דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אופל סופר שחקנית מ.ס. קרית גת נערכת למשחק העונה: "באתי בשביל התארים"

לקרית גת מצפה התמודדות קשה הערב (ה') מול השנייה בטבלה, הפועל קטמון ירושלים | הקשרית המוכשרת הגיעה לקריית גת אחרי דאבל עם אס"א תל אביב | על הפער מאירופה ועל הנבחרת: "עם כל המאבקים שאנחנו עושות, הכדורגל שלנו הולך למקום מאוד חיובי"

אופל סופר במדי מ.ס. קרית גת  בליגת האלופות לנשים מול טאלין פלורה FC, ביובנטוס סנטר (צילום: Jonathan Moscrop/Getty Images)
אופל סופר במדי מ.ס. קרית גת בליגת האלופות לנשים מול טאלין פלורה FC, ביובנטוס סנטר (צילום: Jonathan Moscrop/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

האלופה מ.ס קרית גת והפועל קטמון ירושלים יפגשו הערב (חמישי) למשחק העונה. קרית גת מגיעה למשחק הביתי במטרה להנחיל הפסד ראשון העונה לקטמון, להגדיל את הפער בטבלה ליתרון של שמונה נקודות ולברוח פעם נוספת לשאר הליגה.

"זאת מכונה משומנת שרצה כבר שלוש שנים וזוכה בכל התארים", אומרת אופל סופר שחקנית מ.ס קרית גת בראיון ל'דבר'. "יש לך פה כמה שחקניות שרצות כבר כמה שנים ביחד, זה יתרון עצום כי הן מכירות איך זה לשחק אחת עם השנייה, בטח במועדון שמצליח ומנצח".

"מעניקים לנו תנאים טובים להצלחה"

סופר בת ה-25 הגיעה העונה לקרית גת כחיזוק משמעותי. שחקנית הקישור של נבחרת ישראל עזבה העונה את אס"א ת"א אחרי ארבע שנים מוצלחת, במהלכן זכתה עם הקבוצה בדאבל בעונת 2018/19. "באתי בשביל התארים. היה לי טוב באס"א, אבל אני הרגשתי שאני עדיין צריכה את התחושה הזאת של התארים עוד מהדאבל שזכיתי במדי אס"א".

מ.ס קרית גת מובילה כרגע את הטבלה, במה שנראה כמו הדרך לאליפות שלישית ברציפות. הקבוצה היחידה שיכולה לאיים העונה על החוזק של הדרומיות היא העולה החדשה הפועל קטמון, שנמצאת במקום השני בטבלה.

קרית גת פתחה לא טוב את העונה וספגה את הפסדה היחיד בליגה לקטמון. "פתחנו לא הכי טוב, היינו לא הכי מחוברות, אך עם זאת ככל ששיחקנו יותר ביחד אז זה יותר התחבר לנו במגרש. אני חושבת שאנחנו עכשיו בתקופה מאוד טובה עם רצף של ניצחונות".

שחקניות הפועל בנות קטמון ירושלים חוגגות (צילום: ברני ארדוב, www.hapoeljerusalem.co.il)
שחקניות הפועל בנות קטמון ירושלים חוגגות (צילום: ברני ארדוב, www.hapoeljerusalem.co.il)

למשחק השני העונה בין שתי קבוצות הצמרת, קרית גת מגיעה מוכנה לקרב הקשה שמחכה על המגרש "המקום שלהן בטבלה לא משקר. אומנם הן העולות החדשות לליגה, אך הן השקיעו והביאו שחקניות טובות, זרות טובות והן נראות טוב בליגה. אנחנו באות לשחק את המשחק שלנו, לנצח ולהגדיל את הפער בטבלה".

מה בעינייך הוא סוד ההצלחה של הקבוצה?
אני חושבת שקרית גת מתנהלים מאוד נכון, הם הבינו מה חשוב ואיך לשלוט בליגה. הם יודעים לבחור את הזרות הכי טובות בליגה. הזרות עושות את הקבוצה להרבה יותר חזקה וגם מעלות את הרמה של האימונים בהתאם וכך גם הישראליות משתפרות. הם גם יודעים לבחור את הישראליות הכי בכירות, עם צעירות מאוד מוכשרות ומעניקים לנו תנאים טובים במועדון להצלחה.

כדורגלנית דתיה: "תמיד התגמשו בשבילי"

סופר החלה את דרכה בענף בגיל צעיר כששיחקה עם הבנים בבית הספר היסודי. כנערה דתיה חלק מהסביבה לא ראתה בעין יפה את השילוב שאותו עשתה בין הכדורגל לדת "בחטיבה עברתי לבית ספר דתי רק של בנות. לא ראו את זה בעין יפה שבת משחקת כדורגל, למרות זאת המשכתי והתעקשתי".

לאורך השנים סופר הקפידה על השילוב בין הדת לכדורגל "דבר ראשון שבדקתי כשרציתי להירשם לקבוצה, זה אם יש משחקים בשבת. וכך יצא שהמשחקים שלנו לא בשבת, לא בנערות ולא בבוגרות".

ב-2015 אליפות אירופה לנערות נערכה בישראל, המשחק של נבחרת ישראל מול צרפת שובץ ליום שבת. סופר ביחד עם הנהלת הנבחרות הצליחה למצוא פתרון יצירתי. המשחק נערך במוצ"ש באצטדיון בנתניה וסופר הגיע אליו ברגל מביתה.

אופל סופר מדי נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת גרמניה במוקדמות המונדיאל (צילום: images/Fotografie73 via Reuters Connect)
אופל סופר מדי נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת גרמניה במוקדמות המונדיאל (צילום: images/Fotografie73 via Reuters Connect)

"היה לי עשרים דקות הליכה. תמיד מצאנו פתרונות גם עם השבת וגם עם האוכל הכשר. כך שמרתי על השבת, על הערכים שלי ועל הדת", היא מספרת. "תמיד התגמשו בשבילי, אם זה לארגן לי מלון קרוב למגרש, גם בנבחרת, או לדאוג לי לאוכל כשר במוקדמות ליגת האלופות בקבוצות שהייתי".

קרה שזה התנגש, השמירה על הדת וכדורגל?
"אני זוכרת שהיה מקרה אחד שהיה טורניר ברוסיה. שלא היה שום אופציה לפתור את זה, לא היה שום מלון קרוב, אז נשארתי במלון לבד".

"הפער בינינו לבין אירופה הוא עצום, אבל מתקדמים"

השנה הופיעה סופר עם קבוצתה במוקדמות ליגת האלופות, שם פגשה בסיבוב השני את אלופת איטליה יובנטוס. "זאת חוויה מטורפת. אני תמיד מחכה למשחקים הקשים והמאתגרים האלו, גם במשחקי נבחרת. להתמודד ברמות הגבוהות. נגד נבחרות וקבוצות ברמה של יובנטוס. זה הדבר שהכי מאתגר אותי".

סופר פתחה במרכז הקישור בניסיון להפתיע את אחת הקבוצות הטובות באירופה. "ידענו שזה משחק שהוא קובע, קיווינו לעשות הפתעה גדולה מול יובנטוס שהיא מעצמה בכדורגל נשים. ניסינו לעמוד טקטית נכון ואולי להפתיע בהתקפה מתפרצת. יובנטוס הייתה גדולה עלינו ונגמר 3:1, אבל יצאנו מאוד מעודדות מהמשחק הזה. עשינו את הכי טוב שלנו, ייצגנו את המדינה שלנו בכבוד".

קרן אור אדרי (מימין) במדי מ.ס. קרית גת מול ליסה בואטין מיובנטוס במוקדמות ליגת האלופות נשים (צילום: Juventus FC via Getty Images)
קרן אור אדרי (מימין) במדי מ.ס. קרית גת מול ליסה בואטין מיובנטוס במוקדמות ליגת האלופות נשים (צילום: Juventus FC via Getty Images)

סופר, ששיחקה מול הנבחרות הטובות בעולם והופיעה בליגת האלופות, רואה איך הפער בין כדורגל הנשים בישראל לאירופה ממשיך לגדול לצד הדברים החיוביים שקורים גם בארץ. "הפער בינינו לבין אירופה הוא עצום, ככל שאנחנו מתקדמים צעד קדימה הם עושים שני צעדים וכך הפער ממשיך לגדול".

איך אפשר לצמצם את הפער מכדורגל הנשים באירופה?
"לפי דעתי, לעומת שנים קודמות הענף מאוד התקדם. אני יכולה להגיד שהתנאים השתפרו מאוד בנבחרת ובליגה. אם זה מבחינת כמות השחקניות, בתנאים של המגרשים והתנאים בקבוצות. גם ברמה של הנבחרת, אם פעם לא היו לנו מדי נשים בכלל. עם כל המאבקים שאנחנו עושות, הכדורגל שלנו הולך למקום מאוד חיובי".

מה ניתן לעשות כדי להמשיך לקדם את הענף בארץ?
"אני חושבת שזה בעיקר השקעה בתשתיות של הענף. להקים קבוצות ילדות ונערות, לחשוף את כדורגל הנשים בארץ וליצור תרבות שבנות יכולות לשחק כדורגל. זה מתחיל מלמטה. אי אפשר שפתאום לצפות שמחר נגיע להישגים עם זה בקבוצות או בנבחרת. צריך לכוון שבעוד חמש -עשר שנים הכדורגל שלנו יצליח להתקדם למקומות יפים".

סופר אופטימית לאחר בחירתו של שינו זוארץ ליו"ר ההתאחדות החדש. "עם התחלופה של ראש ההתאחדות שינו זוארץ אנחנו באמת מקוות להשקעה רחבה יותר בכדורגל הנשים. אנחנו בדיוק מתכננות ליזום שיחה עם שינו זוארץ וכל מי שהתחלף, כדי באמת לראות איך מקדמים יותר את הענף ברמת הנבחרת והליגה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!