דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
על שולחן הממשלה

נתניהו בישיבת הממשלה: ״נתנגד בעוצמה להסכם הגרעין ונפעל למנוע חזרה אליו״

ממשלתו השישית של נתניהו וה-37 למדינת ישראל התכנסה לישיבת עבודה ראשונה, במהלכה אושר הרכב הקבינט המדיני בטחוני ומינוייהם של 6 סגני שרים | רה״מ: ״הממשלה הקודמת התאפיינה בחוסר מעש וסכסוכים פנימיים, אנחנו נפעל אחרת״

ישיבת ממשלת נתניהו (צילום: חיים צח/ לע״מ)
ישיבת ממשלת נתניהו (צילום: חיים צח/ לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ממשלת ישראל ה-37, והשישית במספר שבראשה עומד בנימין נתניהו, התכנסה הבוקר (שלישי) לישיבת עבודה ראשונה מאז ההשבעה שהתקיימה ביום חמישי האחרון.

הממשלה אישרה את הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני). בוועדה יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיכהן גם כיושב ראש הוועדה, שר הביטחון – יואב גלנט, שר המשפטים – יריב לוין, שר החוץ – אלי כהן , שר הפנים ושר הבריאות – אריה דרעי, השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, שר האוצר – בצלאל סמוטריץ', השר לנושאים אסטרטגיים – רון דרמר, שרת התחבורה – מירי רגב, שר האנרגיה – ישראל כ"ץ ושר החקלאות ופיתוח הכפר – אבי דיכטר.

במקביל, אושרו מינויים של סגני השרים הבאים: סגן שר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז; שר במשרד הפנים וסגן שר במשרד הבריאות, ח"כ משה ארבל; סגן שר במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ משה אבוטבול; סגן שר במשרד התרבות והספורט, ח"כ יעקב טסלר; סגן שר במשרד ראש הממשלה וסגן שר במשרד התחבורה, ח"כ אורי מקלב; סגנית שר במשרד האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר.

נתניהו: ״אין לנו זמן לבזבז, נחזיר את הביטחון האישי ונפעל נגד הסכם הגרעין״

רה"מ נתניהו פתח בדבריו את הישיבה ותקף את הממשלה הקודמת, שלטענתו ״התאפיינה בחוסר מעש במספר רב של נושאים. היא לא הייתה מאוחדת סביב שום מטרה לאומית – הם היו מסוכסכים בתוך עצמם. הממשלה שלנו אחרת. והיא תפעל אחרת. אנחנו מאוחדים למען מטרות לאומיות ברורות ונפעל יחד לממשן כפי שלא נעשה שנים רבות במדינת ישראל.

נפעל בצורה עוצמתית וגלויה במישור הבינלאומי נגד החזרה להסכם הגרעין – לא רק בשיחות עם מנהיגים מאחורי דלתיים סגורות, אלא גם באופן עוצמתי וגלוי מול דעת הקהל העולמית, שעכשיו ערה לפניה האמיתיות של איראן: המשטר האיראני שהורג אזרחים חפים מפשע באיראן ומחוצה לו.

לצערי, בניגוד לדעה הרווחת שהסכם הגרעין המסוכן הזה ירד מהפרק – אחרי האירועים האחרונים באיראן, אני חושב שהאפשרות הזאת עדיין לא ירדה סופית מהפרק. נעשה הכל כדי למנוע את החזרה להסכם הרע הזה שמוביל לאיראן גרעינית בחסות בינלאומית. כמו כן, אנחנו נפעל ביתר שאת למנוע התבססות איראנית-צבאית בסוריה ובמקומות אחרים ואנחנו לא מחכים״.

״אנחנו מאוחדים גם בהחזרת הביטחון האישי וקיבלנו מנדט ברור מהציבור להשיב אותו״, הוסיף נתניהו. ״נפעל בתקיפות נגד פורעי חוק באשר הם, כדי להחזיר את הביטחון האישי לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד. אנחנו מאוחדים בחיזוק המשילות וגם על כך קיבלנו מנדט ברור מהעם. לשם כך אנחנו נביא רפורמות שיגדילו את המשילות ויבטיחו את האיזון הנכון בין הרשויות.

אנחנו מאוחדים במאבק ביוקר המחיה. אנחנו נפעל להקל על אזרחי ישראל שספגו עליות מחירים קשות בשנה האחרונה כתוצאה משילוב של האינפלציה העולמית וחוסר מעש מוחלט של הממשלה היוצאת שלא נקטה בצעדים המינימליים שהיו יכולים להקל, ואפילו למנוע, את המצב שהתרחש. אמש קיימתי דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר, שר הכלכלה ופרופ' אבי שמחון על צעדי החירום המיידים שננקוט בעניין זה בימים הקרובים.

אנחנו מאוחדים בהרחבת מעגל השלום, דבר שאני בטוח מאחד את כל אזרחי ישראל. אחרי שהבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים בארבע חודשים, לצערי הממשלה היוצאת לא הצליחה להרחיב מעגל זה בשנים האחרונות. אנחנו נחושים גם להעמיק את הסכמי השלום הקיימים עם שש מדינות ערב וגם להוסיף להם פריצות דרך היסטוריות עם מדינות ערב נוספות באיזור. יש לנו הרבה מה לעשות ואין לנו זמן לבזבז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!