דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

רון תומר נבחר לקדנציה שנייה כנשיא התאחדות התעשיינים

תומר, בעלים ומנכ"ל משותף של חברת התרופות 'אוניפארם', נבחר פה אחד לקדנציה נוספת של שלוש שנים | במהלך כהונתו פיצל תומר את ארגוני המעסיקים בישראל לשני פורומים נפרדים, והתנגד למאבקי עובדים

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
הדס יום טוב

ד"ר רון תומר נבחר היום (ראשון) לקדנציה שנייה כנשיא התאחדות התעשיינים. תומר נבחר לתפקיד פה אחד באסיפה הכללית של התאחדות התעשיינים לקדנציה נוספת של 3 שנים, זאת בנוסף לתפקידו כיו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים.

תומר, בעלים ומנכ"ל משותף של חברת התרופות "אוניפארם", נבחר לראשונה לתפקיד נשיא ההתאחדות בינואר 2020, מעט לפני משבר הקורונה. הוא נבחר לאחר שנשיא ההתאחדות הקודם, שרגא ברוש, פרש מתפקידו בעקבות הגשת כתב אישום נגדו. במהלך כהונתו התמודד תומר עם משבר פריקת הסחורות בנמלים, משבר גיוס עובדים ועליות מחירי הדלק, החשמל וההובלה.

הקדנציה הראשונה של תומר התאפיינה בפיצול ארגוני המעסיקים בישראל: עד לכהונתו פעל פורום משותף של כלל ארגוני המעסיקים (למעט איגוד לשכות המסחר שהיה חבר בו לסירוגין), בהם התאחדות המלונות, התאחדות האיכרים ועוד, בשם 'נשיאות הארגונים העסקיים', שבראשו עמד באופן מסורתי נשיא התאחדות התעשיינים. אך סמוך לכניסת תומר לתפקידו הפורום פוצל, בעקבות מחלוקות עם יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי שהיה היו"ר הזמני שלו לאחר התפטרותו של ברוש.

במקומו הוביל תומר הקמת פורום נפרד, בשם "נשיאות המעסיקים והעסקים" בראשותו, שכולל את התאחדות התעשיינים, התאחדות חקלאי ישראל, איגוד לשכות המסחר ולשכת רואי החשבון. הפורום הקודם שינה את שמו ל"נשיאות המגזר העסקי', בראשו עומד דובי אמיתי והוא כולל את התאחדות האיכרים בישראל, התאחדות הקבלנים, איגוד בתי המלון, איגוד היהלומים, האיגוד הכל ארצי של מפעלי הניקיון והאחזקה בישראל, איגוד הבנקים בישראל ועוד.

שני הארגונים שיתפו פעולה במהלכים מסוימים אך בשורת סוגיות אחרות הם פעלו בנפרד, מה שהקשה על הגעה להסכמות רחבות בין ארגוני העובדים, המעסיקים והממשלה, למשל סביב עסקת החבילה במשק.

כהונתו של תומר התאפיינה גם בהתנגדותו למהלכי מחאה של עובדים ועמידתו כנגדם: קריאתו לפטר עובדים ללא תו ירוק במהלך הקורונה, תקיפתו את עובדי נמל אשדוד, התנגדותו למאבק המורים בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, תמיכתו בהגבלת זכות השביתה, כינויו את ההסתדרות "ארגון עובדים עם גישה כלכלית שנכשלה בארץ ובעולם" ועוד.

תומר הודה לתעשיינים על הבעת האמון בו: "אני מבטיח שאמשיך לפעול לילות כימים לקידום התעשייה בישראל. במיוחד בתקופה לא קלה זו, עומדים בפנינו אתגרים רבים, אך אני משוכנע שכפי שעשינו בשלוש שנים האחרונות יחד נוכל להמשיך ולהוביל את התעשייה הישראלית לעבר חדשנות, שגשוג וצמיחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!