דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רוח ספורטיבית / מסע אל פסגת הנפש במינוס 19 מעלות

אנדרה שורלה, שחקן נבחרת גרמניה לשעבר, כבר טעם את פסגת הכדורגל. אבל החליט לפרוש בגיל 29 כשאיבד את החשק לשחק | בשבוע שעבר הוא חשף דרך התמודדות חדשה עם החיים - טיפוס על הר מושלג ללא חולצה

כדורגלן העבר הגרמני אנדרה שורלה מטפס על הר מושלג (צילום: andreschuerrle/Instagram@, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
כדורגלן העבר הגרמני אנדרה שורלה מטפס על הר מושלג (צילום: andreschuerrle/Instagram@, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
איתן דולפן
איתן דולפן
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

אנדרה שורלה, שחקן נבחרת גרמניה בכדורגל לשעבר, שיתף בשבוע שעבר בחשבון האינסטגרם שלו סרטון יוצא דופן. בסרטון רואים את שורלה יחד עם שלושה חברים צועדים על שביל בטבע במכנסיים קצרים, עם כובע גרב וללא חולצה. עד כאן הכול נראה יחסית הגיוני. יחסית. אלא שהשביל הזה טיפס במעלה הר סנז'קה, שבצ'כיה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andre Schürrle (@andreschuerrle)

לאט לאט הירוק שבסרטון הפך ללבן ואז הלבן המושלג הפך לגבישי קרח שקופים ושורלה וחבריו המשיכו לטפס על ההר הקפוא במכנסיים קצרים וללא חולצה. הסרטון הסתיים, כשהרביעייה העפילה לפסגה הגבוהה ביותר בצ'כיה. הם התחבקו מאושר, כשהנוף הלבן והערפילי עטף אותם.

***

אנדרה שורלה היה שחקן כדורגל מוכשר מאוד. הוא התחיל את הקריירה המקצוענית שלו בקבוצת נעוריו, מיינץ, אחר כך עבר ללברקוזן וב-2013 עבר לצ'לסי מהליגה האנגלית. שנה אחר כך הוא הגיע לשיא, שעליו חולם כל כדורגלן בעולם.

בגמר המונדיאל של 2014 בין ארגנטינה לגרמניה שורלה בישל את שער הניצחון למריו גצה בדקה ה-113 והביא לגרמנים את גביע העולם בפעם הרביעית. שורלה נגע בפסגות הגבוהות ביותר של הכדורגל העולמי אבל הוא לא היה נינוח. ההפך. זאת לא הייתה הפסגה שהוא רצה לכבוש.

אנדרה שורלה במדי נבחרת גרמניה מניף את גביע העולם 2014 באצטדיון המרקנה בריו דה ז'ניירו (צילום: AP/Frank Augstein)
אנדרה שורלה במדי נבחרת גרמניה מניף את גביע העולם 2014 באצטדיון המרקנה בריו דה ז'ניירו (צילום: AP/Frank Augstein)

מאוחר יותר, שורלה התוודה שבאותה תקופה הוא לא רצה לשחק יותר כדורגל. במשך שש שנים הוא לא הרגיש נוח עם הקריירה שבחר לעצמו. הוא ניסה הכול: עזב את אנגליה וחזר לגרמניה, חזר לשתף פעולה עם טוכל, שהיה המאמן הראשון שלו במיינץ בתחילת הקריירה. הוא עבר לוופסבורג ואז לדורטמונד, אבל הניצוץ לא חזר. הוא הספיק לעשות עוד סיבוב קצר באנגליה ואז ברוסיה והבין שאין לו לאן לברוח. הכישרון הגרמני איבד את החשק לשחק, הוא נכנס למשבר אישי והחליט לפרוש מכדורגל בגיל 29.

בשנתיים וחצי האחרונות מאז הפרישה, נראה ששורלה די נעלם. בעיקר מהרשתות החברתיות. לדף הפייסבוק שלו יש יותר מארבעה מיליון עוקבים, אבל הפוסט האחרון שהוא פרסם שם היה לפני שנתיים. זאת הייתה פרסומת. הפוסט הקודם שהוא פרסם שם היה לפני למעלה מארבע שנים. גם דף האינסטגרם שלו היה די מנומנם עד לפני חודש.

ב-21 בדצמבר 2022 שורלה פרסם באינסטגרם תמונה שלו יושב באמבטיית קרח, כשרק כובע גרב לראשו. מתחת לתמונה הוא כתב: "ההרגשה כשיוצאים מאזור הנוחות שלנו היה מדהימה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andre Schürrle (@andreschuerrle)

לפני שבוע הוא כבר העלה סרטון שלו יושב בנהר קפוא ולפני חמישה ימים תמונה שלו מתרגל נשימות. הסרטון האחרון היה למעשה החלק האחרון במסע שהוא עובר ודרך טיפול שהיא אחד הטרנדים ה"חמים" של השנים האחרונות: שיטת ווים הוף.

***

ווים הוף הוא הולנדי בן 63 שעבר משבר אישי, אחרי שאשתו התאבדה. כדי להתמודד עם מצבו הוא התחיל להתנסות בשיטות טיפול שונות, אחת מהן הייתה חשיפה לקור. במשך השנים הוא פיתח את השיטה שלו שכוללת שלושה תרגולים עיקריים: נשימות, מדיטציה וחשיפה לקור.

ההולנדי מתרגל את השיטה הקיצונית שלו ובוחן את גבולות היכולת האנושית להיחשף לקור קיצוני יותר מ-25 שנים. "איש הקרח" שבר כבר מעל 20 שיאי עולם, שקשורים לשהייה בקור ובחום, ביניהם שיא העולם בשהייה באמבטיית קרח – מעל שעה. אל תנסו את זה בבית! הוא גם רץ מרתון בפינלנד בטמפרטורה שהייתה נמוכה ממינוס 20 מעלות, כשהוא לובש רק מכנסיים קצרים. הוף מסביר את היכולות שלו לסבול את עומסי הקור באמצעות שליטה על כוח המחשבה.

בשנים האחרונות ספורטאים מקצוענים לא חוששים "לצאת מהארון" ולספר על ההתמודדות הנפשית שמלווה את הקריירות המקצועניות שלהם. מייקל פלפס, סיימון בילס, סרינה ווליאמס, קווין לאב, נאומי אוסקה הם חלק מהספורטאים המקצוענים, שחשפו את ההתמודדות שלהם עם המתח, התקפי החרדה והדיכאון שמלווה אותם. ספורטאי העל האלה, שנראים לנו בלתי שברים ובלתי מנוצחים לא חוששים להראות לנו צד נוסף, רגיש ואנושי יותר.

המתעמלת האגדית סימון ביילס אחרי שפרשה מהתחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים (צילום: REUTERS/Mike Blake)
המתעמלת האגדית סימון ביילס אחרי שפרשה מהתחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים (צילום: REUTERS/Mike Blake)

אנדרה שורלה שתק במשך הרבה זמן והוא החליט עכשיו להראות את דרך ההתמודדות שלו עם החיים. זה מה שהוא כתב בחשבון האינסטגרם שלו בשבוע שעבר תחת סרטון הטיפוס שלו להר המושלג: "בדקות האחרונות לא יכולתי להרגיש כלום והייתי צריך למצוא משהו עמוק בתוכי כדי להמשיך. מינוס של 19 מעלות, 100 קמ"ש רוח בפנים, שלג כבד וגשם. חוויה שלא אשכח לעולם!". השחקן, שהגיע לפסגת הכדורגל העולמי, מצא נחת בפסגה אחרת לגמרי, על הר משולג וללא חולצה: "מה שלמדתי… שהגוף שלי ואני חזקים יותר ממה שחשבתי. שאם אני משקיע את הנפש והנשמה, אני יכול לעשות הכול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!