דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות אדם

טורקיה / גברים שתקפו מינית קטינות יוכלו להנשא להן וכך להשתחרר מהכלא

החוק, שמקודם על ידי מפלגתו של ארדואן, כבר אושר על ידי ועדה פרלמנטרית בקריאה מוקדמת ויעלה לאישור בימים הקרובים. אלפי נשים הפגינו נגד הצעת החוק וקראו: "AKP (מפלגת השלטון), תורידי את הידיים מהגוף שלי"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן (צילום ארכיון: AP)
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן (צילום ארכיון: AP)
אוריאל לוי

מפלגתו של ארדואן מקדמת חוק שיחנון ויזכה גברים המואשמים בתקיפה מינית נגד ילדות, במידה ויתחתנו עם הקורבן. ועדה פרלמנטרית כבר אישרה את הצעת החוק בקריאה מוקדמת ביום חמישי האחרון, והוא יעלה לקריאה שנייה בימים הקרובים. שר המשפטים הטורקי, בקיר בוזדג, וראש הממשלה בינאלי יילדרים, הביעו את תמיכתם בחוק. אם יאושר, יאפשר החוק לשחרר מהכלא גברים שהורשעו בתקיפה מינית של קטינות אם המעשה בוצע "ללא שימוש בכוח או באיומים" ואם התוקף "יישא לאישה את הקורבן". גיל ההסכמה החוקי בטורקיה הוא 18, אבל התופעה של נישואי ילדות נרחבת, במיוחד בדרום-מזרח המדינה.

אלפי נשים הפגינו אתמול נגד הצעת החוק. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי לפחות 3,000 אזרחים הפגינו בכיכר קאדיקוי המצויה בצידה האסייתי של איסטנבול. המפגינות הניפו כרזות שעליהן נכתב בין השאר "אסור להפוך אונס ללגיטימי" ו-"AKP (מפלגת השלטון), תורידי את הידיים מהגוף שלי".

הצעת החוק עלתה לדיון לאחר שביולי האחרון, ביטל בית המשפט הטורקי סעיף בחוק שלפיו כל מעשה מיני שבו מעורבים ילדים וילדות בגיל 15 ומטה הוא "התעללות מינית".

בתוך כך, מפלגת השלטון AKP הודיעה כי היא מקדמת שינוי לחוקה שירחיב את סמכויותיו של הנשיא ארדואן ויאפשר לו לשלוט עד שנת 2029. אנשיו של ארדואן אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי יעמידו את הנוסח החדש של החוקה למשאל עם באביב הקרוב.

העיתונאי הטורקי עבדוללה בוזקורט דיווח אמש כי ארדואן שחרר מהכלא את אבו-הנזלה, מנהיג אל-קאעידה בטורקיה. אבו-הנזלה ערך מסיבת עיתונאים בה אמר כי "שפיכות הדמים תמשיך כל עוד טורקיה תישאר חברה בברית נאט"ו ותשתף פעולה עם האיחוד האירופי".

עוד דווח אתמול כי שני עיתונאים שבדים נעצרו בדרום טורקיה. אלה מצטרפים ליותר מ-100 עיתונאים שנעצרו בטורקיה מאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי האחרון. שלשום הורשע עורך העיתון הכורדי "אזדיה ולאט" באשמת "הפצת תעמולה המסייעת לטרור" ונידון למאסר של שנתיים וארבעה חודשים.

צעדים אלה של ממשלת ארדואן מגיעים על רקע התרחקותה של טורקיה ממדינות המערב, מלחמת האזרחים המתחוללת בה בין השלטון לבני המיעוטים, וניסיון ההפיכה הכושל שארע לפני ארבעה חודשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!