דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
23.2°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 19.4°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הפצועים בפיגוע בעיר דוד: קצין בצנחנים ואביו; היורה בן 13

השניים פונו לבית החולים שערי צדק בעיר ונמסר שמצבם יציב, אחד מהם מורדם ומונשם והשני בהכרה | הנער שביצע את הירי נורה על ידי עוברי אורח נושאי נשק, נפצע ופונה מהמקום | אמש (שישי) נרצחו שבעה בני אדם בפיגוע ירי בשכונת נווה יעקב בעיר

שוטרים וכוחות רפואה בזירת פיגוע בעיר דוד בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שוטרים וכוחות רפואה בזירת פיגוע בעיר דוד בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קצין בצנחנים ואביו נפצעו הבוקר קשה בפיגוע ירי בעיר דוד בירושלים, יום למחרת הפיגוע הקטלני בשכונת נווה יעקב בעיר. הפיגוע בוצע על ידי ילד בן 13 תושב סילוואן, שירה בהם באקדח. הילד נורה על ידי הקצין שנפגע ואדם נוסף שנשא נשק ברשיון, נפצע, ופונה מהמקום.

הקצין בשנות ה-20 לחייו ואביו בן ה-59, נפגעו מירי ברחוב מעלות עיר דוד. חובשים ופרמדיקים פינו אותם לבית החולים שערי צדק בעיר, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון. בשערי צדק הודיעו ששני הפצועים הגיעו ליחידת הטראומה, קצין הצנחנים במצב קשה אך יציב, מורדם ומונשם. אביו בן ה-59 במצב קשה ויציב.

מצה"ל נמסר ש"קצין צנחנים מגדוד 202 נפצע הבוקר קשה בפיגוע הירי בעיר דוד.
‏למרות פגיעתו הקשה, הקצין פעל בקור רוח, חתר למגע, ירה – ופגע במחבל. רק לאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

כוחות משטרה בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

הפיגוע אירע בסביבות השעה 10:42. כוחות משטרה הוזעקו למקום, והמחבל נורה תוך זמן קצר ע״י שני עוברי אורח הנושאים נשק ברישיון. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו למקום, ופעלו עם גורמי החירום וההצלה לפינוי שני נפגעים כתוצאה מהירי, אב ובנו שפונו באורח בינוני-קשה (עפ״י גורמי הרפואה).

היורה הוא ילד בן 13, תושב מזרח ירושלים. האקדח שבאמצעותו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח על ידי כוחות המשטרה. מחקירה ראשונית עולה שהוא הגיע חמוש למעלות עיר דוד, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו במקום ממולו, כשחלקם היו חמושים בנשק ברישיון. כשעוברי האורח חלפו על פניו בהליכה, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו במקום.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע, והורה על נוכחות של צוות קבוע של הימ״מ (יחידה משטרתית מיוחדת) באזור ירושלים למענה מיידי לאירועים חריגים במידת הצורך. בהערכת מצב שקיים בשטח הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, על המשך פעילות במערכים מתוגברים בגזרות השונות בימים הקרובים.

בפיגוע אתמול בשכונת נווה יעקב נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו שלושה, מירי של מחבל סמוך לבית כנסת בשכונה. המחבל נמלט מהמקום, נתפס על ידי כוחות המשטרה וחוסל במהלך קרב יריות. שלושת הפצועים במצב יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי הורה על העלאת כוננות לרמה הגבוהה ביותר, בעקבות הערכת מצב שקיים. במשטרה הודיעו שהחל מהבוקר השוטרים עובדים במשמרות של 12 שעות. המשטרה פנתה לציבור בבקשה לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת.

המשטרה עצרה הלילה (בין שישי לשבת) והיום לפנות בוקר 42 חשודים במסגרת חקירת פיגוע הירי אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים, בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו שלושה. לפי הודעת המשטרה, העצורים הם בני משפחתו, קרוביו וסביבתו של המחבל, עלקם חיירי. מרבית העצורים נעצרו הלילה בשכונת א-טור בביתו של המחבל.

חקירת הפיגוע מנוהלת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושב״כ. לפי הודעת המשטרה, "המשטרה תבדוק ביסודיות את הקשר בין כל אחד מהחשודים שנעצרו לבין המחבל שביצע את הפיגוע, וכן את מידת ידיעתם ו/או מעורבותם". עם זאת, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי העריך אתמול שהמחבל חיירי פעל לבד ואינו משתייך לארגון כלשהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (שישי) התייעצות בטחונית בעקבות הפיגוע, שבה הוחלט לדבריו על "צעדים מיידיים". הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס במוצאי שבת לדיון בתגובת ישראל לפיגוע.

הרמטכ"ל הרצי הלוי הורה על תגבור כוחות ביהודה ושומרון, והחל מהבוקר (שבת) הוצב בשטח גדוד נוסף.

הפיגוע אמש בוצע לאחר מעצר שביצע צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בו נהרגו עשרה בני אדם מאש צה"ל. לפי צה"ל, הכוחות עצרו חברי חוליה שהיתה בדרכה לפיגוע. בעקבות הירי הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על הפסקת התיאום הבטחוני עם ישראל, ובמהלך הלילה בין חמישי לשישי נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה תקף צה"ל יעדים צבאיים ברצועת עזה, בהם בסיס צבאי של ארגון חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!