דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

שר התרבות מיקי זוהר: "לא נממן יצירות שיפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל בארץ ובעולם"

בנאומו בטקס חילופי השרים הציג שר התרבות והספורט הנכנס, ח"כ מיקי זוהר את חזונו בתחום התרבות והספורט ואמר: "נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו"

חילופים במשרד התרבות והספורט. מימין: מיקי זוהר וחילי טרופר (צילום: מירי שמעונוביץ׳/לע״מ)
חילופים במשרד התרבות והספורט. מימין: מיקי זוהר וחילי טרופר (צילום: מירי שמעונוביץ׳/לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בטקס חילופי השרים במשרד התרבות והספורט שהתקיים היום (שני) אמר השר הנכנס, ח"כ מיקי זוהר: "אנחנו נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו. מחבלים ושהידים לא יוצגו כגיבורים במימון ישראלי וחיילים לא יוצגו כרוצחים".

בראשית דבריו פנה השר לעובדי המשרד: "כדי להצליח במשימות הרבות שלפנינו, אני זקוק לכם ולכן, עובדי ועובדות המשרד. בע״ה אנחנו נעבוד יחד בהרמוניה, במחויבות וברצון עז להצעיד את עולם התרבות והספורט קדימה".

השר זוהר התייחס לצורך בהגדלת המשאבים והתשתיות: "אנחנו צריכים לצמצם את הפערים ביננו לשאר העולם ובשל כך החזון המרכזי שלי הוא איתור כישרונות צעירים בכל תחומי התרבות והספורט והשקעה מסיבית בהם. ככה לימדו אותי: כדי להצליח, קודם כל בונים מלמטה. ולאפשר להם לקבל מגיל קטן מאוד את כל הכלים להצלחה".

לגבי הקשר עם קהילת האמנים אמר זוהר: "אני בטוח שאדע לעבוד היטב עם עולם האומנות, אחרי הכל יש לי אומן לא רע בבית. אני מכיר היטב איך נפש של אומן מתנהגת, איך היא חושבת ואיך היא מרגישה. אין לי ספק שעולם האומנות ימצא כאן אדם שרוצה בהצלחתם יותר ממה שהם יוכלו לדמיין. עם, בלי תרבות עשירה ושאינו מממש את הידע והעומק האומנתי שלו פוגע במהותו כעם. זה מה שמייצר גאווה ברמה המקומית וברמה הלאומית".

זוהר התייחס גם למימון פרויקטים שנויים במחלוקת: "לצד הגדלה משמעותית של התקציבים לעולם התרבות, המשרד בראשותי לא יממן יצירות שיפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל בארץ ובעולם, אנחנו נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו.

מחבלים ושאהידים לא יוצגו כגיבורים במימון ישראלי וחיילים לא יוצגו כרוצחים. נבחרנו כדי לממש את המדיניות של ציבור בוחרינו ובע"ה זה מה שנעשה. אנחנו לא נתפשר על האידיאולוגיה שלנו. כולם יקבלו אצלי יחס שווה והוגן, מקצועי וענייני וכמובן שבכוונתי לבחון כל דבר בצורה אובייקטיבית לטובת כל אזרחי ישראל".

בסיום דבריו, הודה לשר היוצא, חילי טרופר, "על עבודתו המעולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!