דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

בן גביר עלה להר הבית; הרשות הפלסטינית: "פרובוקציה מסוכנת, נתניהו אחראי"

לפני הביקור אמרו בחמאס שיראו בעליית השר לבטחון לאומי "הכרזת מלחמה", אך אחריו הסתפקו בתגובה צוננת | יו"ר האופוזיציה לפיד הזהיר: "התגרות שתוביל לאלימות ותעלה בחיי אדם"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עולה להר הבית עם ראש מנהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עולה להר הבית עם ראש מנהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)
אסף צבי

השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית. זאת למרות איומים בטרור מצד חמאס, וחשש למתיחות ביטחונית. במשרד החוץ הפלסטיני גינו בחריפות את הביקור והגדירו אותו כ"פרובוקציה חסרת תקדים ואיום חמור. נתניהו נושא באחריות ובהשלכות לכך".

בן גביר הודיע בתחילת השבוע שיעלה להר הבית. בתגובה הודיעו בחמאס שהם רואים בכך "הכרזת מלחמה". לפי חדשות 12, דובר הארגון עבד א-לטיף אל-קאנוע אמר ברשת הלבנונית אל-מיאדין שבבעלות חיזבאללה: "התוקפנות של הכיבוש הציוני כלפי עמנו והריסת הבתים מגיעה בצל הכוונה של העבריין בן גביר להסתער על אל-אקצא, מה שמעיד על כך שממשלת המתנחלים הפשיסטית החלה את תוכניתה בתקיפת עמנו ואל-אקצא והכריזה עליו מלחמה.

לדבריו, "התוקפנות הציונית תיענה בהתנגדות של עמנו והנהגתה לא תוכל להשיג את מטרותיה", איים, "עמנו וההתנגדות האמיצה לא ישתקו לנוכח הפשיזם והתוקפנות של הממשלה החדשה".

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נתניהו אמש (שני) נכתב שנתניהו ביקש מבן גביר לדחות את ביקורו בהר הבית.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הזהיר אתמול בישיבת סיעתו ש"אסור שהוא יעלה להר הבית, זו התגרות שתוביל לאלימות ותעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש, הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו – 'אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים'".

בן גביר כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העלייה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים – אני מבטיח לעדכן כשאעלה".

לאחר האיומים על "הכרזת מלחמה", דובר החמאס חאזם קסאם ביקר את עליית בן גביר להר הבית, אך לא שחרר איומים קונקרטיים כלשהם: "פשע פלישתו למסגד אלאקצא של השר הציוני הפשיסטי בן גביר הוא המשך לתוקפנות הציונית על הקודשים שלנו ועל זהותם הערבית. מסגד אלאקצא היה ויישאר פלסטיני, ערבי ואסלאמי ושום כוח או אישיות פשיסטית לא ישנו זאת", נמסר מחמאס. "העם הפלסטיני ימשיך להגן על הקודשים שלו ועל מסגד אלאקצא וילחם למען טיהורו מטומאת הכיבוש. המערכה הזו לא תסתיים אלא בניצחונו המוחלט של עמנו ובגירוש הכיבוש מכל אדמתנו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!