דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
26.8°תל אביב
  • 27.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 24.6°חיפה
  • 27.2°אשדוד
  • 32.5°באר שבע
  • 40.1°אילת
  • 33.2°טבריה
  • 26.2°צפת
  • 28.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת העל לנשים בכדורסל: ניצחונות לרמלה ולאשדוד, שייפגשו ביורוקאפ ביום חמישי

שתי הקבוצות העדיפו לשתף כמה שיותר שחקניות ספסל כדי לתת לכוכבות לנוח, אבל לאשדוד זה כמעט עלה בהפסד | ראשל"צ ניצחה את חולון ורמת גן את ירושלים במשחקים צמודים

אלכס כהן וטל סהר ממכבי בנות אשדוד (צילום: מנהלת ליגת הנשים)
אלכס כהן וטל סהר ממכבי בנות אשדוד. מוכנות ליורוקאפ (צילום: מנהלת ליגת הנשים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליצור רמלה ומכבי בנות אשדוד הלכו אמש (שני) עמוק אל הספסלים שלהן, כדי לאפשר לכוכבות לנוח לקראת המשחק ביניהן בפלייאוף היורוקאפ ביום חמישי.

במחזור ה-12 של ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, רמלה כמעט הסתבכה בהרצליה, אשדוד נזקקה להארכה מול חיפה, וגם חולון, שתארח את פנאתינייקוס, סיפקה מותחן אדיר מול הפועל ראשל"צ.

בנות הרצליה 62 – אליצור רמלה 75
אליצור רמלה הגיעה להרצליה עם שאיפה אחת: לנצח, ולעשות זאת כמה שיותר מהר, כדי לחזור להתמקד במשימה החשובה ביורוקאפ מול אשדוד. חמש דקות אחרי הפתיחה הובילה רמלה כבר 0:12, במשחק שנראה כמו התגשמות כל הרצונות של שירה העליון. הקבוצה מהשרון הצליחה מאוחר יותר לגרד קצת נקודות מהספסל – מליהי עזורי ונועה זליבנסקי, אבל התוצאה אחרי 10 דקות עמדה על 14:22 לזכות האורחות.

הרבע השני נפתח בדיוק כמו הראשון, ורמלה הגדילה את הפער שלה, שכבר הגיע למחוזות ה-20 נקודות. שאקירה אוסטין נהנתה מערב מצוין מתחת לסלים, ושירה העליון הקפידה לחלק את הדקות של השחקניות שלה, כך שתשע מהן כבר עלו על הלוח עוד במחצית הראשונה. 27:42 לרמלה בהפסקה.

המחצית השנייה התחילה בדיוק כמו שני הרבעים הקודמים – בהתנפלות של רמלה, ששוב הגדילה את הפער ונראתה כמי שעומדת לסגור סופית את המשחק. אלא שדווקא אז, כשהפער עמד על 20 נקודות וברמלה הרשו לעצמן לשחק עם יותר שחקניות ספסל, הרצליה חזרה לעצמה ונגסה בהפרש. בריאנה ריצ'ארדסון סחטה נקודות, ולצד אלה של זליבנסקי המנוסה, הפער קוזז לתשע, עם 46:55 לרמלה בתום הרבע.

פרומיס אמוקמרה לקחה על עצמה את המשימה להפוך את הרבע האחרון לצמוד. היא סיימה את הערב עם 19 נקודות וגרמה ללא מעט דפיקות לב בצד של האורחות, שראו כיצד הפער מצטמק לקראת הסיום לפוזשנים בודדים. העליון לא צמצמה בעקבות זאת את הרוטציה והמשיכה לקבל נקודות בצבע, שם המשחק גם הוכרע.

קלעו להרצליה: אמוקמרה 19, ריצ'ארדסון 19, זליבנסקי 9, עזורי 6, צוובנר 5, לביא 4.

קלעו לרמלה: אוסטין 21, קלארק 11, רוטברג 10, בבקינה 9, בארון 9, קאנון 5, כיוף 5, דנן 3, פליישר 2.

הפועל ראשל"צ 84 – אליצור חולון 78
ברבע הראשון סימס התקשתה להשפיע על המשחק, בשעה שראשל"צ נהנתה מנקודות של כל שחקניות החמישייה, ובמיוחד משני סלים נהדרים נגד התנועה של עדן ציפל. 13:20 למקומיות אחרי עשר דקות. חולון נהנו מנקודות קלות וקיזזו את הפער, עד ששלשה של דניאל רבר השוותה את התוצאה לקראת סיום המחצית.

שתי הקבוצות חזרו מההפסקה בניסיון לרוץ ולייצר נקודות קלות, אבל ריבוי האיבודים לאחר מכן, והפיחות במספר השריקות של השופטים הפך את המשחק לתקוע. המאבק נותר צמוד כשכל אחת מהקבוצות מובילה בפער קטן, ולבסוף הן סיימו את הרבע בשוויון. כשהמציאו את המילה 'זון', התכוונו למה שקיילה צ'ארלס הציגה לקראת הסיום. השליטה המוחלטת שלה בנעשה משני צדי המגרש הייתה מדהימה בדרך לניצחון.

קלעו לראשל"צ: צ'ארלס 36, ציפל 17, סימון 14, קארש 11, הופר 3, אטינגר 3.

קלעו לחולון: סימס 33, הארט 18, רבר 13, הארדן 12, קבדה 2.

מכבי בנות אשדוד 88 – מכבי חיפה 84
ברבע השני נטישה היידמן ושאטורי ווקר לקחו עליהן את המשימה לשמור את אשדוד בתמונה. הרוטציה של הקבוצה הביתית הייתה קצרה למדי, אבל כשגם בחיפה הסתפקו בשיתוף שש שחקניות בלבד במחצית הראשונה, התוצאה נותרה צמודה והקבוצות ירדו לחדר ההלבשה כשהירוקות ביתרון זעיר של 37:38.

אשדוד הובילה 70:72 דקה לסיום, אלא שאז הגיעה טל לב ובזכות שלשה ענקית החזירה את היתרון לחיפה. בולגאק הגדילה את הפער ל-3 נקודות בהתקפה הבאה, אבל ווקר לא הייתה מוכנה להיכנע ולרשום הפסד ראשון העונה בליגה ו-3 נקודות ענקיות שלה כפו הארכה עם 75:75 בתום הזמן החוקי.

ווקר לא הייתה מוכנה להפסיד גם היום. הכוכבת בצהוב אמנם קלעה הערב "רק" 22 נקודות, אבל היא ידעה להביא אותן בדיוק בזמן, כשחיפה הגדילה את היתרון שלה לאורך המשחק, כשצריך היה להשיג נקודות ולכפות הארכה, וגם כשהיה צריך לדייק בהארכה מהקו ולהבטיח ניצחון 84:88.

קלעו לאשדוד: ווקר 22, היידמן 19, סהר 13, יצחקי 12, אדלמן 10, דיין 7, כהן 5.

קלעו לחיפה: אוקונקוו 28, בולגאק 27, לב 13, הופקינס 10, רווח 4, אייזנר 2.

אס"א ירושלים 65 – מכבי רמת גן 72
וורץ, אדאמס וטודוריץ' נפלו על יום קליעה חלש ופגעו יחדיו רק בשתי זריקות מתוך 15 ברבע הראשון, אבל ההגנה המחויבת הותירה אותן בפיגור קל למדי של 13:9 בתום הרבע הראשון. הכדורים של ג'יליאן אלין נכנסו. מהצד השני, היום הרע של ירושלים מהשדה הותיר אותה על 17% דיוק בלבד במחצית.

היד של שחקניות ירושלים השתחררה מעט ברבע השלישי והמשחק נראה שוטף ושוויוני יותר, אבל לא היה בכך די כדי להפוך אותו לצמוד. רמת גן המשיכה לקבל נקודות גם משחקניות הספסל והפער שלה רק הלך וגדל ל-42:60 לקראת הרבע האחרון.

קלעו לירושלים: וורץ 17, אדאמס 15, טודוריץ' 15, פירסטנברג 8, בר גל 5, בסטקאר 3, שחם 2.

קלעו לרמת גן: נארד 21, אלין 17, שלום 11, ברמן 7, עבוד 6, חתוקאי 6, וטורי 4.

השחקניות הישראליות המצטיינות של המחזור

עדן ציפל עם 17 נקודות והילה קארש עם 11 נקודות שהובילו את ראשל"צ לניצחון על אליצור חולון. בחולון הצטיינה דניאל רבר עם דאבל של 13 נקודות ו-14 ריבאונדים. יערה יצחקי בלטה בניצחון של אשדוד עם 12 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. במדי מכבי חיפה טל לב קלעה 13 נקודות. נופר שלום קלעה 11 נקודות למכבי רמת גן ועדן רוטברג קלעה 10 נקודות לאליצור רמלה. דניאל קארש ואופיר קסטן קלעו ביום ראשון כ"א 11 נקודות בניצחון על הפועל פ"ת, שהדר חדד קלעה לה 10 נקודות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!