דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
31.4°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 29.6°באר שבע
  • 29.4°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 23.9°צפת
  • 30.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

'משמר החינוך הממלכתי' התכנס לדיון חירום: ״מסרבים להפקיר למעוז וסטרוק את החינוך״

במרכז הכנס עמדה דרישתם העיקרית מהממשלה להקים מועצת חינוך ממלכתית עם סמכויות דומות למועצת החינוך הממלכתי דתי | רמי הוד, מנכ״ל קרן ברל כצנלסון: ״לא קוראים להתבדלות, מגיע לנו יותר מכמה איים ליברליים״ | ח״כ גלעד קריב: ״כוחות קיצוניים רוצים לשנות את החברה דרך החינוך״

הקהילה הדתית הגאה במהלך מצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הקהילה הדתית הגאה במהלך מצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

אתמול התקיים כנס חירום של 'משמר החינוך הממלכתי' המורכב מארגונים חברתיים, אנשי חינוך ויוזמות חינוך. דרישתם העיקרית מהממשלה היא הקמת מועצה חינוך ממלכתית עם סמכויות דומות למועצת החינוך הממלכתי דתי. "כבר השבוע נניח את הצעת החוק לתיקון חקיקת החינוך הממלכתי שתעניק את אותן ההגנות שקיימות כיום לחינוך הממלכתי דתי ולחינוך החרדי, ובראשן הקמת מועצת חינוך ממלכתית", אמר ח"כ גלעד קריב. 

מלבד הדרישה להקמת מועצת חינוך ממלכתית' הארגונים החברים במשמר החינוך ימנעו את כניסתם של גופים שנוגדים את עקרונותיו של חוק החינוך הממלכתי. "אנו נמנע כניסת ארגונים ותכנים שלא הולמים את ערכיו הקבועים בחוק חינוך ממלכתי"', מצהיר רמי הוד מנכ"ל הרעיוני של קרן ברל כצנלסון. יחד עם זאת הוא מדגיש שאין בכוונתם לייסד זרם נפרד. "אנחנו לא קוראים להתבדלות, להסתגרות או להקמת זרם נפרד. אנחנו מסרבים להסתפק בכמה איים ליברליים ולהפקיר לימין הדתי את כל היתר".

בכנס דיברו הדוברים על החשש מהכוחות הפוליטיים האחראים על מערכת החינוך. "מעוז וסטרוק, רוצים להפוך את החינוך הממלכתי לסניף של מפלגת נועם ושל היישוב היהודי בחברון״, אומר הוד. 

״כוחות קיצוניים רוצים לשנות את החברה דרך מערכת החינוך״

אחת המחלקות בכנס היה היחס לחינוך הממלכתי דתי. חלק ממארגני הכנס התרעמו על הבדלי התקצוב בין הזרמים השונים. "מדינת ישראל משקיעה 26% יותר בתלמיד מהממלכתי דתי מאשר בתלמיד יהודי שאינו דתי ו-40% יותר מתלמיד בחברה הערבית. זהו שוד לאור יום", אמרה מיכל סלע יו"ר גבעת חביבה. 

לעומתם, הדוברים הדתיים בכנס ח"כ גלעד קריב ולימור ספראי מנהלת אגף החינוך של מועצה אזורית גליל תחתון הדגישו את המהלכים שמפרקים את החינוך הממלכתי דתי. "יש סכנה ממשית לפגיעה בחינוך הממלכתי הדתי. כוחות קיצוניים שמו לעצמם לשנות את החברה ושינוי מערכת החינוך היא הדרך לעשות זאת". 

הרקע לכנס נטוע בכמה מהלכים: העברת היחידה לתוכניות חיצוניות ממשרד החינוך לאחריותו של  יו"ר נועם אבי מעוז שידוע בדעותיו הלהט״בפוביות וגזעניות. יחד עם זאת היחידה תהיה תחת משרד ראש הממשלה בה מעוז ישמש בה כסגן. מלבד העברת יחידה זו, העברת האגף לתרבות יהודית למשרד המשימות הלאומיות של ח"כ אורית סטורק גם הוא היווה גורם לכנס זה. עדיין לא ברור כמה אגף זה הוא חלק מהותי במשרד החינוך. 

מלבד שינויים מבנים אלו ההחלטות בהסכמים הקואליציוניים היוו גורם לכנס כמו למשל הגדלת תקציב החינוך הממלכתי דתי ושינוי מועצת החינוך הממלכתי דתי.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!