דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות עובדי המדינה

״לא עבדים או חפצים״: מאות עובדי זרוע העבודה מפגינים נגד פיצולה מול לשכת השר ברקת

המפגינים מוחים נגד הכוונה לפצל יחידות מקצועיות מהזרוע הפועלת כיום תחת משרד הכלכלה, ולהעבירן למשרד הרווחה | יו"ר ועד עובדי הזרוע: ״בכל הקמת ממשלה מבקשים לפרק אותנו אנשים שרוצים רק תפקידים וכוח״

הפגנת עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה מול לשכת השר ניר ברקת (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה מול לשכת השר ניר ברקת (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה מפגינים הבוקר (שלישי) מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים, במחאה על הכוונה לפצל יחידות מקצועיות מהזרוע הפועלת כיום תחת משרד הכלכלה, ולהעבירן למשרד הרווחה. המהלך, לדברי העובדים, עלול להוביל לפירוק זרוע העבודה, לפגיעה בשירות לציבור ובעובדים.

"העובדים אינם עבדים ולא חפצים ולא ניתן שיעשו מהם חפצים עם כל הכבוד לכל השרים והממשלות", אמר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי. "יש פה גוף שמתפקד מעולה, ששתי ועדות ציבוריות קבעו שהוא צריך להיות גוף אחוד. מישהו עשה בדיקה האם נכון מקצועית לפצל אתכם? זה לא מעניין אותם. הכל הסכמים קואליציוניים ושיקולים פוליטיים. אני רוצה להגיד לכם שההסתדרות היא הגב שלכם, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר מרחב ירושלים דני בונפיל והסתדרות עובדי המדינה בראשותי".

"פעם אחר פעם ביקשו לפצל אותנו עם הקמת הממשלות. פוליטיקאים שרק רוצים תקציבים וכוח", אמר יו"ר ועד עובדי זרוע העבודה יוני אבוחצירה. "ושוב מערכת בחירות וסוחרים בנו כאילו היינו סחורה, בלי להסתכל על המשמעות המקצועית על השירות שהציבור מקבל. אנחנו מצפים מהשר ברקת לבוא לכאן, להסתכל לנו בעיניים, לדבר איתנו ולמנוע את המהלך ההרסני".

לפי ההסכמים הקואליציוניים, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף אנשים בשנה, והן עוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה, שאמונה על הגדלת הפריון וכוח האדם בשוק התעסוקה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי שיגר היום מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, כמו גם לשר הרווחה יעקב מרגי ולשר במשרד הרווחה יואב בן-צור, בדרישה לשקול מחדש את העברת היחידות הללו, והבהיר כי הסתדרות עובדי המדינה מתנגדת למהלך המתוכנן. לאחרונה הוכרז סכסוך עבודה בעקבות המצב, ובאם לא יהיה שינוי, תשקול ההסתדרות הפעלת צעדים ארגוניים.

"פירוק זרוע העבודה הוא טעות חמורה שתפגע באזרחי המדינה, ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות. זה מהלך שיפגע בציבור העובדים המסור של זרוע העבודה", סיכם אלקלעי.

השר הכניס את ראשי ההפגנה ללשכתו: ״אציג את הכאב שלכם לממשלה״

בעקבות ההפגנה נכנסו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי ויו"ר ועד עובדי הזרוע יוני אבוחצירה ללשכת השר לשיחה, ולאחר מכן יצא השר ברקת לעובדים ודיבר עימם. "הייתי מעדיף לפגוש אתכם בנסיבות אחרות. אני מכיר היטב את העבודה שלכם. הכרתי את הזרוע בתחילת הקורונה ולמדתי להכיר את היכולות והכישורים שלכם. אתם עושים עבודה נפלאה ואני רוצה להגיד לכם תודה בשם עם ישראל", אמר השר.

שר הכלכלה ניר ברקת מדבר עם עובדי זרוע העבודה של המשרד, בהפגנה מול לשכתו (צילום: ניצן צבי כהן)
שר הכלכלה ניר ברקת מדבר עם עובדי זרוע העבודה של המשרד, בהפגנה מול לשכתו (צילום: ניצן צבי כהן)

"הקמנו כעת ממשלה חדשה שמתארגנת על עצמה. אין לי ספק שאנחנו צריכים למצוא את הדרך הנכונה לוודא שעובדים ביחד, כמובן עם העובדים והעובדות והממשלה. אני מאמין בעבודה מאחורי הקלעים בעניינים הללו ולהגיע להבנות, כמובן גם עם ארגון העובדים וההסתדרות שיש לי קשר ארוך ומאוד חיובי עימם מצד אחד – ומהצד השני אנחנו ממשלה וצריך למצוא גם את הדרך להסתדר בתוך הממשלה. זו השאיפה. אני שומע את הכאב שלכם והוא יוצג בצורה מאוד ברורה לשותפים שלי בממשלה. אני בעזרת השם מאמין שנגיע למתווה שכולם יהיו מרוצים ממנו, ובכל מקרה נעבוד יחד בצורה כזו או אחרת".אחד מעובדי המשרד פנה לשר וטען בפניו, שבכל בחירות מאז הפעם הראשונה שפוצל המשרד הוא נתון למאבקים פוליטיים מדי בחירות ואיומים בקריעה. "יש פה 900 עובדים, משרד שיכול לעמוד בפני עצמו. לא ברור לי למה כל פעם מנסים לקרוע אותו לגזרים" אמר העובד. "זו תהיה החלטה של הממשלה", השיב השר. "אעביר את הדברים לקולגות שלי בממשלה". יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי הודה לברקת ואמר "שר הכלכלה הוא חבר ואדם שהלב שלו במקום הנכון. אנחנו סומכים עלייך שתעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ותמנע את פיצול זרוע העבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!