דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נתניהו בזירת הפיגוע: "החלטנו על מספר פעולות מיידיות", ביידן: "התקפה על העולם המפותח"

נתניהו הודיע שיכנס את הקבינט במוצאי שבת, בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בירושלים בו נרצחו שבעה בני אדם | שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הצמרת הביטחונית: "נגיע אל כל מי שמעורבים בפיגוע"

ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צה"ל הודיע על תגבור כוחות ביהודה ושומרון החל מהבוקר (שבת) בעקבות הפיגוע אתמול בשכונת נווה יעקב בירושלים, בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו שלושה. לפי הודעת צה"ל, הכוחות יתוגברו בגדוד נוסף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הלילה לזירת הפיגוע ואמר כי זהו "אחד הפיגועים הקשים שידענו בשנים האחרונות. אני רוצה לשבח את השוטרים שהגיעו תוך דקות לזירה. החלטנו על מספר פעולות מידיות, במוצאי השבת נכנס את הקבינט הביטחוני. אני קורא לאזרחים שלא לקחת את החוק לידיים".

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית שבסיומה אמר: "מדובר בפיגוע קשה ועצוב בערב שבת נגד אזרחים. מערכת הביטחון תפעל ביד קשה וללא פשרות נגד הטרור ותגיע אל כל מי שמעורבים בפיגוע".

יו״ר האופוזיציה, יאיר לפיד, קרא להיאבק בטרור: "ערב שבת קשה וכואב. הלב נשבר מול המראות הקשים. טרור בבית כנסת, מחבל בן עוולה רוצח בדם קר. אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל והחלמה לפצועים. כוחות הבטחון ניטרלו את המחבל וישימו ידם על כל מי שסייע לו. ‏אסור לתת לטרור להרים ראש, יש לנהוג ביד קשה מול המפגעים ושולחיהם."

במדינות שונות בעולם גינו את הפיגוע. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, והבהיר שזו היתה "התקפה נגד העולם המפותח". לפי הודעת הבית הלבן, הנשיא ביידן הציע כל אמצעי נדרש לתמוך בממשלה ובציבור הישראלי בימים הקרובים. ביידן הדגיש גם את המחויבות החזקה של ארצות הברית לביטחון ישראל, וציין שצוותו יישאר בקשר קבוע עם מקביליו הישראלים.

שגרירות בריטניה בישראל: "המומים וכואבים מפיגוע הטרור בבית הכנסת בנווה יעקב הערב. ליבנו עם המשפחות וחבריהם של שבעת הישראלים ההוגים ותפילותינו עם הפצועים. בריטניה עומדת לצד ישראל ומגנה כל פעולה של אלימות כזו מזעזעת".

גם משרד החוץ הטורקי גינה את התקפת הטרור על בית הכנסת בירושלים: "מציעים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם בהתקפה ולממשלה והעם בישראל, ומאחלים רפואה מהירה לפצועים".

הפיגוע אמש אירע לאחר מעצר שביצע צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בו נהרגו עשרה בני אדם מאש צה"ל. לפי צה"ל, הכוחות עצרו חברי חוליה שהיתה בדרכה לפיגוע. בעקבות הירי הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על הפסקת התיאום הבטחוני עם ישראל, ובמהלך הלילה בין חמישי לשישי נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה תקף צה"ל יעדים צבאיים ברצועת עזה, בהם בסיס צבאי של ארגון חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!