דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החשב הכללי

פרופיל / מיהו רוני חזקיהו, המועמד של שר האוצר לתפקיד החשב הכללי

מילא תפקידי ניהול במערכת הבנקאית, היה המפקח על הבנקים בזמן המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, ומכיר את משה כחלון מילדות. רוני חזקיהו עומד לאייש את אחד התפקידים המרכזיים בכלכלת ישראל

רוני חזקיהו (צילום: יוסי זמיר  פלאש 90)
רוני חזקיהו (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, משה כחלון הודיע היום (ראשון) על החלטתו למנות את מר רוני חזקיהו לחשב הכללי הבא של מדינת ישראל. שר האוצר מתעתד להביא את מינויו של חזקיהו לאישור הממשלה לאחר אישורה של הועדה למינוי בכירים בשירות המדינה.

חזקיהו בן ה-65 מגיע למשרד האוצר מהמגזר הבנקאי. בתחילת דרכו שימש כיהן בתפקידי ניהול שונים בבנק הפועלים, לאחר מכן בבנק דיסקונט. בשנת 2006 מינה אותו מי שהיה אז נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

בתקופתו בבנק ישראל ניהל חזקיהו את התמודדות המערכת הבנקאית הישראלית עם המשבר העולמי של 2008. במהלך תקופה זו הוביל מהלכים לצמצום הסיכון של הבנקים מול שוק המניות. מדיניותו של חזקיהו הובילה להגדלת הלימוּת ההון של הבנקים כהגנה מפני השפעות המשבר. באותה התקופה קיבל חזקיהו גם החלטה שחייבה לווים גדולים למכור את החזקותיהם העולות על 5% בבנקים. כתוצאה מכך מכר יצחק תשובה את החזקותיו בבנק הפועלים.

לאחר פרישתו של מבנק ישראל, ביקש חזקיהו לעבור לקבוצת דלק בבעלותו של תשובה ולשמש כיועץ בתחומי המימון והרגולציה בפרויקט קידוחי הגז. התנגדות של בנק ישראל בטענה כי על חזקיהו חלה תקופת צינון מנעה מעבר זה. בתחילת 2012 התמודד חזקיהו על תפקיד מנכ"ל בנק לאומי, אך הפסיד את התפקיד לרקפת רוסק עמינח. במאי של אותה השנה מונה ליו"ר הבנק הבינלאומי הראשון.

חזקיהו נחשב כבעל גישה שמרנית למדי בניהול סיכונים וכבעל ניסיון בניהול משברים במערכת הבנקאית. בנוסף, את הבוס החדש שלו במשרד האוצר מכיר חזקיהו מילדות. חזקיהו המבוגר מכחלון בשנה גדל יחד אתו בגבעת אולגה.

באם יאושר מינויו, יהיה חזקיהו החשב הכללי המבוגר ביותר שמונה בישראל. עד עתה, החשב הכללי המבוגר ביותר בעת מינויו היה שוקי אורן שנכנס לתפקיד בשנת 2007 כשהוא בן 48.

כחשב הכללי באוצר יהיה חזקיהו אמון על ביצועו בפועל של תקציב המדינה, ניהול נכסי המדינה וניהול החוב הממשלתי. הוא יחליף את מיכל עבאדי בויאנג'ו שמכהנת כחשבת הכללית משנת 2011. במהלך 11 חודשים בשנת 2015, בהם לא היה תקציב מאושר, ניהלה עבאדי בויאנג'ו את ביצוע תקציב המדינה בפועל. עוד הובילה החשבת הנוכחית את מהלכי צמצום החוב הממשלתי של ישראל והורדתו לשפל היסטורי. בשנה האחרונה התבקשה עבאדי בויאנג'ו להאריך את כהונתה שהייתה אמורה להסתיים כבר במאי האחרון עד להעברת תקציב המדינה לשנים 2018-2017.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!