דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

השר דיכטר לחקלאים: "אנחנו ביחד, אין לי כוונה להתמודד עם בעיות החקלאות לבד"

השר הנכנס נאם בוועידת ישראל לחקלאות והתייחס לאתגרים העומדים בפני משרד החקלאות | דיכטר: "הגיל הממוצע של חקלאים בישראל הוא 62, בלי הצעירים לא נעמוד באתגרים שלנו"

שר החקלאות אבי דיכטר נואם בוועידת ישראל לחקלאות (צילום: מאיה רונן)
שר החקלאות אבי דיכטר נואם בוועידת ישראל לחקלאות (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

שר החקלאות, אבי דיכטר (הליכוד) נאם בוועידת ישראל לחקלאות שנפתחה הבוקר (רביעי). השר הנכנס פנה לחקלאים ונציגי אירגוני החקלאים בדברי ברכה והתייחס בדבריו לאתגרים העומדים בפני מדינת ישראל ובפני משרד החקלאות.

"אני לא מגיע לעולם החקלאות כפרש בודד אלא עם ותק של למעלה מ-70 שנה של עבודה ציונית. האחריות היא עלי אבל אני ואתם ביחד נתמודד על בטחון המזון של מדינת ישראל. זה מטיל עלי ועליכם הרבה אחריות", אמר דיכטר.

"הגדלת הייצור המקומי היא האתגר הגדול ביותר שאני רואה עבורנו. אסור שהביקוש יהפוך ליטוש. זה אתגר שמבחינתי הוא משמעותי. המעקפים מוכרים לי היטב, בין היתר ביבוא לא חוקי מבריחים ללא פיקוח פירות וירקות. מה שלא יהיה בפיקוח יהיה בטיפול של הפיצו"ח. לא מביא לכאן מזון שמסכן בריאותית את תושבי ישראל", הוסיף השר. "כדי לממש את האתגר של הגידול בייצור החקלאי עלינו להכניס צעירים לתחום. הגיל הממוצע של חקלאים בישראל הוא 62. בלי הצעירים לא נעמוד באתגרים שלנו".

השר פנה לחקלאים ואמר: "אין לי שום כוונה להתמודד עם הבעיות של החקלאות בישראל ועם ביטחון המזון בישראל לבד. משרד החקלאות ואתם אני ואתם אנחנו ביחד נתמודד עם האתגר הזה של ביטחון המזון במדינת ישראל".

הפגנות החקלאים (צילום ארכיון: ברייס קני)
הפגנות החקלאים (צילום ארכיון: ברייס קני)

שר החוץ אלי כהן (הליכוד) אמר בוועידה: "אני שר החוץ של מדינת ישראל. אני לא מהאו"ם. אני אעשה הכל כדי לחזק את מדינת ישראל. צריך לומר בצורה ברורה: בלי חקלאות אין ציונות. כשהייתי שר הכלכלה והתחיל משבר הקורונה, דיברו בכל מקום על חשיבות החקלאות הישראלית והיה ברור כמה חשובה עצמאות המזון והייצור המקומי".

"אחד הדברים העיקריים שמדינת ישראל גאה בהם זה החקלאים והטכנולוגיות החקלאיות שלה. אחת מתוך שלושת הבקשות של מנהיגי העולם מישראל היא שנעזור להם לחזק את החקלאות. מבקשים מאיתנו להכשיר אנשים בתחומי החקלאות, לקבל טכנולוגיות חקלאיות ולהשתלם אצל אנשי המו"פ והחקלאי שלנו".

"אנחנו גאים בחקלאות. אין אף מדינה מערבית שמזניחה את החקלאים שלה. אין מדינה שלא תומכת בחקלאים שלה. כמדינה יש לנו אחריות ויש ציונות. יכולים לבוא הפקידים ולהגיד שישובים מרוחקים הם לא כלכליים, אנחנו לא חושבים כך. אני מבטיח לשמור על יישובי הפריפריה ולשמור על החקלאות, גם בתפקידי כשר החוץ".

ח״כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), שר החקלאות לשעבר: ״אמרנו שנתמוך בכל צעד טוב שהממשלה החדשה תיזום. יש לנו וויכוחים אידאולוגיים בנושאים חיוניים אבל כדי לנהל את הוויכוחים הלאומיים הגדולים שאינם בתחום החקלאות אנחנו חייבים לחזק את המכנים המשותפים שלנו. החקלאות היא אחת מאבני היסוד, שיש עליהן הסכמה רחבה ואני אהיה שותף לכל צעד שישכין רוח טובה על פיתוח החקלאות הישראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!