דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת הנשים בכדורגל של ארה"ב השעתה ארבעה מאמנים בטענה להתנהגות בלתי הולמת

המאמנים הושעו לצמיתות כחלק מצעדים שננקטו נגד מספר אנשים וקבוצות, בתגובה לחקירה על התעללות והתנהגות בלתי הולמת לכאורה בליגה | נציבת ה-NWSL, ג'סיקה ברמן: "הבריאות והבטיחות של השחקניות שלנו במקום הראשון"

אוהדי פורטלנד טורנס מה-NWSL קוראים להגן על השחקניות במחאה על "התנהגות לא הולמת של מאמנים" (צילום: AP Photo/Steve DiPaola)
אוהדי פורטלנד טורנס מה-NWSL קוראים להגן על השחקניות במחאה על "התנהגות לא הולמת של מאמנים" (צילום: AP Photo/Steve DiPaola)

ליגת הכדורגל לנשים בארה"ב (NWSL) השעתה השבוע לצמיתות ארבע מאמנים כחלק מהצעדים שננקטו נגד מספר אנשים וקבוצות בתגובה לחקירה של התעללות והתנהגות בלתי הולמת לכאורה בליגה.

המאמנים שנאסר עליהם לאמן בליגה: מאמן צפון קרוליינה לשעבר פול ריילי, מאמן שיקגו "רד סטארס", רורי דימס, מאמן וושינגטון "ספיריט" לשעבר, ריצ'י בורק, ומאמן ראסינג לואיוויל לשעבר, כריסטי הולי, נאסרו כולם לאמן בליגה. כמו כן, מאמן יוטה "רויאלס" לשעבר קרייג הרינגטון והג'נרל מנג'ר לשעבר של גות'אם, אליזה להיו, הושעו מלעבוד ב-NWSL למשך שנתיים, עד 9 בינואר 2025.

ה-NWSL והתאחדות השחקניות הכריזו בסוף החודש שעבר על תוצאות החקירה שלהם, שמצאו "התנהגות בלתי הולמת רחבה" שהופנתה לשחקנים מתחילת הליגה לפני כמעט עשור.

החקירה נבעה מהאשמות על הטרדה וכפייה מינית שהועלו על ידי שני שחקני עבר נגד ריילי, שהיה בין חמישה מאמני NWSL שפוטרו או התפטרו על רקע טענות על התנהגות בלתי הולמת בשנת 2021.

"הליגה תמשיך לתעדף יישום ושיפור המדיניות, התכניות והמערכות ששמות את הבריאות והבטיחות של השחקניות שלנו במקום הראשון", אמרה נציבת ה-NWSL, ג'סיקה ברמן, בהצהרה. "הפעולות הללו מהוות יסוד לעתיד הליגה שלנו, במיוחד כשאנחנו בונים ליגה שמחזקת את יכולת השחקניות שלנו להצליח על המגרש ומחוצה לו".

שחקניות יוסטון דאש זוכות באליפות ליגת ה-NWSL בכדורגל (Photo by Maddie Meyer/Getty Images)
שחקניות יוסטון דאש זוכות באליפות ליגת ה-NWSL בכדורגל (Photo by Maddie Meyer/Getty Images)

מספר אנשים אחרים יורשו לחזור לתפקידים ב-NWSL בתנאים מסוימים, כולל הכרה בהתנהגות בלתי הולמת, השתתפות בהדרכה והתחייבות להתנהגות הולמת. הם כללו את מאמן השלטון לשעבר פאריד בנסטיטי, מאמני יוסטון דאש לשעבר ורה פאו וג'יימס קלארקסון, מאמנת אורלנדו לשעבר אמנדה קרומוול והעוזרים סם גרין ואלין רייס.

מספר קבוצות גם נקנסו: הקנס של שיקגו הוא 1.5 מיליון דולר, פורטלנד טורנס במיליון דולר, ראסינג לואיוויל 200,000 דולר ו-צפון קרוליינה 100,000 דולר. סיאטל ריין וגות'הם נקנסו כל אחד ב-50,000 דולר.

"NWSL חדש מתחיל היום. שום סנקציה לעולם לא תספיק כדי לבטל את הנזק שספגו יותר מדי שחקנים", אמרה נשיאת האיגוד טורי הוסטר. "על ידי החזרת הכוח שלנו, שחקניות השיגו שיפוץ מלא ומוחלט של המערכת האקולוגית של NWSL, מהמשרד של הליגה ועד לבעלות המועדון והצוות, עם מדיניות ומערכות חדשות כדי להגן על בטיחות השחקניות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!