דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בג״ץ לעיריית ירושלים: הציגו בהקדם תכנית לבניית 1,000 כיתות לימוד בשכונות מזרח העיר

העתירה הוגשה על ידי ארגון ההורים כבר בשנת 2016, בעקבות מחסור של 4,000 כיתות לימוד במערכת החינוך בשכונות המזרחיות בבירה | לאחרונה אושרה בנייתן של 180 כיתות, מהן 119 בימים האחרונים

שכונה פלסטינית במזרח ירושלים (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
שכונה פלסטינית במזרח ירושלים (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בג"ץ יחייב את משרד החינוך ועיריית ירושלים להציג תוכנית בינוי מעודכנת לבניית מעל 1,000 כיתות לימוד במזרח העיר. החלטה זו היא בעקבות עתירתו של ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים. 

העתירה הוגשה ב-2016 לאור מחסור של 4,000 כיתות לימוד בעיר. מאז הגשת העתירה המצב השתפר מעט: הוקמו וועדות במשרד החינוך ובעיריית ירושלים בהן נקבעו קריטריונים והותאמו קריטריונים חדשים לבניית כיתות בירושלים. ואכן אושרו בנייתן של 180 כיתות חדשות, מהן 119 אושרו ארבעה ימים לפני הדיון. העתירה הוגשה ע" עו"ד רונן ויינברג. 

אריק קפלן, יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים: "אני מברך את בית המשפט על ההחלטה לחייב את המדינה ולגרום לה להבין שאין לימודים ללא כיתות. מאידך , אני מוחה בתוקף על בקשת משרד החינוך , כפי שבאה לידי ביטוי בתגובתה – שבעצם מחלקת בפועל את העיר ואינה רואה את בירת ישראל כמקשה אחת. המחסור בכיתות לימוד בכל רחבי ירושלים זועק לשמים. אנחנו מודים למשרד עורכי הדין קרמר שפירא שניידר, ולעורך הדין רונן ויינברג, המלווה את העתירה הזו בשבע השנים האחרונות״.

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים לשעבר שהגיש את העתירה: "החלטת בית המשפט אמיצה אך לא מספקת. כל ילד במדינת ישראל, על אחת כמה וכמה, בבירת ישראל, זכאי לחינוך ציבורי. חבל שהזכות הבסיסית הזו נגזלת מעשרות אלפי ילדים במשך שנים – והמדינה אינה מכחישה זאת. עלות ההשקעה בחינוך נמוכה בהרבה מהמחיר שאנחנו משלמים כחברה באלה שלא נמצאים במערכת החינוך״.

עו"ד אשרת מימון, מנהלת פיתוח מדיניות בעמותת עיר עמים, שהצטרפה לעתירה כידיד בית משפט, אמרה כי "בית המשפט קיבל את התמונה האמיתית שעיר עמים התעקשה להציג בפניו. המחסור בכיתות במזרח ירושלים חריג בכל מובן, בירושלים ובכלל. אחרי יותר מ-20 שנים של הליכים משפטיים, גדל המחסור בכיתות במזרח ירושלים ללמעלה מ-3,500 כיתות. מעל 40,000 ילדים שהרשויות בכלל לא יודעות איפה הן ונשירה של יותר מ-3,000 ילדים בכל שנה מהמערכת״.

״הסיפור אינו רק תקציבי. הוא סיפור של אפליה קשה בתכנון והפקרת הזכות לחינוך במזרח ירושלים. עיר עמים תוסיף ותעמוד על התחייבות הממשלה והעירייה לדרישת בית המשפט לקביעת מתווה תוך 4 חודשים לחיסולו של המחסור. ייקוב הדין את ההר. כל עוד מספרים אלו ימשיכו ויאמירו הסיסמאות של הרשויות בשמה של מחויבות עמוקה הן אך ורק כסות לפשע מתמשך כלפי אלפי הילדים האבודים במזרח העיר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!