דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

20 הרוגים ו-73 פצועים מפגיעת טיל בבניין מגורים בדניפרו

רוסיה פתחה אתמול (ש') במתקפת טילים נרחבת על אוקראינה | ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הבטיח לספק לאוקראינה טנקי מערכה כבדים ומתקדמים

כוחות חילוץ פועלים אחרי ההפגזה בדניפרו (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
כוחות חילוץ פועלים אחרי ההפגזה בדניפרו (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
אוריאל לוי

20 בני אדם נהרגו ו-73 נפצעו מפגיעת טיל בבניין מגורים בעיר דניפרו במרכז אוקראינה אתמול (שבת). רוסיה פתחה במתקפת טילים נרחבת על מרבית מחוזות אוקראינה אתמול בבוקר, ובצהריים שיגרה מטח נוסף, בצעד שעלול להסתמן כמהלך של הסלמה במלחמה.

שלושה מתקני תשתית אסטרטגית נפגעו במחוזות חרקיב ולביב. פיצוצים אירעו גם במחוזות קייב ואודסה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שכל המעורבים בפיגוע הטרור יישאו באחריות מקסימלית, וגורמים רשמיים בממשלתו האשימו את בלארוס וטענו שחלק מהטילים שוגרו משטחה.

אחד הטילים הרוסיים פגע בתשתית אזרחית קריטית בקייב, לדברי ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו. הוא הוסיף ששברי טיל רוסי נוסף שהופל על ידי ההגנה האווירית של אוקראינה נפלו על בית לא מיושב במחוז הולוסייבסקי בקייב. כתוצאה מכך, גרם הפיצוץ לשריפה שכובתה תוך שעה. לא היו נפגעים.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הבטיח אתמול לספק לאוקראינה טנקי מערכה כבדים ומתקדמים, שיעזרו לכוחותיה "להדוף את הכוחות הרוסיים". בשיחת טלפון עם הנשיא זלנסקי הבטיח סונאק להעביר לקייב טנקים מסוג "צ'לנג'ר 2" כדי "להגדיל את התמיכה שלנו באוקראינה". זלנסקי הודה בטוויטר לבריטניה על קבלת החלטות שלדבריו "לא רק יחזקו אותנו בשדה הקרב, אלא גם יעבירו את המסר הנכון לשותפות אחרות".

זו תהיה הפעם הראשונה שמדינה במערב תעביר לקייב טנקים כבדים. מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022 קיבלה קייב מבעלות הברית שלה יותר מ-300 טנקים סובייטיים משופרים. מומחים העריכו שאספקת טנקים מודרניים תגדיל משמעותית את הסיכוי של אוקראינה לנצח במלחמה. קייב ביקשה טנקים מתקדמים וכבדים, אבל במערב בחרו שלא לעשות זאת.

לפני כשבועיים הודיעה צרפת שתספק לקייב טנקים קלים מסוג AMX-10 RC. השבוע אמרה פולין שהיא מוכנה לשלוח 14 טנקים מתקדמים מסוג "לאופרד 2" מתוצרת גרמניה אם מדינות נוספות יעשו זאת. ארצות הברית וגרמניה הודיעו שישלחו לקייב, לראשונה מתחילת המלחמה, נגמ"שי "ברדלי" ו"מרדר".

השגרירות הרוסית בלונדון מחתה כצפוי על ההודעה של סונאק ואמרה שההחלטה לשלוח את הטנקים לקייב תאריך את המלחמה ותגדיל את מספר הקורבנות, כולל אזרחים. לפי מוסקבה, ההחלטה מעידה על "הגדלת המעורבות של לונדון בעימות".

המלחמה באוקראינה נמשכת כבר כמעט שנה, ובשבועות האחרונים הצליחה רוסיה לכבוש שטחים מידי אוקראינה לאחר כמה חודשים של קיפאון בקווי החזית. אתמול דווח בטיימס הבריטי מפי גורם מודיעין מערבי שפוטין צפוי להורות בתוך זמן קצר על הליך גיוס חדש לצבא של כחצי מיליון חיילים נוספים, שעלולים להישלח לחזית כבר באפריל.

ברשתות החברתיות פורסמו צילומים של רכבת שעושה את דרכה מרוסיה לבלארוס, ועליה גשרים ניידים שניתנים לפריסה בשדה הקרב. אוקראינה פוצצה לאחרונה גשרים רבים בגבול שלה עם בלארוס מתוך הערכה שרוסיה מתכננת לפלוש ממנה לשטחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!