דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

לאחר שנתיים וחצי: קו הרכבת בין תל אביב לחיפה יחזור לפעול בלילות וסופי שבוע

במסגרת השלמת תהליך החשמול של מרבית המסילות, תוחזר פעילות הקו בתדירות שעתית במהלך כל הלילה, ובסופי שבוע עד ולאחר השבת | בנוסף יתארכו שעות הרכבת רחובות-ת"א-בנימינה, וכן יצחק נבון-נתב"ג-ת"א

רכבת ישראל (צילום: Alexander Turovsky / Shutterstock.com)
רכבת ישראל (צילום: Alexander Turovsky / Shutterstock.com)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי הושלם מערך החישמול של מסילותיה עד בנימינה, מה שיאפשר את הפעלתו המחודשת של קו הרכבת בין חיפה ויישובי הצפון לת"א ויישובי הדרום (קו החוף) בימי שישי ובשעות הלילה עד חצות בתדירות של רכבת אחת לשעה לכיוון.

לוח הזמנים החדש ייכנס לתוקפו החל ממוצאי שבת, ה-12 לפברואר. במסגרתו יופעלו רכבות בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו כן יוארך השירות בקו בימי ראשון עד חמישי עד השעה חצות (בקירוב).

הרכבות יוחזרו לאחר כשנתיים וחצי בהן מסילת הרכבת היחידה שמחברת בין צפון הארץ ליתר חלקי המדינה לא פעלה בסופי השבוע ובשעות הערב. השבתת הקו בסופי שבוע ובשעות הערב החלה עם חזרת הרכבת לפעילות לאחר סגר הקורונה הראשון, שבן הושבתה ולאחר מכן פעלה במתכונת חלקית. זאת, ללא חשיפת לוח הזמנים הצפוי לפרויקט לציבור.

עוד ישודרג השירות בקו הפרברי הנוסע כיום בין תחנות רחובות-ת"א-בנימינה: שעות הפעילות בקו תוארכנה עד השעה חצות (בקירוב), וכן תופעלנה רכבות בימי שישי עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו כן מסלול של הקו יוארך עד תחנת אשקלון.

רכבת ישראל (צילום: גיל יערי/פלאש90)
רכבת ישראל (צילום: גיל יערי/פלאש90)

כמו כן, ישודרג שירות רכבות הלילה המופעל כיום בין תחנות ירושלים יצחק נבון-נתב"ג-ת"א ומסלולן של רכבות הלילה יוארך והן תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב ובנימינה. נוסעי תחנות אלה יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת במשך כל שעות הלילה אל ת"א, נתב"ג וירושלים.

רכבות הלילה תופעלנה בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, מידי לילה (מלבד הלילה שבין שישי לשבת). בימי רביעי לפנות בוקר (הלילה שבין שלישי רביעי) תופעלנה הרכבות רק עד נתב"ג, ולא תגענה לירושלים, זאת בשל ביצוע עבודות תחזוקה במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניתן לבצע בזמן תנועת רכבות.

בנוסף, בשל ביקושים נמוכים במיוחד לרכבת השניה מידי שעה המופעלת בשעות השיא בימי השבוע בין תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תרד תדירות הרכבות בקו זה לרכבת אחת מידי שעה לאורך כל היום (במקום שתי רכבות בשעה אשר הופעלו בשבועות האחרונים בשעות השיא בלבד).

עם השלמת תשתיות החישמול עד בנימינה, השלימה רכבת ישראל כ-60 אחוזים מפרויקט החישמול. כעת ממשיך הפרוייקט להתקדם במרץ במסילות הצפוניות מבנימינה, וכן באיזור הדרום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!