דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"לית משרד החקלאות התפטרה מתפקידה: "פונה למגזר הפרטי"

בתפקידה קידמה קאופמן פס רפורמות שנויות במחלוקת בשורה של ענפים: הסרת מכסים ופתיחה לייבוא של פירות וירקות, שינויים בענף ההטלה, הסרת מכסים והגברת יבוא של בשר ודגים

מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס: "באמצעות האגריטק נוכל להתגבר על אתגרים שניתקל בהם מחר" (צילום: ענבל מרמרי)
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן פס (צילום ארכיון: ענבל מרמרי)
מאיה רונן

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן פס, הודיעה לשר החקלאות, אבי דיכטר שהחליטה לסיים את תפקידה ופניה כעת למגזר הפרטי.

במסגרת תפקידה מימשה קאופמן פס את מדיניות שרי החקלאות והאוצר לשעבר פורר וליברמן, וקידמה רפורמות שנויות במחלוקת בשורה של ענפים: הסרת מכסים ופתיחה לייבוא של פירות וירקות, שינויים מרחיקי לכת בענף ההטלה, הסרת מכסים והגברת יבוא של בשר ודגים והארכת ההסכם בענף החלב.

במכתבה הודתה המנכ"לית היוצאת לעובדי משרד החקלאות: ״אני מבקשת להודות לשר החקלאות לשעבר ח״כ עודד פורר על הזכות וההזדמנות לעבוד לצדו ולשר החקלאות המכהן, ח״כ אבי דיכטר, שאתו עבדתי בשבועות האחרונים בשיתוף פעולה מלא, על ההזדמנות שנתן לי להמשיך להוביל את המשרד החשוב הזה. לאחר שנות עבודה ועשיה ציבורית מגוונת בתחומי הליבה של מדינת ישראל פני כעת למגזר הפרטי. תודתי לכל עובדי ועובדות משרד החקלאות״.

כמו כן, הוסיפה: "במספר שיחות עם עובדי המשרד, דיברתי על האומץ לעשות שינויים, הפחד משינוי והתמודדות עם שינויים. גם שינויים בעבודה, גם בתפקידים וגם בחיים האישיים. שינוי הוא דבר מעצים ומצמיח וכל שינוי שעשיתי בתפקידי לאורך הדרך רק העצים אותי. עברנו שינויים גדולים בקדנציה האחרונה, חלקת מוזכרים בתמצית לעיל, חלקם במסגרת הרפורמות העצומות שהמשרד הוביל וחלקם עדיין בתהליך".

תקופת כהונתה של קאופמן-פס כמנכ"לית במשרד החקלאות התאפיינה בשפל חסר תקדים ביחסי העבודה, במיוחד עם הדרג המקצועי הבכיר. במהלך התקופה קבלו רבים בדרג המקצועי ששינויים רבים מתבצעים תוך שקולם מושתק ועמדתם אינה נשמעת. על אחדים אף נאסר להשמיע בפומבי את עמדתם המקצועית, שלא עלתה בקנה אחד עם הרפורמות שהביאה לידי יישום.

במקביל, גם היחסים עם ארגוני החקלאים והתנועות המיישבות התאפיינו באווירה קשה, עד כדי נתק. כך לדוגמה, נקשרה מעורבותה, לכאורה, בפרסום תמונות מסך הטלפון של אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, כשהוא מתכתב עם אנשי המקצוע של המשרד במהלך המו"מ על הרפורמה בענפי הצומח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!