דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

נתניהו פיטר את דרעי מתפקידיו בממשלה: "החלטה מצערת שמתעלמת מרצון העם״

ראש הממשלה מסר ליו״ר ש״ס את מכתב הפיטורים, בהמשך להחלטת בג״ץ לא לאשר את מינויו לשר בשל היותו מורשע בפלילים | עוד לפני כן, הניח השר היוצא את העדכון לסל התרופות שאושר | דרעי: ״יש לי מחויבות ברזל ל-400 אלף איש שבחרו בי״

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפטר את שר הפנים והבריאות אריה דרעי בעקבות החלטת בג״ץ (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מפטר את שר הפנים והבריאות אריה דרעי בעקבות החלטת בג״ץ (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר היום (ראשון) בישיבת הממשלה את שר הפנים והבריאות אריה דרעי מתפקידיו. הפיטורים ייכנסו לתוקף תוך 48 שעות.

במהלך הישיבה, הממשלה אישרה את ההצעה של דרעי, הראשונה והאחרונה שלו כשר הבריאות, לעדכון סל התרופות, ולאחר מכן מסר לו נתניהו רשמית את מכתב הפיטורים.

במכתב , אותו הקריא נתניהו במהלך הישיבה, נכתב: "אני נאלץ להעבירך מהכהונה, עקב החלטה מצערת שמתעלמת מרצון העם". הוא הוסיף: "בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מניסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם".

בעקבות מכתב הפיטורים שקיבל, אמר דרעי לנתניהו: "אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה". לדבריו, הוא לא סבר לרגע לא לקיים את פסיקת בג"ץ. "זמן קצר מאוד אחרי פרסום ההחלטה ביום רביעי הייתי בביתי, ולשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב. בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של 'איכות' שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה".

"אני יכול להגיד לחבריי בממשלה ולציבור שהיה ברור לתביעה והיה ברור ליועמ"ש הקודם, אביחי מנדלבליט, שאין לי כוונה ושלא הייתה לי כוונה מעולם ולא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים", טען דרעי שוב. "הדברים היו ברורים על השולחן מתחילת המגעים ועד סופם. הדברים נאמרו אף על ידי נציג מחלקת הבג״צים בדיון. יש לי מחויבות ברזל ל-400 אלף איש שבחרו בי ובש״ס, שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת אותם ולייצגם".

דרעי הבהיר כי ימשיך לעמוד בראש המפלגה: "בכוונתי להמשיך ולתרום בכל כוחי לציבור ולקואליציה, בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש״ס, להמשיך להשתתף בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ולסייע בקידום המהלכים המשפטיים החשובים שהממשלה הזו נבחרה לקדם לחיזוק וביצור המשילות, ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, לעזור לשכבות החלשות ולהוציאם ממעגל העוני, כפי שהצהרתי אז בעת אישור הסדר הטיעון"

לתפקידים שישאיר מאחוריו דרעי לא צפויים להתמנות כרגע מחליפים, בשל הרצון בקואליציה להאיץ את הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, ולהוסיף לה תיקון שיאפשר את חזרתו של יו״ר ש״ס לתפקידים ולממשלה.

כזכור, בשבוע שעבר פסל בית המשפוט העליון בהרכב של 11 שופטים את מינויו של דרעי לתפקידי שר הבריאות והפנים, וקיבל את העתירות שהוגשו נגדו בנושא. השופטים נימקו את החלטתם בהסדר הטיעון אליו הגיע יו״ר ש״ס, בו הודה בפלילים בפעם השנייה והתחייב שלא לחזור לכהן כנבחר ציבור.

מחליפה של אוסנת מארק וסגן הרמטכ״ל לשעבר: סבב אישור מנכ״לי המשרדים נמשך

במקביל, הממשלה תמשיך באישור מינויי המנכ"לים למשרדים הבכירים. על סדר היום הונחו המינויים של מנכ"ל משרד הביטחון החדש של גלנט, סגן הרטמכ"ל לשעבר, האלוף (מיל') אייל זמיר, ושל המנכ"ל המיועד של שר החוץ אלי כהן, רונן לוי, בכיר לשעבר בשב"כ ובמל"ל.

שר החדשנות והמדע אופיר אקוניס יאשר את המינוי את המנכ"ל שלו, גדי אריאלי, לאחר שהמועמדת הראשונה לתפקיד, ח"כ לשעבר אסנת מארק, משכה את המועמדות שלה. אריאלי שימש בעבר מנכ"ל הליכוד ומנכ"ל מכון הייצוא, ומינויו אושר בשבוע שעבר בנציבות שירות המדינה.

גם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן תאשר את מינוי מנכ"ל משרדה, גיא סמט, שכיהן בשורת תפקידים בכירים במשרדי הגנת הסביבה והאנרגיה בשנים האחרונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!