דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאנדפרו אלאזה, שרצח את אשתו מאסטוואל ב-2020, הורשע וצפוי לעמוד למאסר עולם

אלאזה רצח את אשתו באכזריות לנגד עיני ילדיהם, שבועות לאחר שהשתחרר ממאסר אליו נשלח בעקבות עבירות אלימות נגדה | הרוצח שוחרר ללא טיפול או מסגרת, ושב ישירות לבית בו רצח את המנוחה

בני משפחתה של מאסטוואל אלאזה ז"ל בדיון נגד מאנדפרו אלאזה שרצח אותה שנתיים וחצי קודם לכן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
בני משפחתה של מאסטוואל אלאזה ז"ל בדיון נגד מאנדפרו אלאזה שרצח אותה שנתיים וחצי קודם לכן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מאנדפרו אלאזה מחולון הורשע היום (רביעי) ברצח בנסיבות מחמירות וצפוי לעמוד למאסר עולם, לאחר שרצח את אשתו מאסטוואל לנגד עיניהם של צמד ילדיהם ב-28 באפריל 2020, ערב יום העצמאות.

אלאזה השתחרר ממאסר אליו נשלח בעקבות עבירות אלימות כלפי אשתו, ושבועות בודדים אחרי שחרורו רצח אותה באכזריות בדקירות סכין בעת שכפי הנראה היה שיכור. אלאזה שוחרר ממאסרו ללא טיפול וללא מסגרת שתסייע בפתרון או בהתמודדות עם התנהגותו האלימה כלפי אשתו, שהסתיימה כאמור ברצח.

מאנדפרו אלאזה שרצח את אשתו מאסטוואל מובא לדיון בהכרעת הדין בעניינו (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מאנדפרו אלאזה שרצח את אשתו מאסטוואל מובא לדיון בהכרעת הדין בעניינו (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

"הוא שוחרר ללא שום טיפול, ללא מסגרת, ושב ישירות לביתם" אמרה עו"ד תמי קלנברג-לוי, המייצגת את משפחתה של מאסטוול אלאזה ז"ל מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, שהוסיפה כי בית המשפט בהרשעתו "הדגיש את הזכות של אישה להגנה על גופה ולפעול כרצונה. עבור המנוחה וילדיה שהיו עדים לרצח זה אמנם כבר לא יעזור, אבל המשפחה מקווה שהמסר יישמע ויסייע להגן על נשים אחרות בעתיד".

תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) פועלת מאז שנת 2009, בה המדינה מעניקה סיוע משפטי, תמיכתי, טיפולי וכספי למשפחות שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מעבירת המתה.
הסיוע המשפטי ניתן על ידי משרד המשפטים בהליכים הפליליים או האזרחיים, וסיוע במימוש כלל הזכויות האזרחיות והכלכליות של בני המשפחה של המנוחים, כולל תביעה אזרחית נגד הרוצח ועוד.

למשפחות ניתן סיוע סוציאלי על ידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים, באמצעות עמותת אלה ועמותת בשביל החיים, הפועלות בשמונה מרכזי סיוע ברחבי הארץ ומעניקים סיוע טיפולי ותמיכתי באמצעות צוותים של עובדים סוציאליים לצד סיוע כספי ראשוני למשפחות.

ממועד הקמת התכנית יוצגו על ידי הסיוע המשפטי 1,200 משפחות ונפתחו 1,500 תיקים. במהלך שנת 2021 נפתחו בסיוע המשפטי 176 תיקים חדשים במסגרת התכנית, וניתן ייצוג וליווי משפטי ב-71 תיקים בהליכים הפליליים נגד הפוגע ו-56 תיקים בייצוג בהליכים אזרחיים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!