דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות עובדי המדינה

נפגשים עם השטח

פורום ועדים באר שבע

מזל גולן מנכלית האיגוד
עידית כהן מנהלת העמותות
אבי שלמה סמנכל העמותות וחברי ועדים במרחב נגב
פורום ועדים באר שבע מזל גולן מנכלית האיגוד עידית כהן מנהלת העמותות אבי שלמה סמנכל העמותות וחברי ועדים במרחב נגב

במסגרת הסיורים שקיימה הסתדרות עובדי המדינה בחודש האחרון, נפגשו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה וכלל צוות האיגוד עם חברי ועדים ועם עובדים במשרדים השונים, שמעו את העובדים, למדו על תנאי העסקתם ושוחחו איתם על תפקיד ההסתדרות

 

במהלך החודש האחרון קיימה הסתדרות עובדי המדינה שלושה סיורים במרחב חיפה, מרחב תל אביב ומרחב באר שבע במטרה להעמיק את ההיכרות עם השטח. הסיורים נועדו להיות מפגשי היכרות של האיגוד עם פעילות השטח במרחבים.

עובדים מצפון לדרום
הסנונית הראשונה היה יום סיור בחיפה. הסיור נפתח במשרדי הביטוח לאומי, משם לבתי המשפט ולבית החולים מעלה כרמל (בטירת כרמל). במהלך הסיור לכל אורכו קיבלנו צוות האיגוד סקירה מפורטת ומעמיקה על הפעילות שמבצעות היחידות השונות ועל האתגרים השונים והייחודיים להן.

הסיור הבא התקיים במרחב תל אביב, במהלכו סיירנו ביחידת המיפוי לישראל, גוף שמטרתו להפיק מפות לשימוש משרדי הממשלה שיסייעו להם בקבלת החלטות שישפיעו על כולנו; החל מהחלטות על יוקר המחיה, מחירי הדיור, ועד להקמה של מבני ציבור ועוד. במסגרת הסיור גם הוצגו ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה מפות מרשימות מראשית המדינה, חלקן נדירות ביותר, ואף מפה בת למעלה מ-70 שנה של תוכנית החלוקה ההיסטורית.

מימין לשמאל חן דנוך סמנכ"לית משאבי אנוש המרכז למיפוי ישראל, אופיר, חגי רונן מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל, מרק ישראל יו"ר ועד עובדים המרכז למיפוי ישראל, עדי, אורנה סגנית יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב יפו, גאולה פיקסל מנהלת אגף משאבי אנוש המרכז למיפוי ישראל. צילום:
מימין לשמאל חן דנוך סמנכ"לית משאבי אנוש המרכז למיפוי ישראל, אופיר, חגי רונן מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל, מרק ישראל יו"ר ועד עובדים המרכז למיפוי ישראל, עדי, אורנה סגנית יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב יפו, גאולה פיקסל מנהלת אגף משאבי אנוש המרכז למיפוי ישראל. צילום:

המשך הסיור היה בבית חולים וולפסון וכלל מפגש מרתק עם ועדי העובדים השונים שעושים לילות כימים בעבודת קודש והלכה למעשה מצילים חיים. לאחר מכן ביקרנו בבית החולים החדש לילדים, ופגשנו את העובדים המסורים בו שסיפרו על הקשיים וגם השמחות בעבודת היום-יום עם ילדים מאושפזים ועם משפחותיהם.

בסיום היום התקיים כנס ועדים גדול בו הוצגו לוועדים באופן ישיר וקרוב יעדי האיגוד וחזונו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה לגבי עולם העבודה המאורגנת ותפקידם של הוועדים במקומות העבודה בשירות המדינה.

בסיור עם עובדים בבית חולים וולפסון. צילום:
בסיור עם עובדים בבית חולים וולפסון. צילום:

סיורנו השלישי התקיים בדרום בבאר שבע. פתחנו בפגישות בבניין אושירה, שמאוכלס כולו ביחידות בשירות המדינה, ממע"מ, דרך מס מקרקעין, מס הכנסה ועד משרד הקליטה. זכינו לסיור מעשיר ומלמד על הנעשה במרחב הנגב ועל האתגרים הייחודיים לאזור.

בהמשך הסיור התרגשנו לקבל סקירה על קליטת העולים, בדגש על העולים הנמלטים מאימת המלחמה באוקראינה, ועל מסירות העובדים, שבתנאים לא פשוטים קולטים את העולים ומאפשרים בניית עתיד טוב יותר למשפחות.

אופיר אלקלעי נורבט בוקובזה יור מרחב נגב ואיציק ששון מזכיר איגוד במרחב נגב. צילום:
אופיר אלקלעי נורבט בוקובזה יור מרחב נגב ואיציק ששון מזכיר איגוד במרחב נגב. צילום:

עובדים עם שליחות
הקשר האישי וההיכרות בין אנשי האיגוד לוועדים והעובדים חשוב. כבר לאחר תקופה קצרה באיגוד ברור כי מעל הכל חשוב לשמוע ולהבין ממקור ראשון, מהעובדים ומהוועדים שבשטח,  את הבעיות ואת האתגרים הרבים שעומדים לפתחם , לתת להם להשמיע את דבריהם ולשוחח איתם בפתיחות ובתחושת שיתוף על האתגרים ועל החזון כדי לעשותו לחזון משותף לכולם.

בכל סיור ובכל מקום עבודה התגלו אנשים מדהימים, שאוהבים את עבודתם ופועלים מתוך שליחות לטובת האזרחים ולטובת מדינת ישראל. העובדים האלה הם כוחה האמיתי של החברה הישראלית ושל ההסתדרות, ובזכותם אפשר לצעוד קדימה.

סיורים רבים במרחבים נוספים כבר בפתח. נמשיך להגיע לכל מקום עבודה, גדול כקטן, להכיר, ללמוד ולהתחבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!