דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

המשנה לנגיד בנק ישראל: "אם הביקוש לא יירד ניאלץ להעלות את הריבית מעל 4%"

אנדרו אביר התייחס להעלאות הריבית החדות בחודשים האחרונים וטען שגם לביקוש יש תפקיד מרכזי באינפלציה: "לחלק מהאנשים היה יותר כסף בעו"ש אחרי הקורונה מאשר לפני"

המשנה לנגיד בנק ישראל אנדרו אביר ונשיא לשכת רו"ח חן שרייבר (צילום: אלעד גוטמן)
המשנה לנגיד בנק ישראל אנדרו אביר ונשיא לשכת רו"ח חן שרייבר (צילום: אלעד גוטמן)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"ייתכן שנצטרך לעלות את הריבית מעבר ל-4 אחוזים במידה והאינפלציה תמשיך לעלות מעבר לצפוי והביקושים לא ירדו"- כך אמר היום (שני) המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רו"ח.

אביר התייחס למדיניות בנק ישראל, שהעלה את הריבית מ-0.1% ל-3.75% בשבע החלטות רצופות, סבב ההעלאות הריבית המשמעותי ביותר בעשורים האחרונים. לשיטתו של המשנה לנגיד ייתכן שתדרש העלאה נוספת בריבית, על מנת להאט את המשק ולפגוע בביקוש של הציבור למוצרי צריכה על מנת לעצור את האינפלציה, שהגיע ל-5.3% בשנה.

בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רואי החשבון, והתייחס לתחזית בנק ישראל למשק לשנתיים הקרובות: "אנחנו מצפים שבשנה הקרובה תהיה האטה מסוימת בפעילות הכלכלית אבל לא שנכנס למיתון. הצפי והתחזית שלנו בנויות על ההנחה שהריבית תעלה לסביבת ה-4 אחוז. אך ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית גם מעבר ל-4 אחוזים במידה והאינפלציה תמשיך לעלות, והביקושים לא ירדו".

עוד הוסיף המשנה לנגיד בנק ישראל: "עליית האינפלציה היא לא רק תוצאה של בעיות בשרשרת הייצור ועליית מחירי הסחורות. היא גם כתוצאה מביקושים ערים במשק שהתאושש באופן מהיר מהסגרים של הקורונה. כשיצאנו מתקופת הקורונה, המדינות נתנו הרבה כסף לאזרחים. לחלק מהאנשים היה יותר כסף בעו"ש אחרי הקורונה מאשר לפני, והביקושים היו מאוד גבוהים והם עדיין גבוהים".

המשנה לנגיד התייחס לכך שהבנקים איחרו בהתאמת הריבית על הפקדונות, אך לצד הביקורת כלפי הבנקים, ציין שצריך להפנות את הציבור שיש גם אופציות אחרות חוץ מהבנקים, וגם שצריך לנהל מו"מ מול הבנקים על גובה הפקדונות ולנצל את הכלים שבנק ישראל קידם לטובת הלקוחות בנושא זה.

בהמשך דבריו התייחס גם למשבר הדיור: "הפתרון הוא לא רק שחרור קרקעות, אלא גם שיפור ובניית תשתיות. ממשלות מצליחות להביא התחלות בנייה, לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסייה במשך שנה או שנתיים, אבל הם צריכים לעמוד בקצב בנייה של כ-55 אלף יחידות דיור בכל שנה על פני 10-15 שנים – זה משתלב וממחיש את חשיבות התכנון של תשתיות".

הדברים נאמרו בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רואי החשבון, שמתקיים עכשיו בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בהשתתפות נשיא לשכת רו"ח חן שרייבר, המשנה לנגיד בנק ישראל אנדרו אביר, מנכ"ל איילון ביטוח שרון רייך, משנה למנכ"ל בנק הפועלים רם רגב ובכירים נוספים מעולם הפיננסים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!