דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בעל עסק קיבל מענק קורונה של 340 אלף ש"ח, ערער – ויקבל 1.24 מיליון ש"ח

חברת הפרסום הדיגיטלי סיגנל.אייאו בע"מ ביקשה מרשות המסים מענקי הוצאות קבועות, אבל קיבלה סכומים חלקיים, ואחת מבקשותיה נדחו | ועדת הערר ביקרה את הרשות על "אי-התייחסותה לטענות ואי-דיוקים בהצגת העובדות בכתבי טענותיה"

חנות סגורה בירושלים בתקופת הקורונה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
חנות סגורה בירושלים בתקופת הקורונה. החברה הגישה שש בקשות למענקים (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס יום טוב

1.24 מיליון שקלים: זה סכום המענק שקבעה ועדת הערר לענייני קורונה – השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים קבעה לחברת סיגנל.אייאו בע"מ. רשות המסים נתנה לחברה מענקי הוצאות קבועות בסך 340 אלף שקלים בלבד, החברה ערערה לוועדה על גובה הסכום, וערעורה התקבל היום (שני).

החברה המערערת הגישה שש בקשות למענקי השתתפות בהוצאות קבועות בשש תקופות הזכאות שנקבעו בתוכנית, ממאי 2020 עד אפריל 2021, אבל קיבלה אישור למתן המענק בסכומים חלקיים בלבד. בתקופת נובמבר-דצמבר 2020 קיבלה דחייה מוחלטת לתשלום המענק. בסך הכול, מתוך דיווח על הוצאות קבועות בסך של כמעט 3.5 מיליון שקלים, קיבלה החברה מענקים מצטברים בסך כ-340 אלף שקלים.

החברה טענה שהמענקים שאושרו לה נמוכים באופן משמעותי ובלתי סביר מההוצאות הקבועות בפועל. לטענתה, רשות המסים השתמשה בנוסחת מקדם ההשתתפות בהוצאות קבועות תוך התעלמות מהנתונים שהציגה החברה בדבר הוצאותיה הקבועות, מה שהביא לקביעת מקדם בשיעור ממוצע של כ-3.8%. שיעור זה, לטענת החברה, היה נמוך באופן בלתי סביר משיעור ההוצאות הקבועות שלה ב-2020, שעמדו על 22.47%, והציעה מקדם השתתפות בהוצאות קבועות בשיעור של 14.33%. החברה טענה גם שהמענקים שולמו באיחור של 264 ימים לתקופת מאי-יוני 2020 ושל 41 ימים לתקופת ינואר-פברואר 2021.

ועדת הערער קיבלה את טענות החברה על החלטת רשות המסים, לאחר שהחברה הוכיחה שההוצאות הקבועות שלה בתקופה האמורה היו גבוהות משמעותית מהסכום שנקבע לצורך כך בחוק. הוועדה קבעה שכשחברה שמערערת על המענק מציגה פער משמעותי כל כך, לכאורה, בין המענק שהתקבל להוצאות הקבועות בפועל, על הרשות, לכל הפחות, לבדוק את הטענות.

נוסף על כך, נקבע שמקדם נמוך, של עד 5%, עשוי להוות הצדקה ראשונית לבדיקת ההוצאות הקבועות בפועל, שכן במצב זה עולה חשש לפער משמעותי ביותר בין המענק להוצאות הקבועות באופן שגורם לעיוות.

הוועדה קיבלה גם את חישוב המענקים שהציגה החברה לפי מקדם השתתפות בהוצאות קבועות בשיעור של 14.33%, ופסקה תשלום הוצאות קבועות בסך 1,243,628 שקלים. סכום זה כולל הוצאות קבועות ללא שכר בסך 832,037 שקלים, והוצאות שכר של שלושה עובדי הנהלה בסכום כולל של 372,350 שקלים.

הוועדה ביקרה את רשות המסים על "אי-התייחסותה של המשיבה לטענות העוררת, הן במסגרת כתב התשובה, הן במסמך השלמת הטיעון, וכן אי-הדיוקים בהצגת העובדות בכתבי טענותיה", ופסקה עליה הוצאות בסך 7,000 שקלים.

כמו כן, ביקרה הוועדה את החברה, ופסקה עליה הוצאות של 5,000 שקלים: "אף לעוררת יש חלק בהתמשכות ההליך דנן, הן בשל ארכה שניתנה לה להגשת הערר, הן בשל ארכות נוספות שניתנו לבקשתה לצורך מיצוי הידברות עם המשיבה טרם הגשת כתב הערר. נוסף על כך, עמדו לנגד עיננו שגיאותיה של העוררת בהזנת הנתונים בבקשות למענקים, שהובילו לתשלום מקדמות גבוהות מהנדרש".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!