דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מחאת יוקר המחיה בבאר שבע: "דורשים מהממשלה תכנית חירום"

מאות מפגינים מול קריית הממשלה בעיר, במסגרת גל המחאה הארצי שמובילה ההסתדרות | יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, נורברט בוקובזה: "האחריות לשנות את המצב הזה היא בידי נבחרי הציבור"

  • מאות מפגינים מול קריית הממשלה בעיר, במסגרת גל המחאה הארצי שמובילה ההסתדרות | יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, נורברט בוקובזה: "האחריות לשנות את המצב הזה היא בידי נבחרי הציבור"
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות מפגינים הבוקר (רביעי) מול קריית הממשלה בבאר שבע, במסגרת גל המחאה הארצי שמובילה ההסתדרות נגד יוקר המחיה בישראל. ההפגנה מגיעה לאחר הפגנות דומות שנערכו בחיפה, באשדוד, ברמלה, באשקלון, רחובות ונהריה. זאת בקריאה לממשלה החדשה לאמץ את תכנית ההסתדרות לטיפול ביוקר המחייה ולהפעיל תכנית חירום להפחתת העלויות.

המפגינים מלווים בנציגי ההסתדרות במרחב ובאנשי אגף ההתאגדות, הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "די! מיליוני עובדים לא סוגרים את החודש", "די! שכר המינימום לא מספיק לקיום מינימלי", "די! נמאס לנו לשלם את המחיר", ו"די! חייבים לדאוג להעלאת קצבת הזקנה".

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות נורברט בוקובזה (במרכז) בהפגנה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר מרחב נגב בהסתדרות נורברט בוקובזה (במרכז) בהפגנה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות נורברט בוקובזה: "עובדים, גמלאים, אזרחים אומרים די ליוקר המחיה. זה לא מאבק פוליטי. ההסתדרות היום מורכבת מכלל המפלגות בישראל כולל הליכוד וש"ס, דתיים וחילוניים, ימין ושמאל וכולם שותפים למאבק הצודק הזה להעלאת השכר והורדת המחירים. מעגל העוני מתרחב ומעמד הביניים קורס. האחריות לשנות את המצב הזה היא בידי נבחרי הציבור. אנחנו דורשים מהממשלה לנקוט בתכנית חירום להורדת יוקר המחיה, להעלות את שכר המינימום ואת שכר העובדים במגזר הציבורי".

"אל תטעו, לאזרחיות ולאזרחים יש כוח"

יו"ר נעמת במרחב נגב מאוחד, סיגל סבן בלילה: "עד לפני כמה שנים נדרשו 38 משכורות ממוצעות לרכישת דירה והיום למעלה מ-200. יוקר המחיה הוא מעשה ידי אדם והמדינה יכולה גם לתקן אותו. אל תטעו, לאזרחיות ולאזרחים יש כוח".

יו"ר ועד עובדי סורוקה גילה לוי: "כמי שמייצגת 5,000 עובדים בדרום, מאות עובדים צובאים על משרדי לבקש סיוע כלכלי. זוגות ששניהם עובדים מסביב לשעון בבית החולים מבקשים סיוע. תלושים לאוכל. לאן הגענו?! אני לא מדברת על לקנות דירה, 'מותרות'. אני מדברת על לסגור את החודש. חלב וגבינה במקרר. עובדים שמגיעים אלי כשניתקו להם את החשמל כי אין להם כסף לשלם חשבונות. זה בדמנו. גם אני חייתי את המצב הזה. אני מדברת מדם ליבי בשם אלפי עובדים שקורעים תחת הנטל. הגיע הזמן להעלות את שכר העובדים ולטפל ביוקר המחיה כי כך לא ניתן לחיות יותר".

עובדי בית החולים סורוקה במחאה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי בית החולים סורוקה במחאה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)

משה חדד יו"ר ועד רותם אמפרט: "כל חודש עליות מחירים. שכר העובדים נשחק. עובדים של 20-30 שנה לא צריכים לחשוב אם יהיה להם כסף ללחם וחלב. גם אני מקבל מדי יום טלפונים של עובדים שמתביישים שאינם מצליחים לסגור את החודש. צריך להצמיד את השכר למדד כך שאם המחירים עולים יעלה גם שכר העובדים".

אלי פרץ יו"ר ועד עובדי האוניברסיטה: "האווירה ברחובות מתלהטת. הפוליטיקאים מסיתים זה נגד זה. קוראים למלחמת אזרחים. התבלבלתם! המלחמה היחידה שצריכה להיות היא ביוקר המחיה. באלימות ובפשע ברחובות. יוקר המחיה מכריע משפחות רבות שלוקחות הלוואות ולא עומדות בהחזרי המשכנתא. עד מתי?".

יו"ר ועד מועצת שגב שלום, מסעודין חסין: "לא הגיוני שהממשלה העלתה את שכר חברי הכנסת בזמן שעובדים קמים בבוקר ועובדים עד הערב ולא סוגרים את החודש. איך אפשר להתקיים בישראל משכר מינימום של 5,300 שקלים?".

מחאה נגד יוקר המחיה של פעילי ההסתדרות בבאר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)
מחאה נגד יוקר המחיה של פעילי ההסתדרות בבאר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)

דוד מזרחי, פעיל חברתי: "בלתי נסבל לחיות במדינה עשירה עם אזרחים עניים. לצערי הרב הממשלות, זו והקודמות, לדורותיהן – יצרו מציאות עגומה וקשה. אני בן להורים נכים אמי חיה עד היום מקצבה ומקצבה כזו אי אפשר לחיות. כעובד שמשתכר מעט מעל המינימום – אי אפשר להתקיים כך. כל סוף חודש אני מוצא עצמי מסיר מוצרים מהעגלה בסופר. אני מחזק את ידי ההסתדרות – אם צריך תשביתו את המשק".

"מנסים לפלג אותנו בין שמאל לימין, אבל אם נאבק כציבור אחד ננצח"

רוני הדר, פעיל חברתי: "כולנו אנשים עובדים. 80% מהעניין הם אנשים עובדים. רובם לא יכולים להיות כאן כי אפילו להפסיד שעת עבודה אינם יכולים. חיכינו לשרים ולממשלות ואף אחד לא עוזר. כאדם צעיר אני מרגיש שאי אפשר להביא ילדים במדינה הזו. איך אוכל לפרנס אותם בכבוד? אחותי התחתנה לפני שנה ועברה לגור עם ההורים של בעלה. זוג אנשים עובדים שלא יכולים אפילו להשכיר דירה. אנחנו עמוד השדרה של המדינה, מנסים לפלג אותנו בין שמאל לימין, מפחידים אותנו. אבל אם נאבק כציבור אחד ננצח, בערבות הדדית".

רוני הדר (מימין) ודוד מזרחי במחאה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)
רוני הדר (מימין) ודוד מזרחי במחאה נגד יוקר המחיה בבאר שבע (צילום: ניצן צבי כהן)

נדב בן שבת, מדריך מהנוער העובד והלומד: "כמדריך נוער אני דואג לעתיד החניכים שלי. הנוער העובד גאה להצטרף למאבק ההסתדרות להעלאת שכר המינימום, להעלאת קצבאות הגמלאים, לטיפול בשכר במגזר הציבורי ולהורדת מחירים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו ממשיכים לצאת לרחובות, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, עובדים וגמלאים – ודורשים מהממשלה החדשה לפעול להפחתה מיידית ביוקר המחייה. לא נהסס לפעול עד שנראה הירתמות אמיתית של מקבלי ההחלטות ופתרונות שיסירו את החרב הכלכלית שמונפת על החברה הישראלית".

בהסתדרות מדגישים על אף שהמאבק הנוכחי מופנה למקבלי ההחלטות, ההפגנות לא יישאו אופי פוליטי. שכן ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים – אינם סוגיה של ימין ושמאל והם משפיעים על הכיס של כולנו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!