דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

זכויות הילד, מאבק בסמים, פניות הציבור וקרן רווחי הגז: ועדת הכנסת אישרה הקמת 4 ועדות חדשות

ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) תעמוד בראש הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל | יושבי הראש של הוועדות האחרות ייקבעו בהמשך

דיון בוועדת הכנסת על הקמת ועדות מיוחדות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דיון בוועדת הכנסת על הקמת ועדות מיוחדות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ (הליכוד), אישרה הבוקר (שני) את הקמתן ואת הרכבן של ארבע ועדות מיוחדות: הוועדה לזכויות הילד; הוועדה לענייני התמכרויות לסמים ואלכוהול והוועדה לפניות הציבור, והוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל.

הוועדה המליצה על ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) לעמוד בראש הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל. בקרן זו מנוהלות הכנסות המדינה מרווחים המופקים ממשאבי הטבע שבה, בהם גז טבעי. יושבי הראש של הוועדות האחרות עדיין לא נקבעו. ההצעה אושרה פה אחד, ללא מתנגדים או נמנעים.

בשונה מוועדות הכנסת הקבועות, המוקמות מתוקף תקנון הכנסת, הוועדות המיוחדות מוקמות לתקופת הכהונה של הכנסת שמינתה אותן בלבד. עם זאת, חלקן פועלות כבר מספר רב של שנים והוקמו בכל כנסת מחדש. הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל היא חדשה יחסית, והוקמה ב-2020.

ברביעי האחרון כבר אישרה ועדת הכנסת פה אחד את הקמת הוועדות הקבועות ואת הרכבן. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) יעמוד בראש ועדת הכספים, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ינהל את ועדת החוקה, וח"כ יעקב אשר (ש״ס) יכהן כיו"ר ועדת הפנים. כמו כן, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) יעמוד בראש ועדת העבודה והרווחה וח"כ יוסף טייב (ש"ס) יכהן כיו"ר ועדת החינוך. שמות יו"ר ועדות חוץ ובטחון והכלכלה לא הועלו לאישור הוועדה, והיום אישרה סיעת הליכוד את הצבתם של ח"כ יולי אדלשטיין בראש ועדת החוץ והביטחון, ושל ח"כ דוד ביטן בראש ועדת הכלכלה. בראשות הוועדות לביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, עלייה וקליטה ומעמד האישה יעמדו חברי כנסת מסיעת האופוזיציה, שזהותם עדיין לא נקבעה.

לפי ההסכמים הקואליציוניים, יוקמו בכנסת הנוכחית שתי ועדות קבועות נוספות שיפוצלו מוועדות קיימות, כפי שנעשה בכנסת הקודמת: הוועדה לביטחון לאומי (שתפוצל מוועדת הפנים) בראשה יעמוד חבר כנסת מסיעת עוצמה יהודית, וכן ועדת הבריאות (שתפוצל מוועדת העבודה, הרווחה והבריאות) ובראשה יעמוד חבר כנסת מסיעת ש"ס. ועדות אלו יוקמו לאחר שינוי תקנון הכנסת שיאפשר את הקמתן.

השיוך המפלגתי של ראשי הוועדות נקבע בהסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, כשהחלוקה המפלגתית של ראשי הוועדות שבידי הקואליציה נקבעת בהסכמים הקואליציוניים. החלוקה של ראשות הוועדות שניתנות לאופוזיציה נקבעת בהסכמה בין הסיעות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!