דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

אסיפת חירום וחסימת צמתים: המחאה נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי עלתה שלב

מאות משתתפים הגיעו היום לכינוס החירום שנערך בצוותא בתל אביב | לאחר האירוע יצאו המפגינים וחסמו את צומת קפלן בדרישה שלא לסגור את תאגיד השידור הציבורי | המפיקה טמירה ירדני: "התאגיד הוא של הציבור, אנחנו יוצרים יצירות איכותיות בשביל הציבור"

עובדי התאגיד בהפגנה נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
עובדי התאגיד בהפגנה נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מאות אמנים ואנשי תעשיית הטלוויזיה התכנסו היום (רביעי) בתאטרון צוותא לכינוס חירום נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי.

את האירוע הנחו השחקנים קרן מור ויניב ביטון, שמשתתפים בסדרות בתאגיד. מור סיפרה על הודעה שקיבלה מהשחקנית מרים זוהר, ששאלה אותה מתי ההפגנה. "אם היא כאן – אני כאן", אמרה מור. "תאגיד שידור ציבורי לא נועד בשביל רייטינג אלא לתוכן איכותי ומקורי לכל חלקי האוכלוסייה. יש טענה על היעדר מגוון וייצוג הולם, אבל אין גוף שידור שמייצר כמות כזאת של תכנים בשפות זרות, אין אף גוף שפונה לכל חלקי החברה ואין גוף שמביא למסך ריבוי כזה של קולות תכנית ועולמות".

המפיקה הוותיקה, טמירה ירדני אמרה: "נשבר שיא חדש, של אטימות וניתוק מהעם, מהתרבות ומהאמנות. אנחנו המפיקים, היוצרים והשחקנים הפכנו לאויב העם. התאגיד הוא של הציבור, אנחנו יוצרים יצירות איכותיות בשביל הציבור".

ירדני הוסיפה: "לסגור את התאגיד זה להוסיף אלפי משפחות לאבטלה ועוני. לקרעי אני אומרת שזעקת ההמונים תהיה גדולה מכל מה שהם הכירו עד עכשיו. אני מאמינה שאזרחי ישראל מכל צד של המפה יתמכו בנו כי הם יודעים שאנחנו צודקים. תרבות ואמנות הם מעבר לכל ויכוח פוליטי. אנחנו כאן לא על מנת לנגח את הממשלה אלא בשביל להציל את כולם. כל אמני ישראל יירתמו למאבק כנגד סגירת התאגיד כי סגירת הערוץ פוגעת בכולם. אדוני ראש הממשלה ושר התקשורת – שימו את האגו בצד ובואו לדבר איתנו".

אירוע המחאה בתיאטרון צוותא (צילום: דנה ליטוין)
אירוע המחאה בתיאטרון צוותא (צילום: דנה ליטוין)

אור וינר, חבר איגוד אקט, שעובד בתעשייה מ-2008 אמר:  ״אנחנו, עובדות ועובדי מקצועות הסט, השותפים ה'שקופים', אילו שבמקרה הטוב השמות שלהם רצים בתחתית המסך בסוף כל פרק משודר. כולנו שמנו לב שבארבע השנים האחרונות היקף העבודה בתחום גדל וזאת הודות החובה למיקור החוץ בתאגיד השידור הציבורי".

"מה שבאמת חשוב לנו הוא להתפרנס בכבוד ולקחת חלק בלהפוך את החזון היצירתי לתכניות המקסימות והאיכותיות שהציבור הישראלי כל כך אוהב ושזוכות לכבוד בכל העולם.
אנחנו לא פוליטיקאים. אנחנו אנשי עבודה ויצירה, אבל ברור לנו שאם יפגעו בשידור הציבורי – יפגעו בנו״.

אירוע המחאה בתיאטרון צוותא (צילום: דוברות צוותא)
אירוע המחאה בתיאטרון צוותא (צילום: דוברות צוותא)

ברקע כנס החירום של עובדי תאגיד השידור הציבורי, כ-90 אלף אזרחיות ואזרחים הצטרפו לקמפיין ציבורי של תנועת ״זזים – קהילה פועלת״ במחאה על הכוונה לסגור את התאגיד.

בקמפיין נכתב ״הממשלה דוהרת לסגור את תאגיד השידור הציבורי, ולא במקרה. המטרה ברורה – לאיים על אנשי חטיבת החדשות: או שתהפכו לשופרות שלנו, כמו בערוץ 14, או שנסגור לכם את הבסטה. זה לא במקרה שהצעדים הראשונים של הממשלה הם דריסת התקשורת הציבורית והחרבת מערכת המשפט. אלה שני צדדים של אותו מטבע – צעדים מוכרים ממדינות אחרות לכינון משטר של עריצות הרוב שלא ניתן להעביר עליו ביקורת.

מנכ״לית תנועת ״זזים", רלוקה גנאה: ״מספר עצום של אזרחיות ואזרחים הצטרפו לקמפיין ולדרישה שלא לסגור את התאגיד תוך ימים ספורים בלבד, ואנחנו רק בהתחלה: ציבור רחב בהרבה עומד מאחורי התאגיד, תומך בתקשורת חופשית ומתנגד להפיכה המשטרית. הניסיון לפגוע בערך היסוד של חופש הביטוי וב'רשות הרביעית' של הדמוקרטיה יתקל במחאה אזרחית שלא הייתה כמוה״.

הפגנת אנשי התרבות נגד סגירת התאגיד (צילום: דנה ליטוין)
הפגנת אנשי התרבות נגד סגירת התאגיד (צילום: דנה ליטוין)

בסיום הכינוס יצאו חלק ממשתתפיו להפגין מול קריית הממשלה וחסמו את צומת קפלן למשך שעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!