דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

בעקבות התערבות רה"מ נתניהו: שר התרבות מיקי זוהר חזר בו מכוונתו לבטל סבסוד מוזיאונים בשבת

זוהר הנחה עמותות שמפעילות את פרויקט 'שבת ישראלית' שהמימון לא יכלול פעילויות במהלך השבת | לאחר שיחה עם נתניהו הודיעו השניים שהסבסוד לעמותות יימשך וכי המשרד לא 'ייזום' פעילות בשבת

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר התרבות והספורט מיקי זוהר חזר בו מכוונתו לבטל סבסוד פעילות מוזיאונים בשבת, לאחר התערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה משותפת של השניים נאמר שהסבסוד לא יבוטל, אך המשרד לא "ייזום" פעילות בשבת. זאת לאחר הודעת זוהר לגופים שמשתתפים בתכנית 'שבת ישראלית', שמאפשרת ביקור במוזיאונים ובאתרי מורשת בחינם, כי הם נדרשים לקיים את הפעילות שלא במהלך השבת.

בעקבות ביקורת ציבורית פורסמה הבוקר (שני) הודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ולמשרד התרבות והספורט. בניגוד להודעה קודמת של זוהר, ההודעה הבהירה שהמימון לתכניות לא ייפגע.

"ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

בחמישי האחרון, הנחה משרד התרבות את רכזי התרבות במועצות האזוריות שלא לקיים פעילות מסובסדת של "רוח ישראלית" במהלך השבת באופן מיידי. בהודעה שנשלחה לרכזת התרבות של מועצה אזורית בצפון נכתב: "על פי הנחיות משרד התרבות, אין לבצע פעילויות מסובסדות במסגרת הסדרה החל מכניסת השבת (שעה 17) עד שעה מיציאת השבת".

בנוסף, משרד התרבות הוציא הנחייה להקפיא, החל מפרואר, את מיזם "שבת ישראלית" שאותו יזם שר התרבות היוצא, חילי טרופר, לצורך "חשיבה מחדש".

טרופר הגיב על הכוונה לעצירת המיזם: ״הידיעות על הכוונה לעצור את ״שבת ישראלית״ מעוררות דאגה. המיזם מאפשר לכולם ולכולן לצרוך תרבות ולהתחבר למורשת בלי מכשול כלכלי וכל אחד ואחת על פי אמונתם. יש לציין, שתקציב מיוחד הועמד לטובת התאמות שיאפשרו גם לשומרי שבת להיכנס לאתרי המורשת מבלי לחלל שבת".

"כמה עצוב שיש מי שסוגר כעת את השער", הוסיף טרופר "סגירת המיזם משמעותה פחות מורשת, פחות תרבות ופחות חיבורים בחברה הישראלית".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר לא הכחיש את הידיעות ואמר שהנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם, ביניהם תוכנית "שבת ישראלית" שמתקיימת גם בשבת ובכך לדבריו, "מפלה ציבור שומרי שבת שלם".

"המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים", אמר זוהר, "אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות שלי והשמירה על הסטטוס קוו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!