דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

"גאון הענווה והיראה": הרב שמעון בעדני המנהיג הרוחני של ש"ס הלך לעולמו בגיל 94

בעדני, מזקני חברי מועצת חכמי התורה של המפלגה ונשיאה, הלך לעולמו לאחר התדרדרות במצבו הבריאותי | הנשיא הרצוג: "אזכור את דאגתו העמוקה לכלל החברה הישראלית" | כ-100 אלף איש משתתפים בהלוויתו בבני ברק

הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס (צילום: אהרון קרוהן/פלאש90)
הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס (צילום: אהרון קרוהן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרב שמעון בעדני, זקן מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס ומנהיגה הרוחני, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 94. בנובמבר האחרון חלה התדרדרות במצבו הבריאותי של הרב בעדני, שבעקבותיה עבר החייאה והיה מורדם ומונשם. בימים האחרונים, חלה התדרדרות נוספת במצבו. כ-100 אלף איש משתתפים בהלוויתו בבני ברק, שהחלה בשעה 13:00.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״פטירתו של הרב הגאון שמעון בעדני היא אובדן עצום לעולם התורה. תמיד אזכור את פגישותינו, ואת דאגתו העמוקה לכלל החברה הישראלית. לצד גדלותו התורנית והאמונית, וענוותנותו הרבה, הנהגתו הרוחנית הייחודית הייתה מחוברת הן למסורת ישראל השורשית, והן לציבור שומעי לקחו, לעם ולמדינה. אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בלב דואב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של הרב שמעון בעדני זצ"ל – תלמיד חכם עצום ומנהיג רוחני של רבבות בית ישראל. הרב בעדני, ששימש כנשיא מועצת חכמי התורה של הציבור הספרדי בארץ ובעולם, התאפיין כל ימיו בתכונת ההתמדה. מגיל צעיר הוא שקד על תלמודו, נתן שיעורים, הוביל ישיבות ושאף להחזיר את עטרת יהדות ספרד לתפארתה. תרומתו לפריחת עולם התורה בדורנו בולטת וחשובה.

לא תהילה חיפש הרב בעדני, וגם לא את אור הזרקורים. הוא הפיץ תורה ברבים בשקידה כבירה ובענווה מופלגת. מביתו החם בבני ברק הוא יצא מדי יום לישיבת 'תורה וחיים', שאת רבניה ותלמידיה טיפח באדיקות. אהבת ישראל שפיעמה ברב בעדני תוסיף לשרות בתוכנו. אני מוסר את תנחומיי העמוקים למשפחתו ולכל מוקיריו. יהי זכרו ברוך".

בש"ס ספדו לו: "המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה׳ בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק׳ וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד".

הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס (צילום: דוד כהן/פלאש90)
הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס (צילום: דוד כהן/פלאש90)

יו"ר ש"ס, שר הבריאות והפנים אריה מכלוף דרעי: "חשך עולם בעדנו. שבור וכואב מהסתלקותו בסערה של זקן מועצת חכמי התורה, מורי ורבי, פאר הדור והדרו, גאון הענווה והיראה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, ממייסדי תנועת ש"ס אשר פעל למענה במסירות נפש מופלאה. אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מבכה עם כל בית ישראל את עלייתו השמימה של הרב בעדני זצ"ל. כמה תורה ויראת שמים עם ישראל איבד בשנה האחרונה. כמה חלל נשאר לנו וכמה חובה עלינו להשלים אותו. תנחומים מעומק הלב למשפחתו, לתלמידיו ולמשפחת ש"ס האבלה".

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: "העולם היהודי אבל ושבור. הסתלקותו של זקן מועצת חכמי התורה, מרן הגר״ש בעדני זצוק״ל היא אבידה אדירה של שריד לדור דעה. עמד כחומה בצורה אל מול המבקשים לפרוץ פרצות בקדושת השבת, הרביץ תורה לעדרים עשרות בשנים. כל הליכתו בצניעות וענווה שאין להן אח ורע".

שר הרווחה יעקב מרגי: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון ה', שר וגדול נפל בישראל, מורנו ורבנו מרן פאר הדור, הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, זקן מועצת חכמי התורה. "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי: "מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של זקן מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הרב שמעון בעדני. אני בטוח כי מפעל חייו ימשיך לחיות ולהיבנות בקרב אוהביו ומאמיניו".

משה גפני, יו"ר סיעת יהדות התורה: "אבל בעולם היהודי בהסתלקותו של זקן מועצת חכמי התורה, מרן רבי שמעון בעדני זצוק״ל היא אבידה אדירה של שריד לדור דעה. תלמידו המובהק של מרן הרב שך, הרביץ תורה לעדרים עשרות בשנים. כל הליכתו בצניעות וענווה שאין להן אח ורע וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'"

הרב שמעון בעדני בביתו בבני ברק (צילום: יעקב נאומי/פלאש90)
הרב שמעון בעדני בביתו בבני ברק (צילום: יעקב נאומי/פלאש90)

בעדני נולד בשכונת נחליאל בחדרה, בן הזקונים של דוד וחביבה בעדני, שעלו מתימן לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוא למד בישיבת נובהרדוק בחדרה ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך.

לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז', עבר בעדני לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרא עטייה, מגדולי הדור הספרדיים. במאי 1951 נעצר בחשד שהיה חבר במחתרת ברית הקנאים. בשנת 1953 הוא מונה לאחראי על פנימייה לבחורי פורת יוסף בקטמון בירושלים, ובתקופתו היא הפכה לישיבה בפני עצמה שם העביר את שיעוריו. לאחר תקופה בירושלים עבר לבני ברק, שם הקים את כולל תורה וחיים, והיה לראשו עד מותו.

הסדרי התנועה: החל מהשעה 10:00 ייחסם רחוב: רבי עקיבא יסגר לתנועה מהרב שך עד אהרונוביץ'. החל מהשעה 11:00 ייחסמו הצירים הבאים: אהרונוביץ' ייסגר מפינת הרב ריינס עד עזרא, עזרא יסגר לתנועה מהרב כהנמן עד חזון איש, נחמיה ייסגר לתנועה מעזרא עד חזון איש, חזון איש ייסגר לתנועה מרבי עקיבא עד בית העלמין כולל רח' הרב לוין ר"ג, שד' ירושלים יסגר לתנועה מתרצה רמת גן עד חזון איש בני ברק.

יהיו הסדרי תנועה ברחובות הבאים: אהרונוביץ', כהנמן ועד גבעת שמואל ולאורך רבי עקיבא. תתבצע הכוונת תנועה בצירים המובילים לחזון איש ורבי עקיבא בהתאם להסדרי התנועה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!