דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד: דיכטר נפגש עם החקלאים

הפגישה עסקה בחשיבות החקלאות המקומית לביטחון המזון, והשר הבטיח ״לתמוך בחקלאים במקביל להורדת יוקר המחייה״ | יו"ר התאחדות חקלאי ישראל: ״תחילת הדרך להסטת הספינה מדרכן של ממשלות קודמות״

שר החקלאות ונציגי ארגוני החקלאים (צילום: דוברות משרד החקלאות)
שר החקלאות ונציגי ארגוני החקלאים (צילום: דוברות משרד החקלאות)
מאיה רונן

נציגים מארגוני החקלאים נפגשו הבוקר (שלישי) עם שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר, לראשונה מאז נכנס לתפקיד. בפגישה דנו הצדדים בחשיבות תרומתה של החקלאות לביטחון המזון וההיבטים האסטרטגיים בקיומה.

בפגישה שנקבעה עם כניסתו של השר דיכטר לתפקיד, נכחו ראשי התאחדות חקלאי ישראל, התאחדות האיכרים, תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית וארגוני המגדלים.

נציגי התאחדות החקלאים הציגו בפני השר דיכטר נתונים עדכניים הנוגעים לביטחון המזון של ישראל. מהפגישה עלתה הסכמה רחבה על חשיבות הנושא כהיבט אסטרטגי והוצגו בפני השר הנזקים שנגרמו לענפים החקלאיים כתוצאה מהמדיניות שננקטה עד היום.

השר סיכם עם נציגי החקלאים על אבני הדרך שיעזרו לחזק ולבסס את החקלאות הישראלית, בהם השקעות נדרשות, חדשנות, מו"פ חקלאי, הוזלת אמצעי הייצור. עוד הוסכם על עידוד כניסת הדור הצעיר לתחום וחשיבותה האסטרטגית של החקלאות בשמירה על גבולות מדינת ישראל.

נציגי התאחדות חקלאי ישראל הדגישו בפגישה ששילוב בין הגדלת ההיצע החקלאי לצמצום ההסתמכות על ייבוא הוא הפתרון המרכזי לביסוס ביטחון המזון של מדינת ישראל והפחתת יוקר המחייה.

דיכטר: ״נתמוך במקביל להורדת יוקר המחייה״

השר דיכטר: "ביטחון תזונתי הינו יעד מרכזי בקדנציה הקרובה ואנו פועלים לענות על כלל הצרכים. אני גאה לומר שישראל מובילה בטכנולוגיות חקלאיות חדשניות, אשר מאפשרות לנו לייצר יותר מזון עם פחות מים ומשאבים אחרים. אנו פועלים גם לקידום שיטות חקלאות אורגניות ברות קיימא, כדי להבטיח שהמזון שלנו לא רק מזין, אלא גם טוב לסביבה.

המשרד רואה לנכון לתמוך בחקלאים, לסייע להם לשפר את הייצור שלהם, להגדיל את מגוון המוצרים, ובמקביל נלחם בכדי להוריד את יוקר המחייה. נמשיך לפעול על מנת להבטיח שלכל הישראלים תהיה גישה למזון הדרוש להם כדי לנהל אורך חיים בריא״.

עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל: "אני שמח על הפגישה שמסמנת את תחילת הדרך להסטה של ספינת החקלאות חזרה מהמקום שהממשלות הקודמות יצרו, למקום שיבסס אותה, יחזק אותה ויבטיח את עמידותה במשברי העתיד – בטחון המזון, משברים עולמיים ועליות מחירי המזון בעולם".

"מתוך היכרות רבת השנים עם השר דיכטר, אני סמוך ובטוח שנזכה לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא למען ענף החקלאות״, אמר אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות החקלאים. ״אין לי ספק שניסיונו הביטחוני של השר יתרום רבות לקידום בטחון המזון ושמירה על החקלאות הישראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!