה

העובדים יוכלו לשבות החל מה-17 בינואר, במידה ולא תחול פריצת דרך במו"מ | פרופ' ענת זעירא: "עד כה נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות, אבל ההתנהלות לא הותירה בידינו ברירה"

אוניברסיטת תל אביב (צילום: ויקיפדיה)
אוניברסיטת תל אביב (צילום: ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, הגישה היום (שני) לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ולוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודעה על סכסוך עבודה – בדרישה לחתימת הסכם שכר חדש.

במידה ולא תחול פריצת דרך בין הצדדים, יוכלו עובדי הסגל האקדמי הבכיר לשבות החל מיום שלישי ה-17 בינואר באוניברסיטאות: העברית בירושלים, בן-גוריון בנגב, בר-אילן, חיפה, הטכניון, תל אביב ומכון ויצמן.

בין העילות שנרשמו בסכסוך העבודה נטען לגרירת רגליים במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לאחר שהאחרון הסתיים לפני כשלוש שנים. ניהול המשא והמתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת, באופן שהביא את המשא והמתן לסף מבוי סתום והתנהלות בדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים במקום העבודה ובחוסר תום לב.

פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, מסבירה כי "תוקף ההסכם שלנו הסתיים לפני כ-3 שנים, בתאריך 31.12.2019. מאז, לא רק ששכרנו לא עלה – אלא שהוא נשחק משמעותית בשנים האחרונות. השחיקה משמעותית עוד יותר נוכח האינפלציה המתגברת במשק וחוסר הוודאות הכלכלית שמאפיינים את התקופה הנוכחית".

קמפוס הטכניון בחיפה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
קמפוס הטכניון בחיפה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

"לצערי, מאז שהסתיים ההסכם אנו מנסים לקדם מו"מ שתכליתו חתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש, אבל לוועד ראשי האוניברסיטאות יש זמן והעניין לא דחוף מבחינתם, ויחד איתם גם הממונה על השכר במשרד האוצר והות"ת", מוסיפה זעירא. "גם כאשר מתקיימות פגישות נראה שמדובר בפגישות סרק בכדי להעביר זמן ולא במטרה להגיע לפתרונות אמיתיים. עד כה, נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות – אבל ההתנהלות עד כה לא הותירה בידינו ברירה והיום נאלצנו להכריז על סכסוך עבודה. בהמשך, ובכפוף להתקדמות במו"מ על הסכם חדש, נשקול לנקוט בצעדים ארגוניים שיחריפו בהדרגה".

הממשלה החדשה שהוקמה בשבוע שעבר תידרש כבר בתקופה הקרובה להיכנס למשא ומתן עם ארגוני העובדים בגין שורה של הסכמים קיבוציים רחבים שתוקפם פג בשנים האחרונות, ואשר לא חודשו על רקע המשבר הפוליטי ומשבר הקורונה – זאת, לרבות הסכם המסגרת במגזר הציבורי מול ההסתדרות הכללית המקיף כ-400 אלף עובדים, וכן הסכמי שכר למגזרים נוספים המאורגנים בנפרד דוגמת הסגלים האקדמיים, מורי התיכונים והרופאים.

ברקע לדרישות ארגוני העובדים צפויה לעמוד גם הדרישה לפיצוי – הן בגין התקופה הארוכה בה לא נחתמו הסכמים חדשים, והן בגין שחיקת השכר הנגרמת כתוצאה מעליית יוקר המחיה והאינפלציה.

מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נמסר בתגובה: "ראשי האונ׳ מקיימים מזה כשנה מפגשי מו״מ עם ראשי המועצה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר. בפגישות נידונו סוגיות שונות, שרובן מחיבות הסכמות ואישור של ות"ת והממונה על השכר. צר לנו שהסגל הבכיר בוחר לנקוט בצעדים ארגוניים שעלולים לפגוע בסטודנטים בסיום הסמסטר ולא יקדמו במאומה את ההבנות אליהן אנו מבקשים להגיע עימם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!