דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארגוני העצמאים מתנגדים להעלאת הריבית: "אסור לנהל את הכלכלה לפי עצות אחיתופל של פורום קהלת"

נציגי העצמאים קראו בוועדת הכספים לעצור את ההתייקרויות ולתמוך בעסקים הקורסים | רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות, קרא לסמוטריץ' "לחשב מסלול מחדש ולזכור שישראל היא מדינה של ביחד. עצם הקיום שלנו הוא הערבות ההדדית, זו לא מדינה שבה החזק שורד והחלש קורס"

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות (צילום: הדס יום טוב)
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות. "העלאות הריבית האחרונות במשק הן מכת מוות לציבור של מאות אלפי העצמאים והפרילנסרים, שעדיין מדממים את נזקי הקורונה" (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

שני ארגוני העצמאיים הגדולים בישראל, להב ופורום העצמאים מבית ההסתדרות, העלו היום (שני) בוועדת הכספים טענות קשות נגד ההחלטה הצפויה של בנק ישראל להמשיך להעלות את הריבית. "אם תנהל את הכלכלה הישראלית על פי עצות אחיתופל של פורום קהלת, שמעדיפים קפיטליזם חזירי על פני ערבות הדדית ואחדות, תגיע קריסה גדולה מאוד", הפציר רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות, בשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ'. "עליך לחשב מסלול מחדש ולזכור שישראל היא מדינה של ביחד. עצם הקיום שלנו הוא הערבות ההדדית, זו לא מדינה שבה החזק שורד והחלש קורס".

את דבריו בוועדה פתח בז'ה בקריאה להקמה מיידית של קבינט למלחמה ביוקר המחיה: "העלאות הריבית האחרונות במשק הן מכת מוות לציבור של מאות אלפי העצמאים והפרילנסרים, שעדיין מדממים את נזקי הקורונה".

לדבריו, העלאת הריבית פוגעת בעצמאי שלוש פעמים. "פעם ראשונה, כמשק בית שמתמודד עם הלוואות ומשכנתאות ונפגע כמו כולם. פעם שנייה, כמי שלקחו הלוואות כדי להנשים את עסקיהם וצריכים להתמודד עם עליית הריבית גם עבורן, שלא לדבר על המינוס בחשבון הבנק, שגם עליו יש כמובן ריבית. הפגיעה השלישית, אולי הגדולה מכולן, היא הפגיעה שנגרמת מהמיתון ומההאטה במשק, שמובילים לכך שכוח הקנייה יורד, ומן הסתם לירידה בהכנסות".

"לא ייתכן שעליות המחירים יפעלו כטייס אוטומטי וינחתו על כתפי בעלי העסקים בבת אחת, ללא התראה מוקדמת", אמר בדיון עו"ד רועי כהן, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. "לא ייתכן שמדינת ישראל תחלוב ותשאב מהעצמאים כסף ללא גבולות, אבל לא תדע באותה נשימה לתת בתמורה את הבסיס ליצור הכנסה. הכוונה להכרה בהוצאות רכב, אירוח, פגישות בבתי קפה, אש"ל, פחת מואץ, קיזוז הפסדים לאחור וכל אלמנט שתומך בעצמאים לייצר הכנסה".

לדברי כהן, 70 אלף עסקים קרסו בשנתיים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה, אחרי שנשארו בלי מענה מהמדינה. "מדינת ישראל ממשיכה להתעלם מהאפשרות לתת, לתמוך ולעזור לציבור העצמאים שירדו מנכסיהם, ואין להם שום רשת ביטחון. אני קורא לוועדת הכספים להקפיא לאלתר כל עליית מחירים שתלויה בהחלטת הממשלה והכנסת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!