דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר רטרואקטיבית והגדלת הפנסיה: נחתם הסכם קיבוצי במכון מור

ההסתדרות, הנהלת מכון מור, ונציגות העובדים חתמו על ההסכם שיחול על למעלה מ-650 עובדים | במסגרת ההסכם תשולם קרן השתלמות לכל עובד שהשלים 12 חודשי עבודה| יו"ר הסתדרות המעו"ף: "חברה שעובדיה מרוצים תגיע להישגים מצוינים"

נציגי הצדדים במעמד החתימה (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי הצדדים במעמד החתימה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת מכון מור, ונציגות העובדים חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי שיחול על למעלה מ-650 עובדים. ההסכם שתוקפו עד סוף 2025 מעניק ביטחון תעסוקתי בחברה ומשפר את תנאי עבודתם והעסקתם של העובדים.

במסגרת ההסכם עובדי המכון יקבלו תוספת שכר אחידה בשיעור 10% שתשולם רטרואקטיבית החל מ-1 בינואר 2022. בנוסף, לעובדים בעלי ותק של 5 שנים ומעלה תינתן תוספת שכר בנוסף לתוספת השכר האחידה לפי שנות ותק ורמת שכר.

כמו כן, שיעור ההפקדות לפנסיה יוגדל ל-7.5%, ותשולם קרן השתלמות לכל עובד שהשלים 12 חודשי עבודה, שתתחלק כך שהמעסיק יפריש 7.5% מהשכר והעובד 2.5%.

עוד הוסכם שהעובדים יקבלו דמי ביגוד ותשלום דמי הבראה שישולם לפי התעריף במגזר הציבורי ותבוצע הפקדה פנסיונית על רכיב ההבראה. כל עובד שהשלים 12 חודשי עבודה יהיה זכאי להשתתפות המעסיק בשתי עמותות מקצועיות. יוגדלו מספר ימי החופשה לעובדים שחשופים לקרינה מייננת. בתוך כך, הוסכם שעובדים שעתיים ותפוקתיים יועברו למתכונת עבודה חודשית. הצדדים גם הסכימו על הגדלת תקציב הרווחה לעובדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "אני שמח ומברך על הסכם שמיטיב עם עובדי מכון מור ומאחל להמשך מערכת יחסי עבודה טובה ויציבה בין הצדדים. אין ספק שחברה שעובדיה מרוצים תגיע להישגים מצוינים וכל הצדדים יצאו נשכרים. תודה לצוות המשא ומתן בראשות עו"ד זינב מנסור, ראש חטיבת הבריאות, ומר איתן קורץ, יו"ר הוועד הארצי על הנחישות והעבודה הקשה לקראת ההגעה להסכמות".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי מכון מור, איתן קורץ: "לאחר משא ומתן ארוך, הצלחנו, הנהלת החברה, ועד העובדים והסתדרות המעו"ף להגיע להסכם שמיטיב עם כלל הצדדים. ההסכם הוא בשורה של ממש לעובדות והעובדים – המשאב החשוב ביותר של החברה. ההסכם מביא לכך שהחברה תצעד להישגים חדשים בזכות מנהיגות ואחריות משותפת. אני מודה לכלל הגורמים על שיתוף הפעולה, ובאופן אישי לעו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף", עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, ועו"ד יובל ברוק על ליווי אישי בתהליך המו"מ."

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד זינב מנסור: "אני מברכת על ההסכם. לאחר משא ומתן ממושך הצלחנו לגשר על הפערים ולהביא להסכם שמשפר את תנאי העסקתם של העובדים, מעניק להם בטחון תעסוקתי, כלכלי ומהווה השקעה אמיתי בהון האנושי של החברה. אני מודה לצוות המו"מ, למר איתן קורץ יו"ר הוועד הארצי אשר גילה אחריות ומקצועיות בניהול המשא ומתן תוך הבטחת יציבות בפעילות החברה, תודה מיוחדת לעו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף ופרופ' בן-חמו, יו"ר ארגון עובדי קופת חולים כללית שלקחו חלק חשוב במשא ומתן וסייעו בגישור על הפערים".

במשא ומתן לקחו חלק מטעם ההסתדרות גם אומרי זינגר, כלכלן אגף כלכלה בהסתדרות, מיכאל קוסצ'ב, כלכלן אגף כלכלה בהסתדרות, עו"ד יובל ברוק, יועץ משפטי שליווה את הוועד והסתדרות המעו"ף, עו"ד יניב וויס וטל שטיין, מאגף הפנסיה בהסתדרות, וחברי הוועד רחל לביא, איציק שטיבי ורוזי בן ציון. מצד הנהלת החברה מוטי פישמן, סמנכ"ל תפעול מכון מור, חגית צלל-יכין, מנהלת משאבי האנוש בחברה, ויועצי ההנהלה: עו"ד נחום פינברג, אילן לוין ואיריס דנון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!