סכסוך העבודה באל-על נמשך, כאשר גם הטונים בין הצדדים מחריפים וכך גם הפגיעה בנוסעים. אתמול אחר הצהריים הודיעה הנהלת אל-על כי הטיסה המתוכננת לבייג'ין – שתוכננה להמריא ב-22:30 מנמל התעופה בן-גוריון – תידחה ל-8:00 בבוקר היום (ראשון).

הודעתה של ההנהלה הייתה מפורטת באופן חריג, ונועדה להמחיש את טענתה כי הפגיעה לנוסעים נובעת מהתנהלות וועד הטייסים והעומד בראשו. על פי הודעת ההנהלה, קברניט הטיסה הודיע על מחלה בשעה 16:00. בין השעות 16:00 ל-17:00 פנתה הנהלת אל-על, על פי הודעתה, ללא פחות מ-17 טייסים. כל ה-17 סירבו לטוס מסיבות שונות: יש שדיווחו על עייפות, יש שלא ענו, ואחד ענה ששתה אלכוהול ולא יוכל לטוס.

להודעתה של ההנהלה הגיב וועד הטייסים בהודעה חריפה משל עצמו. על פי הודעת וועד הטייסים ישנם שישה קברניטים מוסמכים שהיו מוכנים להוציא את הטיסה במועד. על פי הוועד, הפגיעה של ההנהלה בנוסעים ודחיית הטיסה היא מכוונת ונובעת מ"אטימות ההנהלה ומניהול הכושל".

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

וועד הטייסים הפנה אצבע מאשימה כלפי מנכ"ל החברה, דוד מימון, וציין את עלות שכרו הגבוהה אל מול כשליו כמנהל – על פי דברי הוועד.

חשוב להזכיר כי סכסוך העבודה בחברת אל על מורכב יותר רק מזה שנגלה ברבים בין ההנהלה וטייסי החברה, וכולל את כלל עובדי החברה. עובדי אל-על מוחים על כך שההנהלה מבצעת שינויים אירגוניים באופן תפעול אל-על כך שלעתים קרובות, במקום להשתמש במטוסי החברה ובעובדיה, נעשה שימוש במטוסים של חברות זרות ואף בצוותים של חברות זרות – שיטה הנקראת "חכירה רטובה" (בניגוד ל"חכירה יבשה" אשר כוללת חכירה של מטוס חלופי, לא אנשי צוות חלופיים). שיטה זו עלולה להביא לפיטורים של עובדים ולפגוע בתנאי העבודה של כל אנשי הצוות באל-על, כמו גם בהיותה של אל-על מותג בעל זהות ישראלית.