דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגון המורים דחה את העיצומים בשבועיים: "נאפשר לשר החדש ללמוד את הנושא"

הארגון הודיע בשבוע שעבר על חידוש העיצומים הארגון בעקבות סירוב הממשלה להיכנס למשא ומתן | בין דרישות הארגון: השוואת שכרה של מורה מתחילה עם MA לממוצע במשק, והעלאת שכר מורה מתחיל עם BA ל-12% פחות מהשכר הממוצע במשק

רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך העבודה של ארגון המורים נדחה ב-14 יום, כך הודיע היו"ר רן ארז היום (ראשון). סכסוך העבודה נוגע להסכם השכר הקיבוצי ותנאי העבודה של המורים, ולדברי ארז, הוא נדחה לאחר מפגש עם שר החינוך יואב קיש "כדי לאפשר לשר החדש ולצוות משרדו ללמוד את הנושא".

ארז הכריז בשבוע שעבר על חידוש העיצומים של ארגון המורים, אחרי שמשרד האוצר לא קידם את המשא ומתן, בניגוד לקביעתו של בית הדין לעבודה בסוף נובמבר.

העיצומים היו אמורים להיות קשורים לטיולים ופעילויות חוץ, ועל כן ארז המליץ למנהלים לא להתחייב לספקים ולהוסיף לחוזה ההיקשרות סעיף בגין שביתה או יכולת לדחות את הפעילות.

הארגון הודיע בסוף נובמבר על סיום העיצומים למשך כחודשיים ושקט תעשייתי עד מרץ 2023, בתמורה להתחייבות הממשלה לחידוש המשא ומתן.

מלבד חידוש המשא ומתן והשקט התעשייתי, התחייבו בשלטון המקומי להגדלת תקציב המתנות לחגים של מורי התיכונים ב-7 מיליון שקלים, והסכמה למיצוי תביעות הארגון להעלאת מתנות לחגים ב-425 שקלים. סוכם שאם יהיה שינוי בסכום המתנות לחג של עובדי המדינה ביותר מ-425 שקלים, רשאי ארגון המורים לדרוש את הדלתא.

דרישות הארגון למשא ומתן הוצגו במכתב שפרסם ארז ביום רביעי שעבר. הארגון דורש שהשכר ההתחלתי למורה מתחילה עם תוארMA  יושווה לשכר הממוצע במשק, שעומד על 12.2 אלף שקלים ברוטו, ושכר מורה מתחיל עם תוארBA  יעמוד על 12% פחות מהשכר הממוצע במשק. הארגון דורש ששכרם של עובדי ההוראה הקיימים יועלה בהתאמה, בשיעור של כ-30%, באמצעות הגדלת רכיב הוותק וגמולי ההשתלמות.

חלק מדרישות השכר נוגעות גם למנהלי בתי הספר, שהארגון דורש עבורם תוספת משכורת קיץ, המשכורת ה-13, שכוללת את סיכום שנת הלימודים, הכנת בית הספר לשנת הלימודים הבאה וביטול תוספת ותק בניהול.

מלבד הדרישות הנוגעות לשכר דורש הארגון להסדיר את העברות הבעלות, רצף ימי מחלה, פדיון ימי מחלה, הכרה בוותק של מי שעשה הסבה להוראה וביטול הביורוקרטיה הנדרשת ממורים.

נוסף על כך, הארגון הגיע להסכמות עם משרד החינוך ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית ב-31 באוגוסט לגבי רפורמת הבגרויות מח"ר וקיצור שבוע העבודה לחמישה ימים, אבל דורש לעגן אותן בהסכם קיבוצי רשמי עם הממונה על השכר באוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!