דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות עובדים

התאגדות עובדים / עובדי סודהסטרים התאגדו בהסתדרות

1,200 עובדי חברת סודהסטרים בישראל התאגדו ומעוניינים לפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי. חבר בוועד הפעולה: "זה לא היה קל אבל ההיענות בסוף הייתה מדהימה"

מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

1200 עובדי מפעל סודהסטרים תעשיות התאגדו בהסתדרות והקימו ועד פעולה במטרה להכנס למשא ומתן עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם לקראת הסכם קיבוצי. כך הודיע אתמול (ראשון) עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, להנהלת החברה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את העובדים על הנחישות והעוצמה שהפגינו לדבריו במהלך ההתארגנות, וקרא להנהלה להכיר בהתאגדות "ולפתוח בהליך המו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי שיטיב עם העובדים ויבטיח את איתנות החברה". מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עמיחי סטינגר, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "עובדי סודהסטרים מצטרפים היום למשפחה גדולה ומתרחבת של עובדים שבחרו לממש את זכותם והתאגדו בהסתדרות. היום מתחיל  בסודהסטרים עידן חדש שממקם את רווחת העובדים וזכויותיהם במקום הראוי".

"היינו גרעין של כעשרה אנשים שהחליטו להתחיל ולהניע את הגלגלים. זה לא היה קל, אנשים בהתחלה פחדו לדבר על הנושא. אבל לאט לאט זה נפתח ונפתח וההיענות הייתה בסוף מדהימה" אמר רוני ברקוביץ' (46) חבר ועד הפעולה. לדבריו בעבר היה כבר ניסיון להתאגדות במפעל שלא צלח. המוטיבציה להתאגדות נובעת מרצון לשפר את תנאי ההעסקה והביטחון התעסוקתי. "בסופו של דבר העובדים הבינו שאם לא רוצים להמשיך לעבוד שנים בתנאי השכר הללו, אז צריך לעשות משהו" אמר.

"אנחנו מצפים מההנהלה לנהוג באחריות, להידבר איתנו ולא לעשות שרירים. אנחנו לא רוצים לפגוע ברווחיות המפעל – להפך. אנחנו רוצים שהמפעל ישגשג. יחד עם זאת אנחנו רוצים שהתנאים שלנו יהיו הולמים והשכר יעלה. אנחנו לא מבקשים רמות שכר של מנכ"לים ומנהלים, אלא את מה שמקובל בשוק העבודה" .

חברת סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. החברה בישראל אחראית לשיווק ולהפצה של מוצרי סודהסטרים ובריטה בכ-3,000 נקודות ברחבי הארץ. בדו"ח הביצועים שפרסמה החברה לפני כשבוע וחצי על הרבעון השלישי לשנת 2016, עולה כי הכנסות החברה עלו ב-12.9% ל-124 מיליון דולר, בהשוואה ל-110 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

מחברת סודהסטרים נמסר כי הנהלת החברה מכבדת ומכירה בזכות ההתאגדות של עובדיה ובודקת את הנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!