דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הרופא מהדסה, שהושעה עקב טענות שקריות על "חלוקת ממתקים למחבל", ישוב לעבודתו

ד"ר אחמד מחאג'נה, שחילק כיבוד שנשאר מאירוע של צוות המחלקה לכלל המטופלים, ישוב לעבודתו לאחר הליך גישור | הנהלת הדסה: "התבטאויות שיוחסו לו לא נאמרו על ידיו"

הכניסה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
הכניסה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת בית החולים הדסה עין כרם הודיעה הערב (ראשון) שתקבל בחזרה לעבודה את ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא שהושעה מעבודתו למשך חודשיים, בעקבות אירוע בו חילק ממתקים ועוגות שנשארו מאירוע של צוות המחלקה לכלל המטופלים, ובהם גם למחבל שהיה מאושפז בה.

בעקבות האירוע פורסמו בתקשורת טענות שהתבררו כשקריות, לפיהן ד"ר מחאג'נה שיבח את המחבל והצטלם איתו. השעייתו עוררה מחאה חריפה של ההסתדרות הרפואית וארגון רופאים לזכויות אדם, וטענות לגזענות.

הדסה ערכה לד"ר מחאג'נה הליך בירור משמעתי, ובהמשך הופנה המקרה להליך גישור בין ד"ר מחאג'נה, הנהלה הדסה וההסתדרות הרפואית, בהובלת השופטת בדימוס הילה גרסטל. היום הודיעה הנהלת הדסה ש"ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה, וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם. ד"ר מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים".

בהודעה מוסכמת של הצדדים נאמר ש"באוקטובר האחרון הובאו בפני הנהלת הדסה טענות שקשורות להתנהלות ד״ר מחאג׳נה בקשר עם מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבותו בפיגוע. באותו אירוע, התבקש מחאג'נה להציג תעודה מזהה לשוטר שהגיע למקום והרופא סרב לעשות כך. לדברי הנהלת בית החולים, הטענות שעלו חייבו בדיקה ובירור מעמיקים ועל כן הושהה הרופא מעבודתו עד סיום הליך הבירור המשמעתי.

"הצדדים הסכימו לפנות להליך גישור לפני השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, שבסיומו הובהר שהתבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה לא נאמרו על ידיו. עם זאת, הובהר שהתנהלותו כלפי השוטר שביקש ממנו להזדהות אינה מקובלת.

בהדסה הוסיפו ש"כל המעורבים יודעים שהעבודה הטיפולית אינה רק מקצוע, אלא שליחות מורכבת ועדינה, שמעטים זוכים לה, ומחויבים לעשות ככל יכולתם שזכות זאת תישאר א-פוליטית, תוך כדי הקפדה יתרה על תנאי בסיסי והכרחי זה".

"ד״ר מחאג׳נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי הדסה, כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור. ברוח זו ובהתאם לכללי האתיקה הרפואית, הוא פועל ויפעל".

ד"ר הדס זיו, סמנכ"לית אתיקה בעמותת רופאים לזכויות אדם: "אנו שמחים על כך שסוף סוף אחרי חופשה כפויה של למעלה מחודשיים, התעשתה הנהלת הדסה והחזירה את ד"ר מחאג'נה לעבודתו. חבל שבית החולים לא התעשת מוקדם יותר. הסיפור של ד"ר מחאג'נה הוא לא רק סיפורו האישי, הוא סיפורה של מערכת בריאות נגועה בגזענות, שדי בזהותו של רופא כפלסטיני כדי לשלול ממנו את תמיכתה. נקודת האור היחידה בפרשה היא גילויי התמיכה המרגשים שהופגנו מצוותי רפואה רבים מכל הארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!