משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו היום (ראשון) את בדיקת סל המוצרים לחודש דצמבר, ממנה עולה כי סל המוצרים הנבחר מציג עלייה של 6 שקלים ביחס למחיר הסל בחודש הקודם, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש דצמבר הינו 32%, שהם 285 שקלים.
הסל עצמו עמד על סכום של 977 שקלים, כאשר מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,177 שקלים.
עוד עולה כי מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש דצמבר הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 892 שקלים.
פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" על כ-4% שהם 33 שקלים. בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן בנובמבר והן בדצמבר לחודש קודם, לא חל שינוי במחיר סל המוצרים הבסיסי ביחס לחודש קודם.
ביחס לדצמבר בשנה שעברה, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 93% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל בדצמבר השנה ובדצמבר אשתקד).
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.