דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
29.1°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 22.6°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 29.2°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניוזלטר הת-חדשות

זכויות לצד נופשים - יש מי שדואג לגמלאי הסתדרות עובדי המדינה

פעילות לגמלאי הסתדרות עובדי המדינה. תמונה באדיבות אתר גמלאי הסתדרות עובדי המדינה
פעילות לגמלאי הסתדרות עובדי המדינה. תמונה באדיבות אתר גמלאי הסתדרות עובדי המדינה

מה היא "הקרן לגמלאי המדינה בפנסיה תקציבית"

רבים מכם וודאי שמעו על עמותת גמלאי הסתדרות עובדי המדינה, אך לא ידעתם כיצד היא הוקמה וכיצד היא פועלת, ולמעשה מה תפקידה. בכתבה הבאה תוכלו להכיר את הפעילויות החשובות שמקיימת העמותה לטובת חבריה.

העמותה הוקמה בחודש אוקטובר 2011 על ידי הסתדרות העובדים הכללית החדשה, בהתאם להסכם קיבוצי בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה שנחתם בשנת 2008. ההסכם עוסק בהקמת קרן לרווחת גמלאי המדינה בפנסיה תקציבית.

פעילות העמותה כוללת בראש ובראשונה הגנה והסדרה של זכויותיהם של הגמלאים, וחברים בה כיום כ- 40,000 גמלאי מדינה בפנסיה תקציבית. במרוצת השנים העמותה והעומד בראשה עו"ד אהוד סרפיאן צרפו לשירותיה עשרות אלפי גמלאים עובדי מדינה בפנסיה תקציבית שדרוג השכר שלהם עונה לקריטריונים על פי ההסכם. בנוסף העמותה מפעילה לרווחת הגמלאים מגוון נרחב של פעילויות, ביניהן נופשים בארץ הכוללים תכנים ופעילויות, נופשים וטיולים למגוון יעדים בחו"ל, ימי כיף וטיולים יומיים, קתדרות ברחבי הארץ עם מיטב המרצים להעשרה בתחומים נרחבים בעלי חשיבת לשיפור איכות החיים, בריאות ואריכות ימים ומופעים והצגות ברחבי הארץ.

הצגות לגמלאי הסתדרות עובדי המדינה. תמונה באדיבות: הסתדרות עובדי המדינה
הצגות לגמלאי הסתדרות עובדי המדינה. תמונה באדיבות: הסתדרות עובדי המדינה

העמותה מפעילה לרווחת הגמלאים מועדון צרכנות במסגרתו ניתן שירות לחצן מצוקה במחיר מסובסד, שירותים משפטיים בתחום מיצוי זכויות ודיני צוואות וירושות וכן מגוון מוצרים המותאמים לגיל השלישי במחירים מוזלים ומסובסדים.

יו"ר העמותה הינו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי ומנכ"ל העמותה, עו"ד אהוד סרפיאן מובילים את פעילות העמותה ובעזרת עובדים ומתנדבים אשר תורמים ללא לאות מזמנם למען רווחת גמלאי המדינה ומשפחותיהם.
כל שירותי ופעילויות העמותה מוענקים לעמיתים במחירים מסובסדים והחברות בעמותה אינה כרוכה בתשלום.

הרמת כוסית חגיגית לגמלאים לחנוכה. תמונה באדיבות אתר גמלאי הסתדרות עובדי המדינה
הרמת כוסית חגיגית לגמלאים לחנוכה. תמונה באדיבות אתר גמלאי הסתדרות עובדי המדינה

יחד עם זאת העמותה שמה לנגד עיניה חשיבותם של הגמלאים שאינם מסוגלים להשתתף בפעילויות, מרותקי הבית והסיעודיים ומרכזת למענם ביקורי בית על ידי צוות מתנדבי העמותה וצוות העובדים. מנכ"ל העמותה עו"ד אהוד סרפיאן ביקר '3יחד עם סמנכ"ל הכספים רו"ח מיטל תורג'מן לביקורי בית אצל גמלאיות מרותקות בית המתגוררות בחיפה, שגילן עולה על 100. עו"ד סרפיאן העניק לגמלאיות מתנות מטעם העמותה ושוחח עימן ארוכות. בעקבות זאת גויסו מתנדבים מאזור הצפון ובראשם מר דוד גליק שיגיעו באופן קבוע לאחת הגמלאיות, ינעימו את זמנה ואף יבשלו עבורה.

העמותה רואה חשיבות נעלה בנושא ומיזם ביקורי הבית מתרחב לכל אזורי הארץ באמצעות עובדי ומתנדבי העמותה.

בשנה האחרונה, משהוסרו מגבלות נגיף הקורונה, העמותה הפעילה מאות אירועים,  ביניהם כנסים, מופעים, נופשונים, וטיולים ליעדים רבים בעולם, בהם השתתפו עשרות אלפי גמלאים.

דאגה לזכויות וקידום מעמד הגמלאי

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ויו"ר העמותה עו"ד אופיר אלקלעי יחד עם מנכ"ל העמותה עו"ד אהוד סרפיאן, פועלים ללא לאות למען ציבור גמלאי המדינה. כך למשל לפני מספר שנים ראשי העמותה אורגנה הפגנה המונית של ציבור הגמלאים מכל רחבי הארץ, מול משרד האוצר והכנסת לבלימת הפגיעה בפנסיה, מה שהביא לתוצאות בבית הדין לעבודה.

הנהלת העמותה והעומדים בראשה ממשיכים במאבק לצירוף גמלאי המדינה בפנסיה הצוברת לשורות העמותה.  השארים שלא מזמן צורפו לעמותה, זוכים לסבסוד שווה לגמלאים בכל פעילויות העמותה.

מנכ"ל העמותה עו"ד אהוד סרפיאן קיים 2 פגישות עם פרופסור הרשקוביץ נציב שרות המדינה. בפגישה הראשונה שהתקיימה במשרדי העמותה נחשפה מקרוב פעילות העמותה על כל שלוחותיה והועלה בפני הנציב הקושי לעבוד מול משרדי הממשלה והנתק של חלק ממשרדי הממשלה מהגמלאים המשויכים אליהם. בפגישה השנייה שהתקיימה במשרדו של הנציב עם צוות הנהלת משרד הנציבות השתתפו גם 2 עובדות רווחה לשעבר גמלאיות מתנדבות יקרות שלנו, אילנה חן ושמחה גמזו שלקחו עליהן משימה להוביל ביחד עם עו"ד סרפיאן  את פעילות העמותה למול עובדות הרווחה במשרדי הממשלה. הפגישות סוכמו כחיוביות והוסכם על תחילתו של ערוץ פתוח עם הנהלת הנציבות לשת"פ מלא למען הגמלאים.

התקיימה פגישה עם מנהלת הסיעוד בביטוח הלאומי הגב' סיגלית חיים על שת"פ של הסבר והרצאות בנושא הזכאות לסיעוד בקרב הגמלאים שלנו בקרוב נתחיל בסדרה של הרצאות.

מנכ"ל העמותה עו"ד אהוד סרפיאן, מקיים פגישות, ודיונים לקידום זכויות ומעמד הגמלאים, לאחרונה קיים פגישה במשרד החינוך עם הסמנכ"ל הבכיר ומנהל ההון האנושי במשרד מר מאיר שמעוני, מנהלת תחום הרווחה באגף ההון האנושי הגב' רויטל טרבלסי, מר עדי בן עמי רכז הסתדרות עובדי המדינה בתל אביב ונציגי הגמלאים ראשי מחוזות ירושלים ותל אביב הגב' אורה אליהו ומר יחזקאל מועלם. בפגישה נידון נושא שיתוף הפעולה בין העמותה לבין הנהלת משרד החינוך ועו"ד סרפיאן סיכם עם מר שמעוני כי יחד ייפעלו להגברת שיתוף הפעולה לטובת ולרווחת גמלאי המשרד.

פגישה נוספת התקיימה בין עו"ד סרפיאן ויו"ר מרחב באר שבע והנגב מר נורברט בוקובזה. בפגישה השתתפו מר איציק ששון, מזכיר הסתדרות עובדי המדינה במרחב וגמלאיות מתנדבות פעילות בעמותה –  גב' מירה לונקר וגב' שרית לוי. בפגישה הגיעו להסכמות על המשך שת"פ לקידום פעילות העמותה בקרב גמלאי העמותה בדרום, הקמת מועדון וקתדרה לגמלאי המדינה במרחב באר שבע והעמקת הקשר עם העמיתים מרותקי הבית בדרום.

בשל נסיון העבר, בעקבות קשיים ועיכוב תשלומים מצד האוצר מינהלת הגמלאות על רקע של כשלים במילוי טופס 101, הושג מיזם בו נציגי המינהלת  יגיעו למרכזי הערים הגדולות ויסייעו לגמלאים במילוי הטופס.

בפגישה נוספת שהתקיימה אתמול במשרדי העמותה בין מנכ"ל העמותה עו"ד אהוד סרפיאן  לוועד גמלאי רשות השידור (משרד שנסגר) השתתפו יו"ר הוועד מר יואל מוך וחברי הוועד הגב' אביבה שטרן והגב' חיה זל. חברי הוועד הלינו על כך שאין להם משרד ממשלתי שאליו הם משויכים ולכן הם אינם מתוקצבים לפעילות משרדית, כיוון שבעבר בעת פירוק המשרד היתה החלטה לשייך את הגמלאים לדואר ישראל, אך ההחלטה לא יושמה. בישיבה השתתף גם יו"ר וועד גמלאי הדואר מר אמנון לוי וסוכם כי הצדים יפנו ויקיימו פגישה עם סמנכ"לית בכירה הון אנושי ומינהל במשרד התקשורת הגב' אביבית מסבנד לצורך קידום העניין.

בימים אלה הושגה הסכמה בין עו"ד סרפיאן לבין הבעלים ומנכ"ל צוות 3 – מר ניר גלבוע, לפיה צוות 3 יקלטו גמלאים למגוון משרות המותאמות לגיל השלישי. יודגש כי צוות 3 חתומה על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות. זו הזדמנות להוקיר תודה למר ניר גלבוע ולצוות 3 על שיתוף הפעולה המבורך.

  • בימים אלה מופק מגזין 2023 של פעילות גמלאי הסתדרות עובדי המדינה, בו יוצעו פעילויות רבות ומגוונות עבור העמיתים.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!