דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך: ייתכן שהמסעות לפולין יוחזרו כבר בימים הקרובים

במשרד החינוך הביעו אופטימיות להסדרה מחודשת של המסעות בתחום הביטחון והבטיחות, לאחר קרוב ל-3 שנים של הקפאה והחזרה של מסעות מעטים | יו"ר מועצת התלמידים והנוער: "שנת הלימודים מסתיימת בעוד חצי שנה וצריך לפתור את זה בהקדם"

בני נוער מישראל בשער הכניסה למחנה מיידנק בפולין (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
בני נוער מישראל בשער הכניסה למחנה מיידנק בפולין (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המסעות לפולין עשויים לשוב בקרוב ולקבל את אישור משרד החינוך כבר בימים הקרובים, כך הצהיר סמנכ"ל בטיחות וביטחון של משרד החינוך אריה מור בוועדת החינוך בכנסת, שעסקה בלימודי השואה לרגל יום השואה הבינלאומי.

"עד לתקופת הקורונה היתה עלייה מתמדת במסעות התלמידים לפולין ורק בשנת 2019 לקחו בהם חלק 43,000 תלמידים ועובדי הוראה", אמר מור. ב-2022 הייתה היערכות מחודשת לקיום המסעות, אך בשל מחלוקות בנוגע לסידורי אבטחה ותכני המסע עם הממשלה הפולנית משרד החינוך הקפיא את המשך המסעות, אך כעת מור מסר כי ישנה אופטימיות במשרד החינוך בנוגע לחידושם.

"אין כמו מראה עיניים", אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב (ש"ס), שקרא להחזרת המסעות. "הפתרונות שעלו בתקופת הקורונה היו טובים אבל זה לא תחליף לדבר האמיתי". יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי הוסיף: "אני לא יכול לדמיין מצב שנסיים את הלימודים מערכת החינוך מבלי לצאת למסע לפולין. ראש הממשלה צריך להתערב ולדאוג לכך שזה יקרה. שנת הלימודים מסתיימת בעוד חצי שנה וצריך לפתור את זה בהקדם".

סמנכ"ל מרכז השלטון המקומי מיכל מנקס התייחסה לעלות ההשתתפות במסע. "אין ילד שרוצה ולא יכול לצאת למסע לפולין בשל סיבות כלכליות", אמרה מנקס. "יש קרן ברשות המקומית, מלבד זאת של משרד החינוך, שדואגת לילדים כאלה".

בוועדה התייחסו לחלופות למסע ולכך שרבים בוחרים לצאת ל'מסע ישראלי'. "כשלא היו מסעות לפולין הבאנו חלופה "משואה לתקומה", כאן בארץ", אמרה שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא-ביטון. "החלופה הזאת צריכה להישאר. זה מאפשר למי שלא יוצא לפולין לחוות את המסע בארץ, ולפגוש את הניצולים. מדובר במעל 30,000 תלמידים, שלא בהכרח היו יוצאים לפולין".

המסעות לפולין מיועדים לתלמידי כיתות י"א-י"ב, ותפקידם ללמד את זיכרון השואה באמצעות ביקור באתרים היסטוריים וחוויה לימודית-ערכית-רגשית. עם פרוץ מגפת הקורונה בפברואר 2020, משרד החינוך החליט להפסיק את המסעות. במשך שנה וחצי מאז בוטלו המסעות משרד החינוך לא העמיד חלופה למסע לעיירות היהודיות ולמחנות הריכוז, למעט מסעות מעטים בקיץ 2021. המסעות חודשו בפברואר 2022, אך הוקפאו בשנית זמן קצר לאחר מכן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!