דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר התאגיד בכינוס חירום: "בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות"

יו"ר כאן, גיל עומר ומנכ"ל כאן, גולן יוכפז כינסו את עובדי התאגיד לאסיפת חירום ראשונה בירושלים נוכח הכוונות לפגוע בתאגיד השידור הציבורי | נציגי ועד העובדים: "העובדים ההנהלה והמועצה עובדים שכם אל שכם"

אסיפת חירום של תאגיד השידור כאן11 (צילום: יח"צ)
אסיפת חירום של תאגיד השידור כאן11 (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר תאגיד השידור הציבורי כאן גיל עומר ומנכ"ל גולן יוכפז כינסו היום (ראשון) את עובדי התאגיד לאסיפת חירום ראשונה בירושלים בשל כוונת הממשלה לפגוע בתאגיד. השניים נשאו דברים יחד עם נציגי ועד העובדים אלירן גבאי ויואב קרקובסקי.

"בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות", אמר יו"ר התאגיד, גיל עומר בדבריו לעובדים. "חדשות שמוכתבות מלמעלה על ידי מי שאינם בעלי מקצוע, בעלי הון או פוליטיקאים, פוגעות בראש ובראשונה בחוסנה של החברה".

"בלי שידור ציבורי יש גם פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים; בלי שידור ציבורי לא ניתן לשדר לאזרחים המתקשים בהבנת עברית ולבני מיעוטים שונים המרכיבים את החברה בישראל וצריכים להיות ולהרגיש חלק ממנה. בלי שידור ציבורי אין הנגשה ראויה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים; אין שידור איכותי לילדים ונוער. בלי שידור ציבורי נפגע אנושות האינטרס הציבורי".

מתוך קמפיין הרשתות של תאגיד כאן11
מתוך קמפיין הרשתות של תאגיד כאן11

לדבריו, תאגיד השידור הציבורי איננו מייצג של אף צד במחלוקות הפוליטיות בישראל, לא ימין ולא שמאל, אלא את האינטרס הציבורי הרחב של חופש ביטוי, מידע ויצירה. לדבריו, התאגיד זוכה לתמיכה ציבורית רחבה ומגוונת. "התשובה לניסיונות לפגוע בשידור הציבורי היא המשך עשייה מקצועית וישרת דרך, כפי שכולכם עשיתם עד היום".

70% מהציבור בישראל, מבקשים שלא לפגוע בכאן

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "לפני ימים אחדים הונח על שולחני סקר, שבוצע לבקשת התאגיד, על ידי חברת סקרים מהבולטות בישראל, סקר שביקש לבחון מה עמדת הציבור מול הכוונות לפגוע בנו, קרוב ל-70% מהציבור בישראל, מבקשים שלא לפגוע בתאגיד בשום דרך. זה מדד אמון גבוה כמעט יותר מכל גוף ציבורי אחר בישראל לבד מצה"ל".

יוכפז הוסיף: "אני יודע, בוודאות, שישנם פה עובדות ועובדים שכבר שבועות לא ישנים בלילה, שיש אחרים שחווים התקפי חרדה, ממש כך, שאחרים לא יודעים מה להשיב לילדיהם או לבני ובנות זוגם, כשהם שואלים האם הולכים לסגור לאימא את התאגיד?'.

"קשה לי, אפילו עוד יותר, לחשוב מה עובר על חברינו, יוצאי רשות השידור והחינוכית, שהקימו כאן את התאגיד החדש ונכנסים בתוך פחות מעשור לסיוט נוסף כזה". יוכפז ציין את הגיבוי שאנשי התאגיד מקבלים מאנשי תעשיית הטלוויזיה והעיתונות "גם מתחרי התאגיד בתקשורת הפרטית לא עומדים מנגד ונאבקים נגד הפגיעה בתאגיד החדשות הציבורי".

נציגי ועד עובדי התאגיד, אלירן גבאי ויואב קרקובסקי: "במאבק נגד סגירת תאגיד השידור הישראלי, העובדים ההנהלה והמועצה עובדים שכם אל שכם. נשתף פעולה באופן מלא". הוועד מייצג 1,000 עובדים של השידור הציבורי, חלק גדול מהם באו מרשות השידור, הטלוויזיה החינוכית ואפילו מערוץ 10, "אין זה מאבק ראשון, ואנחנו לא נוותר, עד שנוריד את האיום הזה מעל ראשנו".

בשבועות האחרונים מאז כניסתו לתפקיד, התבטא שר התקשורת, שלמה קרעי (ליכוד) בשורת התבטאויות בדבר כוונותיו לצמצם את תקצוב תאגיד השידור הישראלי במאות מיליוני שקלים, כבר במסגרת חוק ההסדרים הקרוב ולקדם גם את סגירת גל"צ. בין היתר הבהיר קרעי, שהוא מתנגד לעצם הרעיון של שידור ציבורי ומעוניין לפזר את תמיכת המדינה בתקשורת 'בין כלל גופי התקשורת במדינה'.

תאגיד השידור הציבורי "כאן11" הוקם בשנת 2015 בעקבות חקיקת חוק השידור הציבורי שהסדיר גם את סגירת רשות השידור, והגדירה את עצמאותו, תכניו, אופן פעולתו ושיטת מינוי ההנהלה של התאגיד החדש. מאידך, החוק ביטל את גביית אגרת הטלוויזיה, שנגבתה על ידי רשות השידור עצמה והבטיחה בעבר את עצמאותו התקציבית של השידור הציבורי. בעקבות זאת הוגדלה התלות של השידור הציבורי בתקציב המדינה ובמשרד האוצר, מצב שמקל כעת על הממשלה לפעול לשינוי תקציבו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!