דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר החוץ אלי כהן: "עובדי המשרד הם מהמוכשרים שהכרתי, אגבש פתרון ראוי וצודק למשבר ביחסי העבודה"

עובדי המשרד הכריזו בשנה האחרונה על סכסוך עבודה בעקבות פגיעה בשכרם ובתנאי עבודתם, וכהן הבטיח ללמוד את הסוגייה ולסייע בפתרון המשבר | כהן התחייב: "הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך"

שר החוץ אלי כהן (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
שר החוץ אלי כהן. "נתרכז בניסיון לגבש חזית בינלאומית במניעת הגרעין האיראני, לצד העצמת יכולות ביטחוניות עצמאיות לכל תרחיש" (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אלי כהן נכנס היום (שני) לתפקיד שר החוץ. במעמד כניסתו לתפקיד התייחס למשבר המתמשך ביחסי העבודה במשרד: "במהלך השנה האחרונה סבל המשרד מסכסוך עבודה חריף שפגע בתפקודו. אני מתכוון ללמוד את הסוגיה ולסייע בגיבוש פתרון ראוי וצודק".

לדבריו, החל כבר אתמול בפגישות עבודה והיכרות עם עובדי המשרד. "העובדים שפגשתי הם מהטובים והמוכשרים ביותר שהכרתי. אין אף גורם אחר במדינת ישראל שיש לו את היכולות שיש למשרד החוץ. אתם, עובדי משרד החוץ, נמצאים ב-108 מוצבי הפיקוד הקדמיים של מדינת ישראל ברחבי העולם.

"הידע, הניסיון והמקצועיות שקיימים בקרב עובדי משרד זה, שנבנו לאורך עשרות שנות שירות, הם נכס לאומי עבור מדינת ישראל. אפעל שמה שהיה בשנים האחרונות – לא יהיה. משרד החוץ יחזור ליזום ולהוביל, כפי שנהגתי לעשות גם במקומות אחרים שהייתי בהם בעבר. לאחר פגישותיי הראשונות עם עובדי המשרד ויכולותיהם, אין לי ספק שאכן כך יהיה". כהן הוסיף שבמהלך הקיץ צפוי סבב מינויים דיפלומטיים ברחבי העולם, ואין בכוונתו למנות לתפקידים אלו מי שלא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"בסוגיית רוסיה-אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות: פומבית, נדבר פחות", אמר כהן. "בכל מקרה, הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך".

כהן הבהיר שכבר מחר הוא צפוי לשוחח עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ובהמשך עם שרי חוץ נוספים באירופה, ובפברואר הוא וצוות המשרד ישתתפו בוועידה הביטחונית המרכזית במינכן. "האתגרים שאירופה ניצבת בפניהם בצד הבטחוני והאנרגטי ממצבים את ישראל כשחקן מפתח. זוהי הזדמנות להעמיק את הקשר עם מדינות אירופה ולחזקו בהשוואה לשנים האחרונות".
השר הוסיף שיחסי ישראל-ארצות הברית עומדים בראש סדר העדיפויות של המשרד, ששוחח כבר עם שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס, ושהוא צפוי לשוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, כדי להבטיח את המשך שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות. לדבריו, בכוונתו לפעול גם להרחבת הסכמי אברהם למדינות נוספות: "זה לא שאלה של אם, אלא מתי".
ביחס לפלסטינים ביקר כהן את ההצבעה באו"ם בשבת האחרונה בנוגע להשלכות המשפטיות של כיבוש השטחים ביהודה ושומרון, וטען: "הניסיונות הפלסטיניים לפגוע בישראל בזירה הבינלאומית יגבו מהם מחיר וירחיקו את פתרון הסכסוך". לדבריו, מרבית מדינות העולם התנגדו או לא השתתפו בהצבעה באו"ם, בין היתר הודות לפעילות המאומצת של משרד החוץ.השר התייחס לאיום האיראני ואמר שמדינת ישראל מחויבת למנוע בכל דרך מאיראן להשיג יכולות גרעיניות צבאיות. "על רקע תמימות הדעים הבינלאומית שהסכם הגרעין עם איראן לא רלוונטי יותר, נתרכז, לצד העצמת יכולות ביטחוניות עצמאיות לכל תרחיש, בניסיון לגבש חזית בינלאומית במניעת הגרעין האיראני. פעולות איראן לא באות לידי ביטוי רק בשאיפתם להשיג נשק גרעיני, אלא גם בפרויקט הטילים ארוכי הטווח, כטב"מים ומימון טרור בינלאומי. על מדינות העולם להפסיק לטמון את ראשיהן בחול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!