דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עלה ל-45 מספר ההרוגים בתקיפה על בניין מגורים בדניפרו: "זה כמו בית קברות של המשפחה שלך"

במתקפת הטילים הרוסית, שפגה ביום שבת בבניין דירות בעיר שבדרום מזרח המדינה, נהרגו גם שישה ילדים ו-79 בני אדם נפצעו | במוסקבה הופיעה אנדרטת זיכרון מאולתרת לקורבנות ההפצצה

כוחות ההצלה בניין דירות שהופצץ בעיר דניפרו שבדרום מזרח אוקראינה (צילום: AP/Evgeniy Maloletka)
כוחות ההצלה בניין דירות שהופצץ בעיר דניפרו שבדרום מזרח אוקראינה (צילום: AP/Evgeniy Maloletka)

מניין ההרוגים מההתקפה הקטלנית ביותר במלחמת אוקראינה על אזרחים מאז האביב שעבר הגיע ל-45, כך מדווחת היום (רביעי) ממשלת אוקראינה. במתקפת הטילים הרוסית שפגה ביום שבת בבניין דירות בעיר דניפרו שבדרום מזרח המדינה, נהרגו גם שישה ילדים ו-79 בני אדם נפצעו.

רוסיה פתחה ביום שבת במתקפת טילים נרחבת על מרבית מחוזות אוקראינה ובצהריים שיגרה מטח נוסף, בצעד שעלול להסתמן כמהלך של הסלמה במלחמה. שלושה מתקני תשתית אסטרטגית נפגעו במחוזות חרקיב ולביב. פיצוצים אירעו גם במחוזות קייב ואודסה. אחד הטילים הרוסיים פגע בתשתית אזרחית קריטית בקייב.

בניין שהופגז בדניפרו על ידי צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
בניין שהופגז בדניפרו על ידי צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)

צוותי חירום בדניפרו פינו כ-9 טון מהריסות במהלך מבצע חיפוש והצלה. כ-400 בני אדם איבדו את בתיהם, כאשר 72 דירות נהרסו לחלוטין ועוד 236 ניזוקו.

אנשים רבים התכנסו אתמול במקום הפיצוץ כדי להניח פרחים, להדליק נרות ולהביא צעצועים. תושב דניפרו, אולכסנדר פוהורילוב, שהגיע להתאבל: "זה כמו לבוא לבית הקברות למשפחה שלך. זה זיכרון, להיפרד כמו שצריך. להישאר בן אדם בכל זאת", הסביר כשריח שריפה עז בוקע מהריסות הבניין.

נדיה ירושנקו, דיירת בבניין שהופצץ בדניפרו, מנסה לאתר את החתול שלה בתוך ההריסות (צילום: AP/Roman Hrytsyna)
נדיה ירושנקו, דיירת בבניין שהופצץ בדניפרו, מנסה לאתר את החתול שלה בתוך ההריסות (צילום: AP/Roman Hrytsyna)

מתנדבים עזרו לבנה של נדיה ירושנקו להימלט מדירתם בקומה השלישית בסולם מאולתר, אך החתול הלבן שלהם בליאש סירב לעזוב. הוא נשאר במקום האהוב עליו בחלון שעכשיו הופצץ, אמרה ירושנקו, בעודה מנסה נואשות לראות אותו מהחצר עם פנס. "אנחנו לא יכולים להגיע לדירה גם עם מחלצים כי הדירה במצב חירום ומסוכן. קירות עלולים להתמוטט שם כל דקה", אמרה.

במוסקבה הופיעה אנדרטת זיכרון מאולתרת לקורבנות ההפצצה בדניפרו מול בניין דירות, מעשה חריג ברוסיה, שבו השלטון מדכא לעתים קרובות אפילו שמץ של ביקורת על "המבצע הצבאי המיוחד" של הממשלה באוקראינה. פרחים וצעצועים הונחו באנדרטה של הסופרת האוקראינית הבולטת לסיה אוקראינקה, יחד עם תמונה של הבניין ההרוס ושלט שעליו נכתב ברוסית: "דניפרו. 14.01.2023".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!