דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

איגודי המשפטנים והפרקליטים נגד שינוי תפקיד היועמ"שים ברפורמה המשפטית: "השלכות כבדות על העובדים"

ראשי האיגודים התריעו שמינוי יועצים משפטיים כמשרת אמון יפגע בביטחונם התעסוקתי ובפרנסתם של המשפטנים בשירות הציבורי | במכתב לשר המשפטים יריב לוין הם דרשו "לחדול מההתנהלות הפוגענית, הכוחנית והחד-צדדית", ומאיימים בהכרזת סכסוך עבודה

עו"ד יצחק (יצי) גורדון, יושב ראש איגוד המשפטנים בהסתדרות. (צילום: איגוד המשפטנים)
עו"ד יצחק (יצי) גורדון, יושב ראש איגוד המשפטנים בהסתדרות. (צילום: איגוד המשפטנים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד המשפטנים בהסתדרות ואיגוד הפרקליטים מתריעים מפני פגיעה בתנאי העבודה של המשפטנים בשירות הציבורי במסגרת הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. האיגודים פנו אתמול (שלישי) לשר המשפטים יריב לוין במכתבים, ובהם דרשו את הסדרת תנאי העובדים במסגרת הרפורמה במו"מ קיבוצי, והבהירו כי התנהלות כוחנית וחד צדדית שתפגע בעובדים תביא להכרזה על סכסוך עבודה.

יו"ר איגוד המשפטנים בהסתדרות, עו"ד יצחק (יצי) גורדון, הזהיר מהכוונה להפוך את היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה מבעלי תפקיד מקצועיים, הנבחרים במכרזים למשרות אמון הממונות על ידי השר. גורדון הזהיר גם משינוי המעמד, התפקיד והסמכויות של עובדי השירות המשפטי הציבורי, וכן משינוי צורות ואופן ההעסקה שלהם, וכן מיצירת מיקור חוץ בשירות המשפטי הציבורי. זאת עקב הכוונה לתת לנבחרי הציבור אפשרות לייצוג ולחוות דעת מעורכי דין פרטיים, ולא מהייעוץ המשפטי של משרדם.

לדברי גורדון, "לפעולות אלו יהיו השלכות כבדות על העובדים, לרבות על עצם העסקתם וביטחונם התעסוקתי, פרנסתם, אופק הקידום שלהם, תנאי השירות, אופי השירות וזכויות נוספות."

גורדון מחה על היעדר שיתוף העובדים בשינויים המתוכננים: "שינויים דרמטיים ופוגעניים אלה נעשים בחוסר תום לב, ובדרך שאיננה מקובלת ביחסי עבודה בכלל וביחסי עבודה בשירות הציבורי בפרט, תוך נקיטת צעדים חד-צדדיים דורסניים וכוחניים, עקיפת העבודה המאורגנת ופגיעה בכוחם הארגוני של העובדים, בלי ניהול מו"מ עם נציגות העובדים על ההשלכות הקשות של המהלך, תוך ערפול הצעדים המתוכננים וביצועם בשלבים".

עוד כתב גורדון ש"איגוד המשפטנים דורש מהמדינה לחדול מהתנהלותה הפוגענית, הכוחנית, החד-צדדית והדורסנית כאמור לעיל, להימנע מפגיעה בכוחם הארגוני של העובדים ולנהל עם האיגוד מו"מ קיבוצי אמיתי ומלא, בלב פתוח ובנפש חפצה, לגבי כל שינוי הצפוי לפגוע בעובדי השירות המשפטי הציבורי, בתנאיהם או בזכויותיהם, והשלכות השינוי, לפני קבלת ההחלטה על שינוי, ולהגיע להסכמות קיבוציות בעניין".

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו״ד אורית קורין, כתבה ש"מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות והצעדים האלו ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע עמדתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!