דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ראשי ועדים מבקרים את הממונה על השכר קובי בר נתן: "יצרתם כאוס"

בר נתן השתתף בפאנל שנערך בכנס הסתדרות עובדי המדינה, יחד עם יו"ר הארגון אופיר אלקלעי, וספג ביקורת מראשי הוועדים בעקבות החוזים האישיים שהנהיג בשירות הציבורי | הוא התייחס למו"מ להסכם מסגרת במגזר הציבורי: "מאמין שיהיה הסכם עד סוף השנה"

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי (צילום: דוד טברסקי)
הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

קובי בר נתן, הממונה על השכר במשרד האוצר שמסיים את תפקידו, התייחס בוועידת הסתדרות עובדי המדינה למשא ומתן על שכר עובדי המגזר הציבורי "מאמין שעד סוף השנה יהיה הסכם". בר נתן ספג ביקורת מראשי הוועדים על החוזים האישיים הרבים שקידם, "יצרתם כאוס" האשים אותו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי.

בר נתן יצא נגד התנגדות הוועדים לקידום שכר דיפרנציאלי וספג ביקורת "המצב הנוכחי גורם לכך שאי אפשר לקלוט כח-אדם ובמקומם באו החוזים האישיים שפוגעים בעבודה המאורגנת. יצרתם כאוס" אמר לו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי. מוקדם יותר ציין אלקלעי שהמאבק על שכר העובדים יעמוד בראש סדר העדיפויות במו"מ המתגבש.

"יש לנו הזדמנויות אדירות אבל אם לא יהיה שינוי אנחנו נבוסס במשא ומתן 4-5 שנים" אמר בר-נתן, שהסכים על כך שמשרד האוצר חייב לעדכן את טבלאות השכר, שמצבן הנוכחי מקשה על גיוס וקידום עובדים "הקשיחות של השכר מקשה על כולנו, אני כן מסכים שאנחנו צריכים לעבור משרד-משרד ולמפות, אבל גם בתוך המשרדים יש פער. כל אחד צריך לעשות צעדים קדימה – דיפרנציאליות זו לא מילה גסה וכל עוד התפיסה הזו לא תשתנה – לא יהיה לכם פרטנר לדבר".

בר נתן התייחס למשא ומתן מול ההסתדרות. לדבריו, המצב שעובדים צריכים לקבל השלמת שכר מינימום אינה מקובלת והאוצר ידחוף לשיפור התנאים הפנסיוניים של עובדים צעירים. אם זאת, טען שלא יאפשר קידום שיפור פנסיוני לעובדים ותיקים והגדלת דמי המזון "מה שהיה בעבר לא מתאים" אמר בר נתן "שוק העבודה הפרטי כבר מזמן לא שם. הוא יודע לעשות את ההתאמות.. עובד טוב צריך לקבל יותר שכר מעובד פחות טוב"

ביקורת נשמעה כלפי בר-נתן מצד ראשי הוועדים, אחרי שהאשים אותם בכך שאינם משתפים פעולה בשמא ומתן. ראשי הוועדים האשימו את האוצר והממונה על השכר בקידום חוזים אישיים בכוח במקומות העבודה.

"אתם יצרתם מודל שכר מעוות, בו יועצים בשכר מקבלים פי 4 כי לא מצליחים להעסיק עובדים" קראה לעבר בר-נתן שלי ירמיהו, יו"ר ועד רשות מקרקעי ישראל. "זה יוצר מירמור וכעס במקומות העבודה ואתם מבקשים להמשיך עם הדיפרנציאליות".

"אתם הגמל שלא רואה את דבשתו" אמר איתן גוטמן, חבר ועד רשות האוכלוסין וההגירה "מפלצת החוזים האישיים שהבאתם היא חוזה אנטי-ארגוני, מקפח. הורדתם עובדים לדרגות הכי נמוכות ולכן המנהל יורד מאנשיו – הוא נכשל, ואתם מסרבים לראות את מה שזה עושה לעבודה שלנו".

"כשרואים את המורים מבינים שרק אלו שנלחמים בכם הכי חזק אתם מקשיבים להם" אמרה הדס אוחיון, יו"ר ועד בתי המשפט. "אתם שמים אותנו בתחתית שרשרת העובדים. שבעה חודשים אתם מזלזלים בבית הדין שדורש ממכם לקדם משא ומתן והפקידים שלכם מזלזלים בנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!