דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

משרד הבריאות יאריך את פעילות משל"ט הקורונה ומזהיר מנסיעה לסין

העלייה בתחלואה בסין הובילה להחלטה בדיון נרחב במשרד הבריאות שלא לבטל את משל"ט הקורונה החודש כפי שתוכנן | ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא: "אנחנו מזהירים מנסיעה לסין בתקופה הזאת"

שר הבריאות אריה דרעי, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא (צילומים: פלאש90)
שר הבריאות אריה דרעי, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא (צילומים: פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות העליה בתחלואה בנגיף הקורונה בסין, במשרד הבריאות מקדמים החלטת ממשלה להאריך את תפקודם של משל"ט הקורונה ושל מפקדת אלון בפיקוד העורף לחודשיים נוספים, ולא לסגור החודש כפי שהיה מתוכנן, כך הודיע היום (חמישי) ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא בתדרוך עיתונאים.

ההחלטה התקבלה בעקבות דיון שקיים שר הבריאות אריה דרעי, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות המיועד משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ובכירים נוספים.

"המצב בסין מחייב אותנו להמשיך לנקוט בזהירות," אמר זרקא. "אנו מקווים שבעוד חודשיים המצב יהיה יותר ברור ונוכל לשקול מחדש את המשך פעולת הגופים". צעדים נוספים שננקטו בעקבות מצב התחלואה בסין בשבועיים האחרונות הם של חובת בדיקת PCR עבור טסים מסין לישראל ללא אזרחות ישראלית. 

התפשטות התחלואה בסין שבה לאחר הסרת הגבלות הקורונה הנוקשות בתחילת דצמבר, לאחר שהונהגו במדינה במשך כשנה. לא ידוע בדיוק כמה  מקרי תחלואה ותמותה מקורונה יש בסין, אך בכיר במחוז חנאן, המחוז השלישי בגודלו במדינה, אמר השבוע כי 88 מיליון מתוך כ-100 מיליון תושבי המחוז נדבקו בנגיף, ככל הנראה מרביתם מאז הסרת המגבלות.

"אנחנו מזהירים מנסיעה לסין בתקופה הזאת", אמר זרקא, על אף שלא פורסמה אזהרת מסע רשמית, ככל הנראה כתוצאה מסיבות דיפלומטיות. "ככל שלא ניתן לדחות את הנסיעה אנחנו ממליצים להתחסן וללבוש מסכה בטיסה ובמקומות סגורים". לדברי זרקא, העליה בתחלואה בסין יכולה להיות סכנה גם עבור מי שבא ממדינות סמוכות לסין ומאירופה, ולכן המליץ על נקיטת אמצעי התגוננות מהדבקה גם בנסיעות לאסיה ולאירופה.

בישראל כרגע יש כ-150 חולים קשים מאושפזים בבתי החולים ומדי יום מתאשפזים 15 אנשים נוספים במצב קשה. לאחר תנודות ועליות לאורך השנה האחרונה, החל מאוגוסט מספר זה התייצב ובמשרד הבריאות מנסים להמשיך את מגמת הירידה הכללית, או לפחות למנוע הישנות של עלייה בתחלואה.

"הדרך הטובה ביותר להגן מפני הנגיף הוא התחסנות. ככל שיש סימני מחלה, חשוב להיבדק אם משתייכים לקבוצת סיכון כדי לקבל תרופות שמונעות פתיחת מחלה קשה". בישראל היום הוריאנטים הנפוצים הם וריאנט BQ.1 והווריאנט מסוג BQ.1.1. וריאנט ה-XBB האמריקאי נמצא גם בארץ והוא יותר מדבק, אבל אין הוכחה שהוא גורם לתחלואה קשה יותר.

זרקא קרא לציבור שלא להיות שאננים מנתוני התחלואה הנמוכים, וציין גם את מגפת השפעת העונתית. "אנשים חולים, בין אם יש להם סימני תחלואה ובין אם הם קיבלו תוצאות בדיקה חיוביות לשפעת או לקורונה, מבקשים וממליצים שיישארו בבית ולא ידביקו אחרים. אחריות אישית נשארת הדרך שלנו לשמור אחד על השני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!